בלי אנימאר, בלי טומפולופומפו ובלי מסה: לאט לאט הולכות ונעלמות מסעדות היוקרה מהנוף ואת מקומן תופסות מסעדות קז'ואל ומזללות רחוב, אבל עדיין נשארו בישראל כמה מסעדות יקרות במיוחד.

שילה

מסעדת השף של שרון כהן מככבת כבר שנים במקום גבוה ברשימת המסעדות היקרות והיוקרתיות בארץ. בעוד כחודשיים היא תעבור למשכנה החדש והנוצץ במלון הגימנסיה בתל אביב, ושלא תצפו שהמעבר הזה יגרור אחריו ירידת מחירים – ההפך זו אופציה סבירה יותר בנסיבות האלה. אבל חומרי הגלם מצוינים, האווירה טובה והאנשים יפים. ועל כל זה חברים – משלמים.
כמה יקר? מנת הדגל של טרטר דג עטוף באבוקדו נמכרת שם בכמעט שלוש ספרות. ניוקי סרטנים או פסטה פירות ים, שנמצאות בקטגוריית העיקריות, מגיעות ל-178 שקלים למנה. אאוץ'.
בן יהודה 182 תל אביב
13 צפייה בגלריה
(צילום: רפי אהרונוביץ')

יפו תל אביב

חיים כהן יש רק אחד: הוא סופרסטאר שיודע שהוא כזה, הוא חביב הקהל ואם דור האמהות של פעם העריץ את שלמה ארצי, אז עכשיו זה חיים כהן. הקטע הוא שלמרות הכוכבנות והיוקרה הוא מצליח להישאר אותנטי ועממי – עד שזה מגיע למחירים בתפריט.
כמה יקר? דג דניס ב-185 שקלים, צלעות טלה ב-205 שקלים. למנה אחת, כן?
יגאל אלון 98 תל אביב
13 צפייה בגלריה
(צילום: עמית גירון)

ג'ורג' וג'ון

מסעדת היוקרה של השף תומר טל עטורת פרסים ושבחים. היא נמצאת במלון בוטיק מקסים במושבה האמריקאית ביפו, ומגישה אוכל מקורי ואישי. המנות מוקפדות וחומרי הגלם שהשף משתמש בהם הם מהמשובחים שיש. גם השירות ללא רבב, וכל זה עולה כסף - והרבה.
כמה יקר? סלט מלפפונים קטן ב-90 שקלים, וזה עוד לפני שדיברנו על העיקריות.
אוארבך 6 יפו
13 צפייה בגלריה
ג'ורג' וג'ון טו באב
ג'ורג' וג'ון טו באב
(צילום: חיים יוסף)

טוטו

על אף שהיא נמצאת מתחת לראדר בשנים האחרונות, מסעדת טוטו של השף ירון שלו היא אחת מהמסעדות הטובות בארץ. היא נמצאת בבניין משרדים והלקוחות נעים בין אנשי עסקים מהבניין, דרך עורכי דין ושופטים מבית המשפט ממול ועד רופאים מאיכילוב. הכול כאן מתוקתק מההתחלה ועד הסוף - השירות מוקפד, העיצוב יפהפה והאוכל טעים ומענג.
כמה יקר? מחיר קבב דג - 230 שקלים.
ברקוביץ' 4 תל אביב
13 צפייה בגלריה
טוטו
טוטו
(צילום: יח"צ)

בסטה

מסעדת שוק ותיקה, ברנז'אית ומוערכת, החביבה על סלב מקומיים ואנשי אוכל. ההערצה למסעדה הזאת היא כמעט עיוורת. אף שלא תראו פה צילחות מושקע או עיצוב יוצא דופן - שמאפיין את רוב המסעדות ברשימה, אין כאן שום בעיה לגבות מחירים גבוהים על גבול השערורייתיים. חומר הגלם הוא הכוכב הראשי, בלי שף, בלי קישוטים בצלחת ובלי חארטה.
כמה יקר? בורקס במחיר של שלוש ספרות. התעלפנו.
השומר 4 תל אביב
13 צפייה בגלריה
בורקס סרטנים, מסעדת בסטה
בורקס סרטנים, מסעדת בסטה
בורקס סרטנים, מסעדת בסטה
(צילום: רינת הלון)

פאסטל

השף גל בן משה הביא מהמסעדה שלו בברלין את היוקרה שהולכת יד ביד עם כוכב המישלן שהוא מחזיק שם מעבר לים. ולמי שתהה - הכוכב של בן משה הוא לא התירוץ למחירים, שהיו גבוהים עוד לפני שהצטרף למסעדה. האוכל טעים, השירות פיקס והמיקום אלגנטי.
כמה יקר? מנה ראשונה של סשימי 108 שקלים ומנה של המבורגר ב-118 שקלים (העיקרית הכי זולה בתפריט)
שאול המלך 27 תל אביב
13 צפייה בגלריה
מסעדת פאסטל
מסעדת פאסטל
(צילום: אנטולי מיכאלו)

