מה בסך הכול רציתם? לדלג פעם אחת על הבישול במטבח הביתי ולפנק את עצמכם בארוחה משפחתית בחוץ. העמסתם את הילדים על הרכב, נסעתם ליעד, חיפשתם חצי שעה חניה כשברקע לפחות זאטוט אחד צורח - והגעתם למסעדה רק בשביל לגלות שבתפריט אין אפילו מנה אחת שמתאימה לילדים, המלצרית מגלגלת עיניים בחוסר סבלנות מופגן, החלל דחוס וצפוף, הילדים שלכם רוטנים שמשעמם להם, והסכום שאתם צריכים לשלם בסוף גבוה בצורה בלתי נתפסת.
בילוי משפחתי במסעדה יכול להיות סיוט. בשביל להימנע ממנו צריך לבחור מראש מקום שלוקח בחשבון את הצרכים של משפחות עם ילדים ונותן כבוד גם ללקוחות קטנים ואנרגטיים: תפריט רחב עם מנות שמתאימות לכולם, אפשרויות ישיבה נוחות, צוות קשוב וסבלני, אווירה מקבלת ומכילה והכי חשוב: מיקום אטרקטיבי עם מרחב פתוח שמאפשר התרוצצות או קרבה לגן שעשועים כלשהו. הנה רשימת המקומות שעושים את זה נכון.

טאנטי באצ'י, טבעון

טאנטי באצ'י היא מסעדה איטלקית קטנה ומצוינת שעונה להגדרה "צ'יילד-פרנדלי". העיצוב פשוט, השירות אדיב ומהיר וילדים מתקבלים בברכה עם דפי ציור, טושים וצעצועים שינעימו את זמנם בהמתנה. בגזרת האוכל תמצאו מבחר נאה מאוד של פיצות נפלאות ופסטות העשויות במקום. אין תפרי6ט ילדים מיוחד, אבל פיצה מרגריטה (עם תוספת זיתים או בלעדיה) תעשה את העבודה.
השקדים 35, קריית טבעון
15 צפייה בגלריה
עסקיות במסעדות
עסקיות במסעדות
ילדים מתקבלים בברכה. טאנטי באצ'י
(צילום: ענבל כבירי)

מחלבת אלטו, קיבוץ שמרת

אנחנו אוהבים מקומות שמאפשרים להורים מותשים לשבת רגע אחד בשקט עם כוס יין או קפה בשעה שהילדים מוציאים אנרגיה על דשא כלשהו - ובית הקפה של מחלבת אלטו הוא בדיוק כזה. הוא שוכן בתוך חצר נפלאה עם המון עצים, ממש בכניסה לקיבוץ שומרת. יש שפע מקומות ישיבה בחיק הטבע ויש גם אפשרות לשבת במרפסת עץ רחבה וליהנות מהנוף.
בית הקפה פועל בשירות עצמי: מזמינים ואוספים מהדלפק. התפריט כולל ארוחות בוקר, כריכים, מאפים, סלטים וקישים, הכול מבוסס על תוצרת המחלבה. במקום מייצרים גם גלידת יוגורט שלא כדאי לפספס.
בכניסה לקיבוץ שמרת
15 צפייה בגלריה
גליל מערבי מחלבת אלטו
גליל מערבי מחלבת אלטו
אתם אוכלים, הילדים מוציאים אנרגיות על הדשא. מחלבת אלטו
(צילום: אנטולי מיכאלו)

SKETCH בחיפה

כשנכנסים לסקאץ', קשה שלא להתרשם, שלא לומר להתלהב. העיצוב הייחודי מדמה את בית הקפה לציור קומיקס ענק בצבעי שחור-לבן. כל מה שלנגד עיניכם – החל מהקירות והרצפה, דרך הכיסאות והשולחנות, וכלה בעציצים – הוא חלק מהעיצוב המרהיב הזה.
בית הקפה סמוך לאצטדיון סמי עופר ויש לו שתי קומות: הראשונה מדמה רחוב באיטליה והשנייה טרמינל של שדה תעופה כולל לוח טיסות ומושבים. בגזרת האוכל תמצאו כאן בעיקר פיצות, פסטה וסלטים, אבל מי צריך אוכל כשיש קינוח? סקאץ' הוא לא רק בית קפה אלא גם גלידרייה עם גלידה איטלקית שווה שמייצרים במקום, כזו שתגרום לילדים שלכם לזרוח מאושר, וגם לכם.
פנחס ואברהם רוטנברג 2, אצטדיון סמי עופר, חיפה
15 צפייה בגלריה
Sketch חיפה
Sketch חיפה
עיצוב מרהיב. Sketch
(צילום: מיכה בריקמן)

