לפעמים נדמה לי שהעולם מורכב מאוד, ולפעמים הכל דווקא נורא פשוט. מסתבר שבבכל הנוגע הבחנה בין בלונדיז לבראוניז העולם לא כזה מורכב, שניהם קלים להכנה ובדרך כלל מי שאוהב בראוניז יאהב גם בלונדיז. אז מה באמת ההבדל ביניהם?
בלונדיז, המכונים גם בראוניז בלונדיני, זה שם שמתייחס למגוון רחב של עוגות נמוכות עם פאדג' (קרם) שוקולד, ממש כמו בראוניז. בתכל'ס, מה שמבדיל בין בלונדיז לבראוניז זה השימוש בוניל או בסוכר חום (בבלונדיז) במקום באבקת קקאו או בגנאש שוקולד (בבראוניז). בעברית מכונות הבלונדיז "זהוביות", בעוד שהבראוניס מכונות "חומיות".
2 צפייה בגלריה
 מורן גיל, בלונדיז זברה
 מורן גיל, בלונדיז זברה
מורן גיל, בלונדיז זברה
(צילום: מורן גיל)
מבולבלים? לא נורא, אל תבזבזו על זה הרבה אנרגיה. בסופו של דבר מה שחשוב זה לא איך תקראו להן, אלא עם מי תחליטו לחלוק אותן. פה בסופו של דבר, העולם מסתבך ומתחילות הבעיות האמיתיות.

בלונדיז זברה

המצרכים (לתבנית מלבנית בגודל 30X20):
לגנאש שוקולד - 220 גר' שוקולד מריר 90 גר' חלב מרוכז 20 גר' חמאה
למלית הבלונדיז - 230 גר' חמאה קרה, חתוכה לקוביות 400 גר' סוכר חום (כהה או דמררה) 2 ביצים 1 כף מחית וניל 1/2 כפית מלח דק 260 גר' קמח לבן חופן שקדים פרוסים מולבנים, קצוצים גס מלח מלאדון לפיזור
2 צפייה בגלריה
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור לטמפרטורה של 170 מעלות ומרפדים את התבנית עם נייר אפייה.
  2. מכינים את הגנאש - מחממים את כל המרכיבים יחד במיקרו בפולסים קצרים של 30 שניות. מערבבים היטב עד לקבלת תערובת נוזלית אחידה ומבריקה.
  3. מכינים את הבלונדיז - מקציפים את החמאה עם הסוכר החום במיקסר עם וו גיטרה, עד שמתקבלת תערובת תפוחה ובהירה. מכניסים את הביצים בזו אחר זו לתוך המיקסר, עד שהן מתאחדות בתערובת. מוסיפים את הוניל, המלח הדק והקמח הלבן, עד שהתערובת הופכת אחידה.
  4. להרכבת העוגה ואפקט ה"זברה" - משטחים חצי ממסת הבלונדיז על התבנית. נעזרים במרית כדי שיהיה פיזור שווה וישר של התערובת. מפזרים את הגנאש שוקולד על שכבת הבלונדיז, ומורחים היטב.
  5. לפני שמורחים את יתרת מסת הבלונדיז מעל הגנאש אני ממליץ להכניס את התבנית למקפיא ל-10 דקות כדי שגנאש השוקולד יתקשה, וכך יהיה לנו קל יותר למרוח עליו את יתרת הבלונדיז, מבלי שהשכבות יתערבבו זו בזו. לאחר 10 דקות במקפיא, מורחים את שארית מלית הבלונדיז.
  6. מכסים את כל החלק העליון בשקדים, כך שהם ישחימו באפייה ויעניקו מרקם קראנצ'י.
  7. מפזרים באופן שווה מעט מלח מלאדון על השקדים, ומכניסים לתנור החם למשך 25 דקות.
  8. לאחר שהעוגה מוכנה,מקררים אותה בטמפרטורת החדר כשעה, ואז מכניסים אותה למקפיא לעוד שעתיים כדי שאפשר יהיה לחתוך אותה כמו שצריך והשכבות לא יתערבבו בזמן החיתוך. אם אתם חסרי סבלנות ולא אכפת לכם מהסימטריות של הבלונדיז שלכם אז קחו כפית והתחילו לזלול.
לעמוד האינסטגרם של מורן גיל