הקרון, חוות נאות

חדש ומבטיח: בתוך קרון רכבת משופץ שחונה בחוות נאות, הקימו הזוג גבי ולאה נחימוב בית קפה-מסעדה, המבוסס על תוצרת מקומית מהאזור. בתפריט תמצאו כנאפה כרישה וגבינות, קרפצ'יו סלק עם גבינת עיזים, פטריות על בריוש ברוטב חמאת לימון וגם סלטים, כריכים וצלחת גבינות. יש כאן קפה, בירה ויין, תלוי באיזו שעה הגעתם (המקום פתוח מדי יום עד השעה 17:00 ובחופשת סוכות יהיה פתוח עד הלילה).
הנוף מדברי והאווירה שאנטי במקסימום. הקרון שייך לבעלי חוות נאות, חוות בודדים שהוקמה לפני 20 שנה ומייצרת גבינות. במקום יש גם בקתות אירוח מעץ לצד חדרי אירוח מקוריים הבנויים בתוך צינורות בטון ענקיים וממוזגים (צינורות שהיו אמורים לשמש להולכת מים).
חוות נאות, כביש 40, 054-6864347
6 צפייה בגלריה
הקרון
הקרון
(צילום: מירב דבש)

בית רמונא, מצפה רמון

בשביל האוויר ובזכות הנוף: מסעדה מקומית וקיוסק שנמצאים במתחם בית רמונא, מרכז שממוקם במצפה רמון מעל מכתש רמון. תפריט הקיוסק צנוע אבל מדויק למי שרוצה עצירה חפוזה על הדרך – קפה, מאפים ויין מקומי. יש כאן נקודת תצפית פנורמית לאחד המקומות היפים בארץ, ויחד עם כוס יין ביד נקודת העצירה הזאת יכולה להפוך לחוויה שלא תוכלו להתנתק ממנה כל כך מהר. המסעדה של בית רמונא היא כבר סיפור אחר לגמרי: על התפריט אמון השף דור מלכה, שעבר מתל אביב למצפה רמון, ומציע בעיקר בשר מקומי על הגריל. בתפריט יש סלט חקלאים מהערבה, סלט חריף, קובנייה מפילה בקר עם דואה, המבורגר, קבב כבש ושניצל עם צ'יפס. יש גם נתחים רציניים (כמו פריים ריב, סינטה ופילה) על האש. ואם הגעתם עד לכאן פרגנו לעצמכם גם איזה קוקטייל שווה מהיצע הקוקטיילים של המקום.
סמוך למרכז המבקרים במכתש רמון, 077-9386191
6 צפייה בגלריה
בית רמונא, מצפה רמון
בית רמונא, מצפה רמון
(צילום: אסף קרלה)

מעדניית כביש 90, צוקים

המקום הכי שווה שתוכלו לפגוש במדבר: כריכים, נקניקים שמכינים במקום, שלל ממרחים וכוס בירה צוננת זה מה שיחכה לכם בחנות הקטנה והשובבה של כביש 90, הנמצאת ממש בכניסה ליישוב צוקים. המקום מתפקד בעצם כמעדנייה, אבל כזאת שאפשר לעשות בה הפסקה מרעננת מהדרך. תוכלו לאסוף נשנושים לפיקניק או לשבת שם לארוחה קלה וטעימה. בעל המקום, השף יריב איתני, עבד בעבר במסעדות נחשבות בארץ ובעולם, וברזומה שלו גם מסעדת מישלן אחת. אחרי שעזב את העיר הגדולה ועבר לגור בערבה, הוא זיקק את כל הידע שלו לתוך המקום הזה, ומספיק שתעצרו שם פעם אחת, בשביל שהמקום יהפוך לתחנת חובה בכל פעם שאתם יורדים לאילת.
צוקים, 08-9398886
6 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)