גורדוס, חולון

גורדוס הוא לא בית קפה אלא מסעדה בסגנון דיינר אמריקני מושחת. המנות מוגזמות, עתירות שמן וסוכר, כאלה שיגרמו לילדים שלכם לצהול ולכם לצלול לכיסא בנמנום של אפטר-פחמימה ריקה.
קצת מהתפריט: מקצ'יז - המבורגר בלחמנייה עם מיונז ומעליו פסטה מבושלת בשמנת, מוצרלה וצ'דר, גורדוס סמאש בורגר - שני המבורגרים בתוך קרואסון חמאה עם ספייסי מיונז וקראמבל ביסלי, ופיצה צ'יפס – פיצה מרגריטה עם צ'יפס מעל. נחנקתם? חכו שתשמעו על הקינוחים. כל המנות האחרונות ענקיות ומורכבות ממגדלי פנקייקים, הררי שוקולד וקצפת, מרשמלו וסוכריות צבעוניות. חלומו של כל ילד.
המסעדה ממוקמת בפארק פרס, סמוך לאגם מלאכותי שבו ניתן לשכור סירה ולשוט, למוזיאון הילדים, לימית 2000, להיכל הקרח ולגינות משחק שוות. המתחם כולו משדר משפט שאנחנו אוהבים: המבוגרים נחים, ילדים מוציאים אנרגיה.
שדרות ירושלים 220, חולון
15 צפייה בגלריה
פנקייקס בארץ
פנקייקס בארץ
שחיתות. גורדוס
(צילום: יח"צ)

רוברטה וינצ'י, פרדס חנה כרכור

כשאומרים "מסעדה למשפחות" מתכוונים לרוברטה וינצ'י: שולחנות גדולים, צוות קשוב ונינוח לכל גחמה, כיסאות שמותאמים לפעוטות, מנות ייעודיות לילדים בתפריט וחצר אחת גדולה ומלאת ירוק.
האווירה אולי שכונתית וקולנית אבל האוכל מאוד לא שכונתי. רוברטה וינצ'י בלב כרכור כבר קנתה לה שם כאחת המסעדות האיטלקיות המוצלחות בארץ. השפים עידו פיינר וירון מלכה מגישים כאן את המיטב מהמטבח האיטלקי: מפיצה ועד ריזוטו. המקום פתוח בשבת, מרבית השולחנות עמוסים במשפחות, הסאונד ברקע הוא צחוק ילדים מתגלגל והמלצרים מבינים היטב את עבודתם ועושים ככל שביכולתם כדי להוציא את המנות של הקטנים ראשונות. לא מפונפן, לא מעונב אבל בהחלט נעים, יעיל ומאוד טעים.
אחוזה 43, פרדס חנה כרכור
15 צפייה בגלריה
עסקיות במסעדות
עסקיות במסעדות
מיטב המטבח האיטלקי. רוברטה וינצ'י
(צילום: מעיין שביט)

חנדל'ה, גבעת חן

חנדל'ה היא מסעדה כפרית במושב, בלי שאון מכוניות והמולת העיר, עם נוף שליו שנשקף מהחלונות. התפריט אקלקטי ויש ארוחות בוקר שמוגשות כל היום, כריכים, סלטים ושלל מנות עיקריות. לילדים יש תפריט משלהם (כן, יש גם מנת שניצלונים וצ'יפס. איך ניחשתם?) ואת זמן ההמתנה לאוכל הם יכולים להעביר באטרקציות הפזורות מסביב כמו פינת תוכים, אקווריום או נדנדות.
שירתי, גבעת חן
15 צפייה בגלריה
אטרקציות מסביב. חנדל'ה
אטרקציות מסביב. חנדל'ה
אטרקציות מסביב. חנדל'ה

קפה גרונימן

בית הקפה המקסים הזה התחיל בתור קיוסק תל אביבי שכונתי ברמת אביב הישנה ולאחר חמש שנות פעילות מוצלחת עבר למשכן חדש: בחלקו המזרחי של רחוב רדינג, בלב טבע עירוני, בתוך חורשת עצים גדולה.
מסביב יש מדשאות והמון מקום להתרוצץ ולשחק, שולחנות פיקניק ומחצלות רבות. כחלק מתפיסה קהילתית-ערכית בגרונימן נערכות הופעות חיות של הרכבי מוזיקה שונים ומוצעים לאורחים מגוון ספרי קריאה משומשים ומשחקי קופסה שונים.
ומה בתפריט? בבוקר יציעו לכם קפה משובח וכריכים עמוסים כל טוב מלחם שנאפה במקום, ובערב יזרמו מהמטבח פיצות נהדרות וכל מיני מתוקים. שמחה גדולה למבוגרים ולילדים כאחד.
רידינג 34, תל אביב
15 צפייה בגלריה
כריכים גרונימן
כריכים גרונימן
הלחם נאפה במקום. גרונימן
(צילום: אוריה שדה)

