הוא משתלב בקינוח, במנה עיקרית ולפעמים אפילו על פיצה, והכי טעים לאכול אותו חתוך טרי - אבל זו כבר משימה לא פשוטה. בואו נודה באמת, מי בכלל יודע לחתוך אננס?
שתי שיטות לחיתוך אננס
(כתב: אסף קמר | צילום: ירון ברנר)

"אנשים מתקשים עם הקילוף של האננס, הם לוקחים אותו הביתה ולא יודעים איך לחתוך", אומר רגב יחזקאל, השף של מסעדת רגב הרצליה וחובב אננסים ידוע, שבילדותו אהב לאכול את הפרי מקופסת שימורים - ועם הזמן עבר לדבר האמיתי.
הוא עצמו למד בעזרת טבח תאילנדי איך לחתוך אננס, בתקופה שבה עבד במסעדה אסיאתית. "זה לא פרי ישראלי, אבל הישראלים מאוד אוהבים אותו. בשנים האחרונות התחילו לייבא אותו וגם לגדל אננס בישראל. האננס בתאילנד או אננסים שמגיעים אלינו ביבוא מחו"ל מכילים הרבה קוצים, לאננס הישראלי אין הרבה קוצים והוא הרבה יותר טרי ומתוק, ואני ממליץ עליו בחום".
מתברר שלא צריך תואר מתקדם בחקלאות כדי לחתוך אננס, ורגב מדגים שתי שיטות: אחת עכשווית, "שרצה חזק בטיקטוק", והשנייה קלאסית בסגנון תאילנדי.
4 צפייה בגלריה
רגב יחזקאל חותך אננס
רגב יחזקאל חותך אננס
רגב יחזקאל והאננס
(צילום: ירון ברנר)

שיטת הפלחים

זו השיטה שתפסה תאוצה בטיקטוק, היא מהירה יחסית ומתאימה יותר לאכילת האננס כמו שהוא ופחות לבישולים - בגלל הקליפה.
1. תופסים את האננס ביד אחת וסכין קטנה ביד השנייה. מתחילים לנעוץ סכין בחריצים של הקליפה כדי להוריד את החלק העליון.
2. מסירים את ה"כובע", ומפרידים אותו משאר הפרי.
3. החלק הכי טוב מתחיל: שולפים בעדינות את הפלחים מהאננס אחד אחרי השני. אם פלח מסרב לצאת, פשוט מעבירים את הסכין סביבו ועוזרים לו קצת. מחזיקים בקליפה כמו באבטיח זעיר ונותנים ביס מושלם.
4 צפייה בגלריה
רגב יחזקאל חותך אננס
רגב יחזקאל חותך אננס
אננס חתוך בשיטת הפלחים
(צילום: ירון ברנר)

השיטה התאילנדית

1. מוכנים, היכון, חתוך! מתחילים כמו בשיטה הקודמת – חותכים את החלק העליון של האננס. אך הפעם, לא עוצרים שם.
2. הראש בחוץ, עכשיו מתחילים לקלף את האננס עם סכין גדולה וחדה (בזהירות). מקלפים את הקליפה מבחוץ כמו שמקלפים תפוח אדמה, רק כמה שיותר קרוב לבשר הפרי כדי לא לבזבז את הטעם המתוק. בכל זאת מדובר בפרי מאוד יקר בישראל.
3. סיכול ממוקד של הקוצים. האננס נראה נקי מבחוץ, אבל נשארו לו המון נקודות חומות וקוצניות. לוקחים סכין קטנה וחותכים לאורך הפרי שורות אלכסוניות כדי להוציא את כל השורות עם הקוצים. זו עבודה קשה שדורשת סבלנות, אבל האננס שווה את זה.
4. לאחר שהסרנו את כל הקוצים, נשאר לנו אננס שלם ונקי. עכשיו אפשר לחתוך אותו לחצי, לחלק לקוביות או לפרוס לפרוסות, ולאכול. בתיאבון.
4 צפייה בגלריה
רגב יחזקאל חותך אננס
רגב יחזקאל חותך אננס
חיתוך קלאסי - כמו בתאילנד
(צילום: ירון ברנר)
אחרי השיעור המושלם לחיתוך אננס טרי, חזרתי מלא במוטיבציה ואדרנלין והחלטתי להתנסות באופן אישי בשיטות החיתוך השונות של הפרי הצהוב והאהוב. אבל כשראיתי את המחיר של האננס במרכול השכונתי, החלטתי לוותר על התענוג. נשארתי עם האבטיח.
4 צפייה בגלריה
רגב יחזקאל חותך אננס
רגב יחזקאל חותך אננס
שווה את המחיר?
(צילום: ירון ברנר)