לשה, מצפה רמון

חנות לחם קטנה ומטריפה הנמצאת בתוך מצפה רמון ועומדת בשורה אחת עם הבולנז'רי הטובים בארץ. אין להם סניפים נוספים, כמעט ואין מקומות ישיבה (יש כמה מקומות מאולתרים בחוץ) אבל האיכות והדיוק של בוטיק הלחם הזה הופכים אותו לפנינה בלב המדבר. תמצאו שם סוגים שונים של כיכרות לחם מיוחדים כמו לחם שאור כוסמין או חלת דגנים, שמהם מכינים שם כריכים משוגעים וטעימים מאוד. יש שם גם עוגות מגרות כמו טארט תפוחים עם קרם שקדים או עוגת שמרים שוקולד. בבוקר הוויטרינה עמוסה במאפי בוקר שווים כמו מאפה פיסטוק ושוקולד לבן, פוקאצ'ה שקשוקה או רול קינמון. יש מענה לטבעונים.
הר בוקר 8, מצפה רמון, 08-8650111
6 צפייה בגלריה
בתי אוכל ב - מצפה רמון
בתי אוכל ב - מצפה רמון
(צילום: לין לוי)

חוות קורנמל

חוות העיזים המשגעת של משפחת קורנמל היא תחנת חובה בדרך לאילת, במיוחד אם יש לכם ילדים קטנים שצריכים לחלץ עצמות ולתת ביס במשהו לפני שהם מתחילים לאכול אחד את השני. החווה נמצאת על גבעה קטנה בהר הנגב, והיא מחזיקה גם דיר עיזים שנחלבות מדי יום. חלב העיזים הזה משמש את המשפחה להכנת הגבינות שהם מוכרים. המסעדה משקיפה אל הנוף, והילדים יכולים להתרוצץ במרחב ולהרגיש שהם בעולם אחר. בתפריט תמצאו כריך גבינות עיזים, צלחת גבינות, מאפה בצק פילו ממולא בגבינות, ביצה בקן, אמפנדה וגולת הכותרת – פיצה נהדרת עם גבינות עיזים קשות ורכות. ויש גם כנאפה לקינוח לצד עוגת גבינה ומלבי. פתוח מדי יום עד שעות אחר הצוהריים, כולל יום שישי.
רמת נגב, 08-6555140
6 צפייה בגלריה
(צילום: נורית שרת)

בירה ערבה, צוקים

מבשלת בירה המציעה ביקור מעניין בין ברזי הבירה לצד טעימות מהבירות המיוצרות במקום. תוכלו לסייר במבשלה בין כל שלבי הייצור של הבירה, לפגוש את חומרי הגלם שמהם רוקחים את הבירה וגם להרים לחיים. המבשלה התחילה את דרכה כתחביב משפחתי כבר לפני 25 שנה, אבל לפני עשר שנים החליטו הבעלים להפוך את התחביב לפרנסה ופתח מבשלה בכניסה ליישוב צוקים בערבה. תמצאו כאן בירה מעוננת כהה, בירה ענברית ובירה בלונד. אפשר גם לקנות מארזים הביתה.
צוקים, 052-7202301
6 צפייה בגלריה
בירה
בירה
(צילום: יח"צ)

הכנענייה

לונה פארק לפודי'ס שנמצא במיקום הכי לא צפוי – מדרשת שדה בוקר. מדובר על מקום בתוך מרכז קטנטן, שהוא שילוב של מעדנייה ובית קפה, המציע סנדוויצ'ים טעימים ומושחתים לצד צלחת גבינות ויין. הלחם טרי ומטריף ואת הכריכים ממלאים בכל טוב שיש בוויטרינה – מגבינות ועד ממרחים ונקניקים. לדוגמה: כריך מנצ'גו, כריך גרויר שוויצרי, כריך מוצרלה, כריך ארטישוק, כריך הודו, כריך סלמי, כריך אווז מעושן. יש כאן גם סלט והרבה מוצרים טעימים שאפשר לקחת לדרך או הביתה.
מדרשת שדה בוקר, 058-7274965