המונה טועם מצא מאפייה גיאורגית טעימה באשדוד
(צילום: משי בן עמי)
השבוע חלפתי על פני הכיכר הגדולה שברחוב מנחם בגין באשדוד - כיכר עם חרוטים ומפלי מים, ממש פאנג-שואי של שלווה באמצע חלקה הדרומי של אשדוד, שממנה יוצאים רחובות רבים. כשהסתכלתי ימינה נגלה לעיניי שלט שנמצא בצד אחד הרחובות, שמשך לי את המונית ימינה אל תוך הפנייה - "קאיפוייה".
3 צפייה בגלריה
קאיפוייה אשדוד
קאיפוייה אשדוד
טעים להחריד. הפונצ'יקי של קאיפוייה
(צילום: המונה טועם)
מה זה בכלל קאיפוייה? זה נשמע כמו שם של חוף בתאילנד, ולרגע חשבתי שמדובר במסעדה תאילנדית, אבל ממש לא. קאיפוייה זו מילת ברכה בגיאורגית, וגם שמה של מאפייה גיאורגית מקומית, עם שולחנות שעליהם מרדדים את הבצק בכל שעות היום ופס ייצור של חצ'פורי. הגיאורגים לא מכירים משהו אחר - אם אתה פותח מסעדת מאפים, אתה חייב להכין את הכול על המקום.
ביקורות אוכל רחוב נוספות של המונה טועם:
עם השנים יצא לי לטעום מאפים רבים וטעימים ככה שקשה קצת להפתיע אותי על הדרך כי תמיד נראה לי שטעמתי כבר כמעט הכול, אבל החיים מלאים בהפתעות ולפעמים ההפתעה מגיעה בצורה טובה, כמו במקרה המדובר עם הפונצ'יקי של קאיפוייה.
הגיאורגים שבינינו לא יתלהבו מהגילוי הזה כי הם מכירים את הפונצ'יקי מהבית וזה מה שעובד טוב בשבילם, אבל אנחנו, פשוטי העם שמסתובבים ברחוב ומחפשים מה לאכול, לא מכירים את הכול מהבית ותמיד מעניין להכיר טעמים חדשים.
3 צפייה בגלריה
קאיפוייה אשדוד
קאיפוייה אשדוד
מכינים בכל פעם קצת. קאיפוייה
(צילום: המונה טועם)
נכנסתי למאפייה על הבוקר וריח הגבינה המותכת נישא באוויר. התנור היה מלא בחצ'פורי וגם הדלפק, אז לקחתי אחד על המקום. המאפים עוד לא הספיקו להתקרר בכלל ועדיין היו חמים מדי לאכילה. בינתיים נכנסו למקום עוד לקוחות שהגיעו על הבוקר לקחת הזמנה גדולה לאירוע באותו הערב, וזוג נוסף שנכנס ולקח אותו הדבר כמוני - גם הם לא עמדו בפיתוי.

סופגנייה שטוחה וטעימה להחריד

הסתכלתי על הדלפק והמאפים כבר לא נראו אותו הדבר - הם לא היו בצורה של חצ'פורי ובזקו עליהם אבקת סוכר, לרגע הם נראו כמו סוג של סופגנייה גיאורגית. שאלתי איך קוראים למאפה ואז שמעתי לראשונה את השם "פונצ'יקי". לרגע זה נשמע לי כמו שם של סדרת טלוויזיה לילדים קטנים, בלי לזלזל, אבל מה זה בכלל פונצ'יקי?
3 צפייה בגלריה
קאיפוייה אשדוד
קאיפוייה אשדוד
(צילום: המונה טועם)
מדובר על מאפה גיאורגי בהכנה מיידית בלבד שכל פעם מכינים ממנו קצת. הפעם הוא היה מלא בקרם חלב מתוק, ובניגוד לסופגנייה נפוחה קלאסית, כאן מדובר על מאפה די שטוח וטעים להחריד. אחרי שתי נגיסות מלאות, אתה נכנע למתיקות ומחליט לעצור אחרי חצי מאפה. כל ההנאה הזאת עולה 10 שקלים בלבד והחצ'אפורי עולה 13 שקלים. בלחץ לא תעברו את ה-25 שקלים.
המלצה שלי - קחו גם חצ'פורי וגם פונצ'יקי, תתחילו עם החא'פורי, המלוח והמעולה על ההתחלה. גם ככה לא תצליחו לאכול את כל המנה, אז מזל שהמאפה מגיע עם מעין "תפר" באמצע שכאילו לסמן לכם איפה לעצור. אחר כך תמשיכו לפונצ'יקי החם והמתוק שישאיר לכם טעם של עוד.