חג השבועות מתקרב, מלווה בחום הגדול שכבר לגמרי כאן - ומה מתאים יותר כעת מכוס יין צונן, המשתלב עם גבינות החג, המאפים ושאר הירקות. עשרות יינות רוזה ולבנים טעמנו במהלך השנה האחרונה - סיננו היטב וגיבשנו רשימה בת 12 בקבוקים מומלצים במיוחד.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד כתבות למנויים:
רק עצה אחת קטנה - אם אתם מתלבטים איזה יין לשתות עם צלחת הגבינות או הפשטידה החמה שזה עתה יצאה מהתנור, אז כמו תמיד, התשובה פשוטה: שתו את היין שאתם אוהבים ושמתאים לכם במחיר, וזכרו גם שיש הרבה יותר מיין אחד שמתאים לכל גבינה.

טפרברג, אימפרשן, ריזלינג 2022

לחובבים של יינות קינוח מעודנים, המשתלבים באופן מושלם לצד קינוחים כמו עוגות, מאפים או גלידה תוצרת בית, כדאי לבדוק את היין המשובח של יקב טפרברג, המופק מענבי ריזלינג לבן מכרם הבוסתן שבשפלת יהודה. היין התבגר עם עץ אלון אמריקני במשך כחצי שנה, והתוצאה היא נוזל צלול ודחוס מאוד עם בשומת של אפרסק, ליצ'י, מנגו ולימון סיני, כשברקע קרמל, וניל וסירופ עץ אלון. בפה היין מאוד רענן, מאוזן, בעל גוף מלא וסיומת קרמית ועשירה. מחיר: 45 שקל.

סאלנטיין, פורטילו, רוזה מלבק 2022

יקב סאלנטיין נחשב לאחד היקבים הגדולים שבנפת היין מנדוזה אשר בארגנטינה. פורטילו היא הסדרה האמצעית של היקב, וזו מציעה רוזה יבש המופק מהזן מלבק, הגדל בהרי האנדים המושלגים. זהו יין מעט כוהלי (13%) הנהנה מצבע ורדרד כהה, האף פירותי עדין: דובדבן צעיר ותות שדה טרי, והפה הולם עם חומציות עדינה ופרחוניות נעימה. זהו יין המשתלב נהדר לצד דגים נאים, כמו סביצ'ה, וכן יתאים ליד קינוחים כמו טארט תותים. מחיר: 64.90 שקל.

פורטה 6, רזרבה לבן 2023

פורטה 6 הוא יין כשר המיוצר בפורטוגל במיוחד עבור השוק בישראל - חברת היבוא שקד (דרך היין) לימדה את יינני היקב בדיוק מה מתאים לחך הישראלי. זהו יין בעל גוון צהוב-זהוב, אשר נהנה מבשומת נעימה של פירות הדר כמו תפוז ואשכולית, ופירות טרופיים דוגמת אננס ומנגו. היין מאוזן היטב ומשלב רעננות רבה של פרי, וברקע מינרליות עדינה. בהחלט שווה את מחירו. מחיר: 70 שקל.

ברקן, שרדונה W 2022

יקב ברקן, שנחשב כיום ליקב הגדול ביותר בישראל (מבחינת שטחי כרמים וייצור בקבוקים), משיק יין עם אחת התוויות המקוריות בארץ: לבנה, נקייה ומתאימה לחג השבועות. היין המופק מ-100% ענבי שרדונה, ונבצר בשני כרמים שונים: ריחן ועין זיתים. היין המשיך להתבגר במשך כמחצית השנה בחביות עץ אלון צרפתי גדולות (500 ליטר), והתוצאה היא יין חמאתי ועשיר, מרוכז מאוד, בשומת של פרחים לבנים ופירות הדר במרכז, וברקע אגוזי לוז, עץ קלוי ומעט טעם ונילי. כיפי ונעים. מחיר: 75 שקלים.
3 צפייה בגלריה
יינות לשבועות
יינות לשבועות
(צילומים: יח"צ, יקב טפרברג)

רמת חברון, מסודי, רוזה 2023

אם חשקתם ברוזה קצת יותר מתקתק, מסוגת החצי יבש, שווה לבדוק את הרוזה המופק מזן הקברנה סוביניון וגדל ברמת חברון. צבעו כתמתם כהה, ניתן להרגיש במתיקות, אולם ברקע חמיצות מאוזנת וגוף בינוני נעים. זגי הענב הלוו לנוזל את צבעו, ולאחר מכן היין נסחט – הופרד מהקליפות, החל בתהליך תסיסה קרה, ובסוף לאחר סינון עדין – בוקבק. התוצאה היא יין כיפי, עשיר בבשומת פירות צבעונית. הפה מעניק מנעד של תותים, פטל, רימון וברקע מעט וניל ואגוזיות. מחיר: 84.90 שקל.