עברי בפארק

לא צריך להכביר במילים על הגבינות של מחלבת עברי. המחלבה במושב עזריה היא אחת המצליחות בארץ, עם בוראטה מושלמת ושפע גבינות רכות וקשות שאפשר לרכוש במקום וגם ברשתות השיווק המובילות. לפני כשנה החליטו בעברי לקחת את העסק צעד אחד קדימה ופתחו את "עברי בפארק"- בית קפה בלב פארק אריאל שרון. הישיבה היא במתחם ייעודי מוצל במקום או על מחצלות ושולחנות פיקניק הפזורים על הדשא. הילדים יכולים להשתולל קצת במרחב העצום של הפארק מבלי להסתכן בפגיעת קורקינט או כל כלי רכב אחר. הרגועים שבהם מוזמנים לבחון לעומק את הדגים, צב הים החמוד או העצים עם הפרחים הצבעוניים.
התפריט כולו מבוסס על גבינות המחלבה וכולל סלטים מושקעים, מגשי גבינות ומאפים. יש גם מנת ילדים אחת שזכתה לשם הלא-מתחכם "פיצת ילדים". לפי ערימות הילדים במתחם שזוללים אותה בהנאה, כנראה שלא צריך יותר מזה.
פארק אריאל שרון
15 צפייה בגלריה
מחלבת עברי
מחלבת עברי
כל התפריט מבוסס על תוצרת המחלבה. עברי בפארק
(צילום: מחלבת עברי)

מגזינו

מגזינו, שממוקמת בחלל תעשייתי במגרש חנייה בצומת דרך מנחם בגין, הפכה בשנים האחרונות לאחת האפשרויות הבולטות והראויות ביותר לארוחה משפחתית בתל אביב. בעיר שבה רוב המסעדות יקרות בצורה מוגזמת או מציעות תפריט מתחכם יתר על המידה, מגזינו עושה עבודה נהדרת בסיפוק צורכיהם של מבוגרים וילדים כאחד, ובמחיר סביר. החלל גדול אבל לא מרגיש כמו אולם אירועים, רועש במידה והמלצרים חייכנים ובעיקר יעילים. התוצאה היא שבשבתות המקום עמוס במשפחות, כאלה שרצו לאכול טוב בלי לקחת הלוואה מהבנק ובלי לקבל פרצופים מרירים מהדור הבא.
לצד התפריט האיטלקי שכולל מנות פתיחה מצוינות, פסטות ופיצות שישתיקו כל עולל, יש גם תפריט ספיישלים יצירתי שיענג גם בעלי חך אנין. גולת הכותרת היא כמובן ויטרינת הקינוחים המרגשת שמצליחה לאחד בין קיבתו של בן חמש לקיבתו של בן חמישים במחי פרוסת קראק פאי אחת.
דרך מנחם בגין 21, ת"א
15 צפייה בגלריה
מגזינו
מגזינו
מתאים לכל הגילים. מגזינו
(צילום: נועם פריסמן)

ביתא קפה

ביתא קפה בניצוחה של השפית איילת לטוביץ' התחיל את דרכו כבית קפה שכונתי ברמת אביב. עם השנים הוקם סניף נוסף בשכונת צהלה ושני סניפים מחוץ לעיר הגדולה (סביון והרצליה) אבל הלקוחות לא מקבלים תחושה שהם מבקרים ברשת. כל אחד מהסניפים מספק אוכל טעים וטרי באווירה ביתית, לבבית ומאוד לא מחייבת.
סניף הדגל בברודצקי נמצא במרכז מסחרי, החלל גדול ומסביר פנים ואפשר לשבת בחוץ או בפנים. התפריט מותאם לשלל קהלים ומאפשר את ההנאה של כולם סביב שולחן אחד: טבעונים שוחרי בריאות, ילדים בררנים ומבוגרים ביקורתיים. מגוון המנות גם מאפשר התאמה מרבית בין רמת הרעב להזמנה: מקפה ונשנוש, דרך ארוחת ביניים קלילה כמו סלט או כריך ועד ארוחה מלאה עם מנות עיקריות גדולות כמו כבדי עוף על פירה עם בצל מקורמל או פילה דניס עם פסטה. לילדים מוצע תפריט ילדים המוגש כל יום (כולל בשבתות) וכולל שניצלונים, פסטה ברוטב עגבניות או שמנת וטוסט גבינה צהובה.
ברודצקי 17/ צה"ל 71, ת"א
צמרות 2, הרצליה
השקמה 1, סביון
15 צפייה בגלריה
ביתי, קליל וטעים. ביתא קפה
ביתי, קליל וטעים. ביתא קפה
ביתי, קליל וטעים. ביתא קפה
(צילום: שרית גופן)

