"זו הפעם הראשונה שאני מכינה אותו מאז שגלעד נרצח", מספרת ג'ינקי בוליבאר מעל סיר מלא במרק שהיה אהוב על בן זוגה, גלעד כפיר ז"ל. "אני כל הזמן ממשיכה לשאול - למה הוא? למה גלעד?".
מנה לזכרו של גלעד כפיר
(בימוי: יעל לינזן, צילום ועריכה: עומר מנדס)

ג'ינקי מבשלת את המרק התימני שגלעד אהב במסגרת "מקום בשולחן" - פרויקט הנצחה של אסיף, שנוצר במטרה לעזור למשפחות שאיבדו את יקיריהן ב-7 באוקטובר להנציח את זכרם דרך מנה שאהבו במיוחד.
3 צפייה בגלריה
גלעד כפיר
גלעד כפיר
תמונות המחבלים המסתערים היו האחרונות שצילם. גלעד כפיר
(מתוך אלבום משפחתי)
גלעד כפיר עבד כהנדסאי אלקטרוניקה באינטל וחי בנתיב העשרה. את ג'ינקי הכיר דרך אפליקציית היכרויות. שבעה חודשים לפני כן היא הגיעה לארץ מהפיליפינים ועבדה כמטפלת סיעודית של קשישה שהיא מכנה באהבה "אמא שושנה". את הכסף שהרוויחה שלחה למשפחתה בפיליפינים ולבתה הבכורה קלואי בת ה-12. כבר בשיחה הראשונה דיברו השניים על כך שהם רוצים ילדים.
"מהפעם הראשונה שנפגשנו, ידעתי שאיתו אני רוצה להיות כל חיי. הוא היה אדם אוהב, מתחשב ומתוק. אדם חכם עם חוש הומור. אף פעם לא ראיתי אותו עצוב, תמיד היה לו חיוך על הפנים", מספרת ג'ינקי בדמעות.
הם הספיקו להיות יחד רק תשעה חודשים. מהר מאוד, כפי שקיוו השניים, היא נכנסה להיריון. על אף שגלעד הציע שתעבור לגור איתו כבר מההתחלה, המחויבות שחשה לאמא שושנה אילצה אותו להמתין בסבלנות עד ללידה.
באחת ההודעות ששלחה לו בווטסאפ, צילמה ג'ינקי את מרק העוף התימני שהכינה עם אמא שושנה לילדים ולנכדים שלה. "אני לא אוהבת את המרק כי אני לא אוהבת את הריח של החווייג'", היא מספרת. אבל לגלעד התמונה הזכירה את המרק שסבתו התימנייה הייתה מכינה, וג'ינקי הבטיחה לבשל לו אותו אחרי הלידה. היא לא הספיקה.
3 צפייה בגלריה
גלעד כפיר, ג'ינקי וזואי
גלעד כפיר, ג'ינקי וזואי
גלעד כפיר, ג'ינקי וזואי
( צילום: דוברות איכילוב)
מרוצי מכוניות וצילום היו שני תחביביו העיקריים של גלעד, מספרת ג'ינקי. מהראשון היא מאוד חששה, אבל הייתה זו דווקא אהבתו לצילום שגרמה לו באותו בוקר שבת, 7 באוקטובר, לצאת מהממ"ד בבית כשהחלו האזעקות ולצלם. הוא תיעד את המחבלים החמושים שחדרו ליישוב, דואים על גבי רחפנים מהשמיים. אלו היו התמונות האחרונות שצילם. "בהתחלה לא ידעתי. אחר כך אמרו לי שיש בלאגן בנתיב העשרה אז התקשרתי לגלעד. הוא לא ענה". גלעד נרצח בגיל 48, לפני שבתו זואי נולדה.
עכשיו, בבית הוריו של גלעד בגן יבנה, שם היא מתגוררת מאז נרצח, ג'ינקי מבשלת את המרק התימני שהבטיחה. היא מוסיפה קצת יותר מדי תפוחי אדמה, כי הוא אהב אותם, צרור של כוסברה ובצל ירוק וגם תוספת משלה - תבלין מרק עוף NOR מהפיליפינים. מרק תימני עם נגיעה פיליפינית. "חשוב לי שזואי תדע שגלעד אהב אותה כל כך. זואי היא חלום שהתגשם. זה היה צריך להיות הבית שלנו עם גלעד, אבל זה מעולם לא קרה. הוא מעולם לא זכה להיות אבא".

מרק עוף תימני - לזכרו של גלעד כפיר

מרכיבים:
5-4 בצלים קלופים, שלמים
6 תפוחי אדמה גדולים, קלופים וחתוכים גס
4 גזרים גדולים קלופים וחתוכים גס
4 קישואים גדולים חתוכים גס
16 חתיכות עוף (מה שאוהבים: שוקיים, ירכיים, כנפיים, גרונות וכו')
צרור כוסברה שלם
צרור בצל ירוק (החלק הירוק בלבד)
1 כף חווייג׳
4 כפות אבקת מרק עוף (או 2 כפות אבקת מרק + קוביית תבלין מרק עוף NOR )
להגשה: אטריות דקות למרק
3 צפייה בגלריה
מרק תימני לזכר גלעד כפיר
מרק תימני לזכר גלעד כפיר
מרק לזכרו של גלעד
(צילום: דן פרץ, סטיילינג: נורית קריב)
אופן ההכנה:
בסיר גדול שמים את הירקות החתוכים ואת הבצלים השלמים. יוצקים מים ומביאים לרתיחה.
כשהמים רותחים מוסיפים את העופות ומביאים שוב לרתיחה.
מקפים את הקצף והלכלוכים שהעוף מוציא במהלך הבישול, עד שהנוזל נקי.
קושרים את צרור הכוסברה בעלי הבצל הירוק כמו זר ומוסיפים לסיר יחד עם החווייג' ואבקת המרק.
ממשיכים לבשל על חום נמוך בכיסוי חלקי עד שהעוף והירקות רכים, בערך שעה וחצי. אם צריך מוסיפים עוד מים רותחים במהלך הבישול.
כשהמרק מוכן מוציאים את זר הכוסברה והבצל הירוק, מוסיפים את האטריות, מבשלים עד שהן מוכנות ומגישים מיד. לחילופין ניתן לבשל את האטריות בנפרד ולהגיש עם המרק.