אלפי מטבחים לוהטים לא הכינו את אסף גרניט לסצנה שחווה בעזה. הוא במדים, מסופח לחיל הרפואה, חובש ומדריך חובשים, יומיים אחרי פתיחת המלחמה. הצוות נכנס למתחם ארעי שבו מוחזקים מחבלי חמאס כפותים, חלקם פצועים, מדממים. בריאיון ל"7 לילות" ול"ynet+", שיתפרסם במלואו מחר (שישי), מספר השף איך הרגיש באותם רגעים.
"סיטואציה מאוד קשוחה. אני פוגש את הצוות הרפואי שמטפל במחבלים שבויים שעכשיו הביאו, אזוקים. הם פצועים, וצריך לחקור אותם. כמובן שיש מגוון פציעות ויש לנו ערך לחיי אדם, גם אם הם רוצחים. הסיטואציה היא כזו: ילד בן 19 צריך לשים אנטיביוטיקה על פצע של מחבל שאולי רצח עשרות רק לפני 24 שעות, בהדרכה שלי נניח. איך אתה בכלל מסביר לאותו חייל את ההיגיון כאן? זה מבחן נפשי ואתי מטורף. אבל אתה צריך להזכיר לעצמך שאתה אנושי ושיש פה גם ממד חשוב של יעילות. צריך לחקור אותם, לכן הם צריכים להיות כשירים. זה עוזר לסדר את ההיגיון".
3 צפייה בגלריה
אסף גרניט
אסף גרניט
אסף גרניט
(צילום: גיא כושי ויריב פיין)
7 באוקטובר תפס אותו ברומא, אחרי שבילה שם בחתונה של חברים. גרניט החליט להשאיר את המסעדות באירופה פתוחות למרות האיומים של חמאס לפגוע בעסקים של ישראלים בעולם, והוא עצמו עלה על מטוס כדי לעשות מילואים, אף על פי שהוא משוחרר כבר שנים משירות.
כשירד לדרום, נחשף גרניט לזוועות הטבח בקיבוצים. "התחלנו לעשות סיבובים עם צוותים רפואיים. בחלק מהנקודות עוד הייתה לחימה, בחלק התרכזו בפינוי גופות. אחרי כל האש והדם בדרך, אנחנו עוצרים בישוב ומתברר שצוות המרפאה איבד את אחת מהחובשות שנרצחה, ילדה בת 18 וקצת. אני מגיע עם המפקד של האזור, ורואה שלוש חיילות בגילה שעומדות ליד האמבולנס, גם הן חובשות, ורק יום קודם רצחו את חברה שלהן. לידן. עכשיו, בדרך כלל כשילדות בגיל הזה פוגשות אותי הן מצחקקות, כי הן רואות דמות מהטלוויזיה. אבל מסביב דם, מוות, אזעקות, פצמ"רים, ופתאום זו הייתה סיטואציה אנושית של שלוש ילדות שפוגשות סלב. אחת מהן פתאום אומרת, 'אני לא מאמינה, איך היא לא פה, היא מאוהבת בך'. ותוך כדי החיילת מבינה שהיא מדברת על חברה שלה שנרצחה אתמול. השתתקנו בבת אחת".
3 צפייה בגלריה
אסף גרניט במילואים
אסף גרניט במילואים
גרניט במילואים
(צילום: אלבום פרטי)
אחרי חודשיים של מילואים גרניט חזר לפריז, לשבוע האופנה, הפעם במדי שף מישלן. חליפות, סטילטו, כוסות מבעבעות ומעצבת־העל סטלה מקרטני, בתו של פול מקרטני, שהזמינה אותו לתצוגה שלה כאורח כבוד. "אחרי שהם התיישבו לאכול, אני שומע את מקרטני שמחפש אותי. הוא קם מהשולחן, מסתובב, מחפש אותי. תופס אותי ביד, מחבק אותי וממש מרים אותי. בן אדם בן 80 פלוס. אני לא מבין, אני בראש שלי אומר, למה הביטל הזה מחבק אותי ואיך הוא מצליח? אני לא בחור קטן. ואז הוא אומר לי, 'אני טבעוני 45 שנה, לפני שידעו מה זה טבעונות, ותמיד האוכל שלי הוא תירוץ למשהו טבעוני. זה מדהים שאתם עושים אוכל יצירתי וטעים. תודה רבה לך על זה'. אני משתדל להישאר נונשלנט ואומר לסטלה: 'אבא שלך הרגע הרים אותי'. והיא ענתה, 'והוא פאקינג בן 81!'"
3 צפייה בגלריה
אסף גרניט רינגו סטאר פול מקרטני
אסף גרניט רינגו סטאר פול מקרטני
המפגש עם פול מקרטני
(צילום: אסף ליברפרוינד)
גרניט הפך במקביל לכוכב־על במיינסטרים הישראלי, הצעד העסקי הבא יכלול פתיחת בית מלון בוטיק ברחביה בירושלים, בסטנדרט של חמישה כוכבים. "זה יהיה אחד הפרויקטים הכי גדולים שלנו, בונים מלון בירושלים ברחביה. כולל שתי מסעדות. המסעדה החלבית הולכת להיות פתוחה כל היום. המסעדה הבשרית תהיה כמו 'מחניודה' ויהיה אולם אירועים ובר על הגג".
בין שלל האירועים, לפני חודשיים נפרד גרניט מבת זוגו דפנה גור. "הייתה פרידה כואבת. אהבתי. מאוד", הוא מספר ומסביר: "כל הזמן מתעסקים במערכות היחסים שלי. מה שונה ביני לבין גבר אחר? כל אחד יוצא לדייטים ומתאהב, מה לא בסדר. גם עם התקרבות של נשים, חברים, אנשי עסקים, אתה הופך להיות מאוד זהיר. גם על זה אני משלם מחיר. אתה לא רוצה להגיע למקומות שבהם אתה תוהה אם זה קשור לפרסום שלך או לכסף. כשאתה הופך להיות אובר־פרוטקטיב, אז בסוף מה שקורה זה שהלב שלך נסגר. כן, אני יכול לנהל מערכות יחסים רומנטיות, חבריות, מקצועיות, אבל כשהלב שלך סגור אתה מנהל אותן חיצונית, טכנית, אבל לא באמת מרגיש".