כרמל, סינגל ויניארדס, ריזלינג 2022

לקראת חג השבועות, יקבי כרמל השיקו מבחר גדול של יינות שמתאימים לשולחן החג העמוס בגבינות ובפשטידות, אולם השונה והמיוחד מכולם הוא ה-100% ריזלינג. יין לבן יבש שענביו נבצרו בכרם הר אביטל בצפון רמת הגולן. היין תסס כמחצית השנה במכלי נירוסטה ובחביות עץ אלון, הוא נהנה מבשומת של פירות הדר, אשכולית ירוקה, והטעם חד, פריך ואלגנטי, תוך שהוא מותיר סיומת מרשימה ומינרלית. זהו יין מושלם למנות פסטה, סושי, סביצ'ה וגם גבינות כחולות ועוצמתיות. מחיר: 100 שקל.

שאטו מינוטי, רוזה M 2023

לאחר שנים שהיין הזה נעלם מן החנויות בארץ, המשקה מקוט דה פרובאנס שבצרפת חוזר. היין שמופק באחוזה שקיימת עוד מתקופת נפוליאון השלישי מופק מענבי גרנאש, סנסו וסירה. הממסך המיוחד מעניק ליין בשומת פרחונית, כאשר מצד אחד מינראליות של עולם ישן ומצד אחר רעננות ואלגנטיות. אם חשקתם ביין עם ריח של אפרסקים טריים, הדרים ואופי המשקף את הסגנון של צרפת הישנה, זה היין בשבילכם. משתלב מעולה לצד קישים, פשטידות ונשנושי החג. מחיר: 109 שקל.

דומיין סרור, ל'אור בלאן 2022

אם חיפשתם אחר יין לבן יוצא דופן ואיכותי, כדאי לבדוק את ל'אור בלאן 2022 של דומיין סרור. ממסך של הזנים שנין בלאן, ויונייה ורוסאן – כולם מצפון רמת הגולן, שם גדלו במזג אוויר חורפי ומושלג – מניב יין בסגנון אירופי. הרכות של הפרי מול העדינות של חבית עץ האלון מניבים יין בשומתי עדין, מורכב מאוד בטעמיו, כשהפרי נוכח מקדימה וחמיצות פריכה מתבלטת מאחור. יין כיפי, איכותי ויוצא דופן בקטגוריה זו בשוק בארץ. מחיר: 109.90 שקל.
3 צפייה בגלריה
יינות לשבועות
יינות לשבועות
(צילומים: יח"צ, איל קרן)

פלדשטיין, רוסאן 2022

אבי פלדשטיין הוא אחד הייננים המוכשרים ביותר כיום, ולבטח מן המקוריים והאמיצים בתחום. עתה הוא לוקח את זן הענב רוסאן הצרפתי ומעניק לו סגנוניות ישראלית חצופה, פירותיות מתפרצת ומלאת תעוזה. בניגוד למרבית היינות הלבנים שנוצרים בארץ, זה יין שייטיב להתבגר – מספר שנים במרתף או במקרר היין – אך בהחלט ניתן ליהנות ממנו כבר בארוחת החג, מול טארט צרפתי מלא ירקות או אולי דג ברוטב בשמל. מחיר: 110 שקל.

רימפרה, סוביניון בלאן 2022

היישר מהאי מרלבורו בניו זילנד, מאחד היקבים שבבעלות משפחת הברון רוטשילד, מגיע יין סוביניון בלאן נהדר. הוא נהנה מבשומת משגעת המאפיינת את סגנון היין הגדל בצד הדרומי של העולם: מלון, גויאבה בשלה, קליפת פומלית ורמזים עדינים של נענע טרייה. הלגימה הראשונה מעודנת, ואז מתפרצת פירותיות טרופית נהדרת, איזון מופלא. פשוט לא ניתן להפסיק ללגום. 120 שקל.

בת שלמה, שרדונה 2022

מהרי הכרמל יצר היינן ארי ארל ביקב בת שלמה את אחד השרדונה היותר מקוריים ואיכותיים שהושקו השנה בארץ. הסגנון הוא קליפורני, משמע הבשומת והטעמים מודגשים יותר, שכן היין שהה עשרה חודשים בחביות עץ אלון – מה שנתן את הדגש והרקע של קרמל, טבק, וניל ותבלינים נוספים. לפרי עצמו יש בשומת של גרידת לימון, קינמון, אגס מעושן וטרופיות עדינה. הפה מאוד מאוזן, עשיר, מלא עוצמה ומושלם ליד פשטידות בתנור, גבינות קשות או דגים אפויים. מחיר: 135 שקל.

רקנאטי, ספיישל, רזרב לבן 2021

יין הדגל הלבן של יקב רקנאטי. זהו יין עשיר, מלא, גדול ועוצמתי בנוכחות שלו, וכך גם הבשומת שלו מורכבת ממגוון פרחים צהובים ולבנים, ולצידה מנעד גדול של טעמים. שילוב של שני הזנים - רוסאן ומרסאן – חובר למינרליות עדינה מצד אחד, וחמאתיות, וניל וקרמל מצד אחר. בפה ישנה חומציות מאוזנת, והסיומת מלאת טעם שיורי ארוך. מושלם לצד מנות מורכבות, כמו פשטידות או דגים בתנור. מחיר: 159 שקל.
3 צפייה בגלריה
יינות לשבועות
יינות לשבועות
יינות לשבועות
(צילומים: יח"צ, יקב בת שלמה, גיא הכט)