שמים יותר מדי מלח באוכל

המשמעות של אוכל מלוח היא אחת – צמא. אם אתם אמורים להחזיק 25 שעות בלי מים, הפחיתו בכמויות המלח וכך תהיו צמאים פחות (אותו הדין גם לגבי רוטב סויה או רוטב דגים, אם במקרה התגנבו לארוחה המפסקת שלכם). היזהרו מתערובות תבלינים, לרוב יש בהן כמות נכבדה של מלח, ואל תשכחו שגם חמוצים תמימים שיש כמעט על כל שולחן חג – עשירים במלח.
4 צפייה בגלריה
מלח
מלח
לא להגזים עם מלח
(צילום: shutterstock)

אוכלים מטוגן או חריף

אוכל מטוגן או חריף גורם לצרבת, ואתם ממש לא רוצים להעביר את היממה הקרובה עם שריפה בגרון. אל תשכחו שצרבת מורגשת בעיקר בשכיבה, כך שאם תכננתם לבלות את היום הזה במיטה עם ספר – אל תגישו אוכל מטוגן כמו חצילים, סיגרים או שניצל בארוחה המפסקת. אגב, שומן מן הצומח זה דווקא טוב – שימו צלוחית עם טחינה על השולחן, והוסיפו לסלט שלכם אגוזים ואבוקדו.
4 צפייה בגלריה
שניצל, נופר זוהר
שניצל, נופר זוהר
בלי שניצלים
(צילום: יובל חן)

לא אוכלים חלבונים ופחמימות מורכבות

הארוחה המפסקת צריכה להיות ארוכה משביעה לאורך זמן, ולכן חשוב לאכול בארוחה המפסקת חלבונים שיגרמו לכם לתחושת שובע ארוכה. חשוב לצרף לחלבונים גם דגנים מלאים, קטניות ופחמימות טובות שמתפרקות לאט כמו בטטה (הפחמימות גם יעזרו במהלך הצום לשמור על רמת הסוכר בגוף). עוד מנות שאפשר ורצוי להגיש הן סלט קינואה, תבשיל כוסמת או מרק עדשים. העדיפו בארוחה הזאת לאכול חלבונים רזים כמו הודו או עוף, אבל גם צלי כתף בשר (מתובל במתינות) או רוסטביף בתנור יעשה את העבודה.
4 צפייה בגלריה
בטטות יעזרו לשמור על רמת הסוכר בגוף
בטטות יעזרו לשמור על רמת הסוכר בגוף
בטטות יעזרו לשמור על רמת הסוכר בגוף
(צילום: צביקה טישלר)

מתפתים לאכול קינוח

תהיו חזקים ותוותרו הפעם על הביס המתוק – פרוסת עוגה או אפילו משקה ממותק יכולים לגרום לירידה קיצונית ברמת הסוכר בדם, מה שיחליש אתכם ויעורר בגוף שלכם רעב. כן כדאי לקנח בפרי או בעוגיית תמרים, שיעזרו למלא את מחסני הסוכר הזמין בגוף. בכל מקרה, את הארוחה המפסקת כדאי לסיים בכוס תה עם חליטת עלים כמו נענע, לימונית, מרווה וחתיכה קטנה של שורש ג'ינג'ר.

4 צפייה בגלריה
מסייע לאיזון רמות הסוכר בדם. תה ג'ינג'ר
מסייע לאיזון רמות הסוכר בדם. תה ג'ינג'ר
מומלץ: תה בסיום הארוחה
(צילום: שאטרסטוק / א.ס.א.פ קריאייטיב )

אוכלים הרבה על מנת "לפצות" על הצום

לא, לא ושוב לא – בארוחה המפסקת אתם אמורים לאכול ולשבוע, ולא לייצר לעצמכם מאגרי מזון בגוף. אכילה מרובה תכביד עליכם, אז אל תגזימו ואל תתפוצצו בשביל לא להכביד על פעולת מערכת העיכול. איכלו במתינות והקפידו לשתות לפחות שתי כוסות מים מלאות תוך כדי הארוחה וכמה דקות לפני תחילת הצום. זיכרו, התחושה שאתם צריכים לקום איתה מהשולחן בארוחה המפסקת היא תחושת שובע, אבל שובע נעים לגוף.