עוגת גבינה באסקית

מילי אליהו
המצרכים (לתבנית בקוטר 22-18 ס"מ): 450 גר' גבינת שמנת, 15% שומן ומעלה 120 גר' סוכר (1/2 כוס + 2 כפות שטוחות) 3 ביצים בגודל L או 5 ביצים בגודל M 2 כפות מיץ לימון 1 כפית תמצית וניל 25 גר' קמח או קורנפלור (1/2 2 כפות) 375 מ"ל שמנת להקצפה 38% שומן (1/2 1 מכלים)
1 צפייה בגלריה
עוגת גבינה באסקית
עוגת גבינה באסקית
(צילום: Shutterstock)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור לטמפרטורה של 240 מעלות.
  2. שמים בקערת המערבל עם וו הגיטרה את גבינת השמנת והסוכר, ומערבלים במהירות בינונית לקרם חלק. מוסיפים את הביצים, אחת אחרי השנייה, ומערבלים עד שהן נטמעות בבלילה. מוסיפים את מיץ הלימון ותמצית הווניל. עוצרים, אוספים במרית את מה שניתז על דופנות הקערה ומעבדים שוב כמה שניות.
  3. שמים בקערה נפרדת את הקמח (או הקורנפלור), מוסיפים מחצית מכמות השמנת להקצפה וטורפים במטרפה לקבלת מרקם חלק ללא גושים. מוסיפים את יתרת השמנת וטורפים שוב. מוסיפים את תכולת הקערה לקערת המערבל ומערבלים במהירות נמוכה־בינונית 20-15 שניות, עד שמתקבל מרקם אחיד.
  4. מרפדים את התבנית בשני ניירות אפייה (כדי למנוע דליפות, הבלילה נוזלית).מעבירים את הבלילה לתבנית. טופחים קלות עם התבנית על משטח העבודה כדי להיפטר מבועות האוויר.
  5. אופים כ-35 דקות, עד שפני העוגה משחימים אך היא רוטטת במרכזה (לאחר כ-25 דקות פני העוגה יתחילו להשחים. אל תיבהלו והמשיכו את האפייה עד סופה). מוציאים ומצננים כשעה. מאחסנים במקרר שעתיים לפחות. מגישים קר.