אלומה, תרשיחא

בדיוק שנה חוגגת מסעדת אלומה של עלאא סויטת במיקום החדש שלה, והמסעדה רומנטית מתמיד. מלבד הנוף שנשקף מהחלונות, החלל עצמו אינטימי ובהיר. מפות לבנות מתוחות על השולחנות עם מפיות לבנות מקופלות יפה, כוסות יין עומדות מוכנות למזיגה ותפריטים כרוכים יפה. הכול קלאסי ומוכן לאירוח נעים במיוחד. המטבח מציע מנות שהן מעין שילוב אלגנטי של אוכל גלילי וים תיכוני עם ביצועים וטכניקה מהמטבח הצרפתי כמו אספרגוס על קרם שורשים וערמונים קלויים או קרפצ'יו קולורבי עם פיסטוקים ועוד.
אלון 16, מעלות תרשיחא, 04-9574477
9 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)

סאמא, עכו

הגג הכי רומנטי בעכו, שמשקיף מעל העיר העתיקה עם אווירה מחשמלת, תאורה נעימה, מוזיקה מעולה (לעיתים קרובות יש די ג׳יי שמנגן לייב) ובעיקר אוכל מעולה ממטבחו של שף חמודי עוקלה. המנות צבעוניות ומיוחדות ומבוססות על תבלינים, דגים וירקות מהשוק ממש למטה, האלכוהול זורם כמו מים ויש קוקטיילים מעניינים שעושים שימוש בעשבי תבלין ופירות עונתים ומקומיים. יש כאן קרפצ'יו שרימפס מפתה, עראייס או קובה נייה, מנות שמספרות כל כך יפה את הסיפור של עכו.
סלאח א דין 14, עכו, 04-6527739
9 צפייה בגלריה
סאמא
סאמא
(צילום: אפיק גבאי)

1910, דגניה

אין יותר רומנטי מלשבת במבנה היסטורי בחלל היפהפה במתחם חצר הראשונים של קיבוץ דגניה, לשתות יין איטלקי מעולה ולאכול פיצה לוהטת מטאבון אבן איטלקי, או שרימפס מהפלאנצ'ה. 1910 היא מסעדה איטלקית רגועה ואינטימית של בני הזוג עודד ובשמת שוורצברד. בזכות המדשאות הירוקות מסביב יש כאן אווירה פסטורלית, והאוכל מדבר איטלקית אבל במבטא של הגליל עם מנות כמו אניולוטי גבינת עיזים, ניוקי עם פלפל צ׳ומה, סלק וכרובית, או פילה לברק על קרם לאבנה. אל תוותרו על אחד הקינוחים של בשמת.
חצר הראשונים דגניה א׳, 04-6608565
9 צפייה בגלריה
(צילום: אופיר האוזמן)

Sea Bass, נוף הגליל

לא מזמן נפתחה במתחם עופר נוף הגליל סי באס, מסעדת דגים ופירות ים המצליחה לשלב גם את עולמות המטבח הערבי המודרני. המסעדה משקיפה על צלע ההר שעליה פרוסה העיר, אבל הנוף היפה ביותר נמצא בוויטרינת הדגים המרהיבה, שם שוכבים להם דגים ופירות ים טריים על קרח ומחכים לסועדים. יש כאן תפריט סושי ולצידו מנות כמו ג'מבו שרימפס בג'וספר, סלט טבולה עם שרימפס, מנות בשר ודגים יפות ומעודנות לצד יין, קוקטיילים וקינוחים.
דרך אריאל שרון 41, מתחם עופר, נוף גליל, 04-8277777

פיגם, עין הוד

פיגם היא מסעדה רומנטית שבה חשים את הקשר בין הטבע לאדם, לאוכל ולרגש. היא יפהפיה ונמצאת במבנה עתיק באמפי עין הוד, עם פתחים מקושתים ואבנים עתיקות חשופות. הנוף נפרס מההר לים, כפי שאומר הסלוגן של המקום, ועל השולחנות הפשוטים מתוחות מפות לבנות וניצבות כוסות יין. מהמטבח של שף דן זוארץ יוצאות מנות מעניינות שכיף לחלוק וליהנות מהן יחד, מחומרי גלם מיצרנים מקומיים, למשל ברולה פלפלים חריפים ופטה או קלמרי עומק על פאבה ועוד. זה מקום להתאהב בו.
עין הוד, 04-8204288
9 צפייה בגלריה
מסעדת פיגם בעין הוד
מסעדת פיגם בעין הוד
(צילום: נועם פריסמן)