קפה רומנו

קפה רומנו הוא לכאורה עוד דוכן קפה ומאפה תל אביבי, אבל רק לכאורה. רומנו אוחז בשני משתנים שהופכים אותו למוקד עלייה לרגל למשפחות: הבעלים והמיקום. הבעלים הוא איל שני, האיש והכישרון, מה שמבטיח שהקפה יהיה משובח והמשהו לצדו גם יקבל טייטל ארוך (למה לקרוא לזה סנדוויץ' כשאפשר לקרוא לזה פלוט עבה במילוי קומטה גראן קרו וחמאה?) וגם יהיה טעים בצורה יוצאת דופן. המיקום הוא פארק המסילה, אחת הריאות הירוקות הבודדות שמספקת העיר הגדולה עם רחבת דשא מזמינה, ספסלים וקצת אוויר לנשימה.
אם הגעתם בצהריים והקטנים רעבים, תמיד אפשר לסור לבית רומנו הסמוך ולאכול את הפיצה של המאסטר בתדר.
דרך יפו 9, ת"א
15 צפייה בגלריה
איל שני קפה רומנו
איל שני קפה רומנו
מיקום מנצח. קפה רומנו
(צילום: אריאל עפרון)

עלמא, אשדוד

עלמא היא הבייבי של ארבעת חברי ילדות שחלמו על מסעדה והגשימו בגדול. לעלמא שלהם יש מיקום מנצח: בטיילת של אשדוד, כמה פסיעות מחוף הים, ממש בסמוך לפארק הפיראטים שהוא אטרקציה שובת-לב לכל בן אנוש מתחת לגיל 12. אבל לא רק המיקום מנצח, גם התפריט עושה עבודה מצוינת: מנות משתנות מחומרי גלם איכותיים שכוללות סלטים, דגים ומנות צמחוניות. אין חלוקה למנות ראשונות ועיקריות וההגשה נעשית למרכז השולחן. בעלמא מאמינים בחוויית השיתוף. יש מנות ילדים ייעודיות אולם הן לא מצוינות בתפריט. תאלצו לשאול את המלצר וזה ממש בסדר כי הצוות של עלמא חמוד, חייכן ואדיב למדי.
אזור הישיבה החיצוני גדול ומרווח ויש בו שולחנות עגולים גדולים שבהם נוח לשבת עם כל המשפחה. אגב, אם אהבתם את האוכל ובא לכם להגיע פעם נוספת בהרכב זוגי, דעו שבשעות הערב מעמעמים את האורות, מוציאים את האלכוהול החוצה, והמקום הופך לפאב אשדודי תוסס.
יונה הנביא 2, אשדוד
15 צפייה בגלריה
עלמא אשדוד
עלמא אשדוד
ליד פארק הפיראטים. עלמא אשדוד
(צילום: לירון מולדובן)

רגע מקום בפארק, באר שבע

דמיינו לעצמכם פארק רחב ידיים, מדשאה גדולה עמוסת שולחנות וכיסאות, ילדים מתרוצצים בחדווה, ואתם שרועים על מחצלת עם כוס קפה קר וכריך טרי. את החוויה הזו בדיוק מציע "רגע, מקום בפארק", בית הקפה הבאר שבעי שנפתח לפני כארבע שנים בפארק הסופרים.
בתפריט ארוחות בוקר, כריכים, טוסטים ומאפים. בגזרת המתוקים יש מגוון אפשרויות כמו פרוסת עוגה וגלידה אבל יודעי דבר המליצו בחום על כדורי השוקולד שסחטו מחמאות ממבוגרים וחיוכים מרוצים מהקטנטנים. במקום מוכרים גם מוצרי מזווה כמו ריבות, רטבים, ממרחים וזיתים.
גרץ 7, באר שבע

