בתוך החלק הפנימי יותר של באר יעקב, קצת אחרי הכיכר, יש פנייה לאזור פחות מוכר - לא ליד מרכז הקניות עם החנויות הרבות - וכאן, ברחוב איילה, נמצאת אחת הפלאפליות הכי טובות בארץ. בלי ספק בכלל.
בהמשך הרחוב נמצאת המכולת של צביקה - מכולת קטנה עם אחד הכריכים הכי טעימים בארץ, כתבתי עליו לפני שנים. אבל מפלאפל איילה התעלמתי כאילו הוא לא קיים בכלל, וזאת הייתה טעות, הספיקה לי פעם אחת בשביל להבין את זה. הגעתי לאזור, כמעט הלכתי לצביקה, ובמקרה מצאתי מקום חניה קצת לפני. בעודי צועד לי לכיוון ראיתי לפני אדון רעב עם פיתה פלאפל, ממש שולק את המנה, יען לוקח נגיסה גדולה מדי בלי לתת חשבון לאף אחד. האזימוט שלי השתנתה ישר אל תוך הפלאפלייה.
3 צפייה בגלריה
פלאפל איילה
פלאפל איילה
פלאפל איילה
(צילום: קובי רובין)
רגע לפני שנכנסתי הנמכתי את המצח כדי לא לחטוף מכה מהמשקוף הנמוך, אולי לא הייתי פוגע בו, אבל כנראה מדובר במבנה של פעם. לרגע נבהלתי, ישר קלטו עליי שאני לא מקומי. בדיוק באותו זמן הכינו שם עוד נגלה של כדורי פלאפל אחד אחד עבודת יד, לא מכונה חס וחלילה, כל הלקוחות היו שקטים, כל אחד בתורו לקח את מנת הפלאפל שלו וישב לאכול (או לעמוד במקרה שלי), הסלטים היו מסודרים מבהיקים ומושכים את העין, הדלפק היה מבריק מול העיניים, כמו ניקו אותו כל הזמן. רק ככה זה צריך להיות.
עוד אוכל רחוב:
תורי הגיע במהרה, כבר הציעו לי שתייה עוד לפני, אני לא שותה שתייה קלה עקרונית - יש לשתייה הקלה נטייה להיות כבדה על הכיס, חבל על הכסף, גם אף פעם לא הצליחו לשכנע אותי שלשתות מתוק יכול לבטל מאכל מלוח או חריף. ובכלל, תמיד עדיף לא להציע שתייה קלה, זה מרגיש לי יותר מנומס להחליט לבד, לפתוח את המקרר לרגע ובחור אם כן או לא.
3 צפייה בגלריה
פלאפל איילה
פלאפל איילה
נקי ומסודר
(צילום: קובי רובין)
מנת הפלאפל שלי הייתה גדושה כדורים עד למעלה, יחד עם עוד סלט גזר שהוספתי, קצת טחינה מעל וסלט כרוב מעולה. הריח המשכר של הפלאפל הקצת ירוק, אבל מתובל נכון ולא מלוח בכלל, פגע בדיוק באמצע, כמו כדורגל שמתלבש לך לבעיטת פגז רק לכיוון השער, מי ששיחק בשכונה יותר מדי פעמים מכיר את התחושה הכל כך נדירה הזאת. חיכיתי רק לרגע והתחלתי לאכול את מנת הפלאפל באותן נגיסות שליקה ענקיות.
3 צפייה בגלריה
פלאפל איילה
פלאפל איילה
אזור לא מוכר, פלאפל שהוא תענוג
(צילום: קובי רובין)
עוד אני עומד ואוכל הבנתי כמה נדיר זה למצוא פלאפלייה ראויה בימינו. פלאפל טעים, פיתה גדולה, מלאה כדורים, סלטים טעימים ולא מלוחים, מקום נקי, שילוב טעמים מדויק - זה פלאפל איילה. אולי המיקום לא משהו ועד עכשיו הוא היה ידוע רק למקומיים, אבל אני מקווה שאף אחד מהקוראים שלי לא יוותר לעצמו על התענוג. אני בטוח אחזור שוב, בדרך כלל לא אני לא חוזר לאכול איפה שכבר טעמתי לפני, אבל פלאפל איילה זו באמת אחת הפלאפליות הטובות בארץ.