טורקיז

אחת מהמסעדות הכי יקרות בארץ אבל גם הכי מוערכות. הבניין היוקרתי עם הנוף לים, השירות המעולה והאוכל הפשוט והמדויק, מכניסים את הסועדים לאווירה שאין עוד הרבה כמוה במסעדות בארץ. ואם הסועדים בשולחן ליד מוכרים לכם, זה בטח ממדורי הכלכלה.
כמה יקר? הכי יקר
הרצל רזנבלום 6 תל אביב
13 צפייה בגלריה
מסעדת טורקיז, ביצה עלומה
מסעדת טורקיז, ביצה עלומה
(צילום: יאיר שגיא)

a

המסעדה המוערכת והמדוברת של השף יובל בן נריה, שמדהימה לא רק בעיצוב שלה אלא גם בשילוב הטעמים המפוצץ שהשף מצליח להוציא מהמטבח שלו ובהשקעה הבלתי סבירה בכל מנה ומנה. וזה עובד, ובגדול.
כמה יקר? המנות קטנטנות ורובן בגודל של ביס חד או שניים, אז אל תתנו למחירים להטעות אתכם – יקר כאן ומאוד כי בשביל ארוחה ראויה תצטרכו להזמין הרבה הרבה הרבה קטנות.
דרך מנחם בגין 121 תל אביב
13 צפייה בגלריה
ולנטיינס a
ולנטיינס a
(צילום: אסף קרלה)

מגדלנה

מסעדה ערבית אלגנטית ליד הכנרת, עם מחירים שלא מוכרים ולא נהוגים במסעדות אחרות באזור. יש כאן אוכל אותנטי שאפשר למצוא כמעט בכל בית ערבי, רק שכאן הוא בתפאורה הנכונה.
כמה יקר? עראייס ב-86 שקלים, סטייק פילה ב-205 שקלים, קפה שחור ב-10 שקלים.
צומת מגדל, כביש 90, מרכז מסחרי מגדל
13 צפייה בגלריה
(צילום: רון שלף)

מושבוצ

מסעדת בשר מהמשובחות בארץ, שמוכרת את הבשר של דני שניידר ממשק שניידר. את הירקות והפירות מגדלים במשק רגב ושאר חומרי הגלם מגיעים מיצרנים מקומיים. התפריט קשוב לעונות השנה.
כמה יקר? כמה שבשר ישראלי משובח ממרעה חופשי ברמת הגולן עולה. סטייק פרגית ב-98 שקלים, סטייק שייטל - 189 שקלים.
דליות 36, רמות
13 צפייה בגלריה
(צילום: אופיר האוזמן)

ראנץ' האוס אילת

מסעדת בשר ותיקה וכשרה בסגנון דיינר אמריקאי, השייכת לרשת ישרוטל ונמצאת בטיילת רויאל ביץ' מול הים. זה מקום מושלם לחובבי בשר, והסיבה העיקרית שמצליחים לשמור כאן על איכות ועל יציבות זה הבשר המשובח מנברסקה.
כמה יקר? 250 גרם סינטה עם שתי צלעות טלה ופרוסת כבד אווז ב-288 שקלים.
טיילת רויאל ביץ', אילת
13 צפייה בגלריה
אילת
אילת
(צילום: מלי זיידמן)

ורנדה

מסעדה אלגנטית הממוקמת במלון יוקרתי ומשקיפה לנוף של העיר העתיקה. במרכז התפריט מנות מהגריל וכל האווירה היא של מסעדת שף מפוארת עם שירות מעולה לפי כל כללי הטקס (כולל קלוש מעל חלק מהמנות).
כמה יקר? סביצ'ה ב-95 שקלים, שיפוד פרגית ברוטב קארי - 155 שקלים.
דוד המלך 7 ירושלים
13 צפייה בגלריה
ורנדה
ורנדה
(צילום: דניאל לילה)

רופטופ ממילא

מסעדת שף בקומת הגג של מלון ממילא היוקרתי, שיש לה מרפסת היקפית שממנה נשקף הנוף הכי קסום - חומות העיר העתיקה במלוא תפארתן. התפריט ישראלי ויש בו גם דגים וגם בשר, ולמרות שאוהבים להגדיר אותה שם כמסעדת שף, לא בטוח שזו ההגדרה המתאימה למקום.
כמה יקר? חציל עם טחינה 75 שקלים, סטייק פילה עם מח עצם ברוטב יין אדום - 295 שקלים.
שלמה המלך 11 ירושלים
13 צפייה בגלריה
רופטופ
רופטופ
(צילום: יח"צ)