דולפין ים

דולפין ים היא אחת המסעדות הוותיקות בבירה. המסעדה שמתמחה בדגים ופירות ים, נוסדה ב-1967 ועם השנים הפכה למוסד קולינרי משפחתי. היא ממוקמת במרכז העיר, במבנה ירושלמי עתיק, מרחק הליכה משדרות ממילא והעיר העתיקה. העיצוב פשוט ולא מנקר עיניים, המחיר סביר, יש עסקיות בימי חול בצהריים והמסעדה פתוחה גם בסופי שבוע. דולפין ים היא מסעדה לירושלמים שרוצים לאכול טוב עם כל המשפחה ובמחיר הגיוני.
התפריט ארוך ומגוון ולצד המנות שמתמקדות בדגים ופירות ים טריים יש גם מנות בשריות, מנות צמחוניות, פסטות ומנות ילדים. סבירות גבוהה שכולם יצאו מרוצים.
שמעון בן שטח 9, ירושלים
15 צפייה בגלריה
דולפין ים
דולפין ים
ותיקה ומשפחתית. דולפין ים
(צילום: יח"צ)

נוקטורנו

נוקטורנו הוא מוסד ירושלמי ידוע שמשרת את תושבי הבירה כבר חצי יובל. זהו בית קפה-מסעדה-בר בן שלושה מפלסים, שכולל בתוכו גם חנות תכשיטים ואביזרים של מעצבות אופנה מקומיות וחלל הופעות חיות.
בגזרת האוכל תמצאו תפריט כשר- חלבי עם מנות כמו שקשוקה, סלטים, כריכים, קישים, מגוון רחב של מנות טבעוניות וגם המון אפשרויות לילדים. האווירה חמה, השירות לבבי, העיצוב אמנותי ומיוחד והקהל מגוון: מסטודנטים לאמנות ועד משפחות. כולם מתקבלים באהבה ומרגישים בבית.
בצלאל 7, ירושלים

קפה גן סיפור

בקפה גן סיפור לא רק שילדים אינם מטרד, הם (והוריהם) מהווים את קהל היעד העיקרי. זה אומר שכל שמונת הסניפים של הרשת מכוונים לרצונות ולצרכים שלהם. כולם ממוקמים בפארקים, לצד גני שעשועים, מדשאות, אגמים ואטרקציות שילדים אוהבים, בכולם יש ספרייה עם ספרי ילדים לקריאה במקום, כיורים נמוכים ומותאמים לילדים, תפריט ילדים צבעוני ומנוקד וצוות סבלני, קשוב ומשתדל. מדי פעם גם מתקיימים אירועי תרבות והעשרה לקהילה כמו הרצאות לנשים אחרי לידה ושעת סיפור מוזיקלית.
ברמה הקולינרית, המטבח הוא חלבי עם ארוחות בוקר, מנות דגים, פסטות, פוקצ'ות, כריכים, סלטים וכמובן, מבחר נאה של מנות ילדים. אה, ויש גם קינוחים שווים.
15 צפייה בגלריה
ארוחת בוקר של קפה גן סיפור
ארוחת בוקר של קפה גן סיפור
ילדים הם קהל היעד העיקרי. גן סיפור
(צילום: קובי קואנקס)

גי'רף

אם חשקה נפשכם במסעדה אסייאתית שגם מגישה מנות בסטנדרט גבוה וגם מתייחסת כראוי לילדים שלכם, הסניפים של רשת ג'ירף הם התשובה. מבוגרים ייהנו מתפריט רחב שכולל סושי, מרקים ומגוון מנות נודלס ואורז, והילדים יבחרו נודלס בטריאקי, שניצלונים או רול סושי למתחילים עם מלפפון, גזר ואבוקדו. יש אפשרות לישיבה בשולחנות גדולים ומכילים, הצוות מיומן וסבלני והמחירים ממוצעים.

בנדיקט

כבר שנים שבנדיקט מספקת לקהל הישראלי ארוחות בוקר מסביב לשעון. מבוגרים בוחרים ממגוון נאה של ארוחות בוקר מסביב לעולם, וקטנטנים מתפנקים עם ארוחת בוקר מותאמת שכוללת טוסט, שתי ביצים לבחירה, ירקות חתוכים, גבינת שמנת ומיץ תפוזים. בנוסף, יש אפשרות להזמין פריטים בודדים מהתפריט - כמו ביצה קשה, חביתה או צ'יפס - ולא ארוחה שלמה. תוסיפו לזה את סלסלת הלחמים המפנקת שמגיעה עם חמאה, ריבה ונוטלה ואת תפריט הפנקייקים המלהיב, וקיבלתם משפחה שבעה ומאושרת.
15 צפייה בגלריה
מגדל פנקייק עוד לא הרג אף אחד. בנדיקט
מגדל פנקייק עוד לא הרג אף אחד. בנדיקט
מגדל פנקייק עוד לא הרג אף אחד. בנדיקט
(צילום: נמרוד סנדרס)