כשר
צמחוני
זמן הכנה
20 דקות
זמן כולל
60 דקות
דרגת קושי
בינונית
כמות מצרכים
14
מצרכים
8
סועדים
לוח המרת מידות
סמנו והוסיפו מצרכים לרשימת הקניות
בחר הכל
הבראוניז:
200
גרם
שוקולד מריר
180
גרם
חמאה
1/4 1
כוסות
(250 גרם) סוכר
3
יחידות
ביצים בגודל L
1/2
כוס
(75 גרם) קמח לבן
1/2
כוס
(75 גרם) אבקת קקאו
1/2
כפית
מלח
לשכבת הגבינה, שוקולד לבן ואוריאו:
1/4
כוס
(60 מ"ל) שמנת מתוקה
150
גרם
שוקולד לבן
450
גרם
(2 כוסות פחות 2 כפות) גבינת שמנת (או גבינה לבנה, אם רוצים גרסה פחות שמנה)
2
יחידות
ביצים
1
כף
(10 גרם) קמח
1/4
כוס
(50 גרם) סוכר
1
חבילה
(16 עוגיות) עוגיות אוריאו או דומות
0
פריטים נוספו לרשימת הקניות

אופן ההכנה:

הבראוניז
מחממים את התנור ל-180 מעלות. מרפדים את תחתית התבנית בנייר אפייה.
  1. ממיסים ביחד את השוקולד, החמאה והסוכר – במיקרוגל או על הכיריים. במיקרוגל: מחממים 30 שניות, מערבבים – וחוזרים על החימום הקצר והערבוב עד שהשוקולד נמס לגמרי ומתקבל קרם חלק. על הכיריים: שמים את המרכיבים בסיר קטן (או בקערת נירוסטה), ומניחים אותו מעל סיר גדול שבו מעט מים רותחים (אסור שהמים ייגעו בסיר הקטן). מחממים תוך בחישה, עד שהשוקולד נמס לחלוטין ומתקבל קרם חלק.
  2. מצננים את קרם השוקולד ומוסיפים לו את הביצים, בזו אחר זו, תוך כדי טריפה. מנפים לקערה את הקמח, הקקאו והמלח ומערבבים רק עד שהתערובת אחידה. יוצקים לתבנית ואופים כ-10 דקות, עד שנוצר על פני הבראוניז קרום דק. מוציאים מהתנור ומורידים את הטמפרטורה ל-160 מעלות. מצננים בזמן שמכינים את תערובת הגבינה.
תערובת הגבינה
  1. ממיסים ביחד את השוקולד הלבן והשמנת המתוקה במיקרוגל או על הכיריים. מוסיפים את הגבינה ומערבבים. מוסיפים את הביצים, הקמח והסוכר וטורפים לבלילה אחידה. שוברים 12 מהעוגיות, מוסיפים לבלילה ומערבבים. יוצקים את הבלילה בעדינות על הבראוניז ומיישרים.
  2. שוברים את 4 העוגיות הנותרות ומפזרים על שכבת הגבינה (השברים צריכים להיות קטנים יחסית, אחרת יהיה קשה לפרוס את הבראוניז).
  3. אופים 40-35 דקות, עד ששכבת הגבינה יציבה בשוליים ומעט רוטטת במרכז. מצננים לטמפרטורת החדר, מכסים ומעבירים למקרר לכמה שעות לפחות.
  4. כשהעוגה קרה, מסירים מסביבה את השוליים ברוחב כ-1/2 ס"מ (זה החלק היבש בעוגה) ופורסים לריבועים. שומרים במקרר, ומוציאים כחצי שעה לפני ההגשה.
דור משה כותב את הבלוג "פאי בריבוע"