עמק בראסרי, משמר השרון

המסעדה הרומטית הזו של שף עידו פיינר נמצאת דווקא במרכז מסחרי ליד תחנת דלק. החלל הפנימי מעוצב בעץ וצבעים חמים ולוכד בתוכו רומנטיקה שלא נפגמת מהבחוץ הסואן. בקבוקי יין, שירות אלגנטי ותפריט עם מנות שכיף וטעים גם לחלוק, הופכים את המקום הזה למתאים במיוחד לדייט רומנטי, כפרי ונעים. בט"ו באב מציע כאן פיינר תפריט זוגי ב-380 שקלים עם ראשונה, עיקרית וקינוח לבחירה, לצד לחם וסודה. בין המנות יש למשל ספריבס טלה או פסטה שחורה עם פירות ים.
משמר השרון, 077-9800322
9 צפייה בגלריה
עמק בראסרי
עמק בראסרי
(צילום: שני הלוי)

חצר יין, אבן יהודה

בר יין קטן בסמטה באבן יהודה, מואר בגרילנדות המתוחות מעל שולחנות באוויר הפתוח. זה מקום מיוחד שקל מאוד להתנתק בו מכל מה שקורה ולהתמסר לבקבוק יין מתוך מגוון עצום, לצלחת עם ירקות ממשק "עלה עלה" ולדגים מחנות הדגים המקומית. יש כאן גם גבינות מקומיות ולחם ממאפייה מקומית, והכול מאוד אינטימי וקרוב, שקט ונעים.
האלה 27, אבן יהודה, 053-9221021

בבר, תל אביב

תאורה רכה, מפות לבנות, פרחים טריים בכל פינה, אלה רק חלק מהדברים שהופכים את בבר למסעדה רומנטית להפליא. יש כאן אוכל מסוגנן אבל פשוט, אפשר להבחין בזה בחלה הגדולה ובגוש החמאה הניצבים על הבר, אבל גם בעוד מנות שכל כך כיף לחוות בזוג כמו ביסק סרטנים משגע, בר ים ופתיתים בחמאה חומה, ברוסקטה עם מח עצם ועוד, לצד קוקטיילים ויין שמוגשים ברצינות ובאהבה.
הכרמל 4 תל אביב
9 צפייה בגלריה
המסעדה בבר
המסעדה בבר
(צילום: דניאלה אבוהב ותומר פיגין)

וויין סטורי בר יין, מודיעין

חנות יין שהיא גם מעדנייה, שלובשת בערב את חליפת הבר יין שלה והופכת לאחד המקומות הכי לוהטים באזור. האווירה מיוחדת, רומנטית ואינטימית, למרות המיקום במתחם מסחרי גנרי. יש כאן יינות מיוחדים שקשה למצוא במקומות אחרים, ותפריט אוכל מתחלף שיש בו הרבה קלאסיקות של בר יין, כמו טרטר בקר עם חרדל וצלפים לצד ברוסקטה, מגש גבינות, דגים נאים וקרפצ'יו.
שדרות המכבים 13, מודיעין מכבים רעות, 054-9864041

עשר, ירושלים

לאחרונה פתח שף יענקלה תורג׳מן (מסעדת 1868) מסעדה חדשה באחד המקומות הרומנטיים ביותר בעיר הקודש: בית אנה טיכו. בחלל הבהיר ספוג ההיסטוריה וסיפורים, היכן ששכנה מסעדת אנה בעבר, מוצבים שולחנות עץ וכיסאות לבנים, ויש גם מרפסת גדולה ויפהפיה בה אפשר לסעוד באוויר הפתוח. אפשר לשתות קוקטייל או יין ולחלוק מנות כמו טורטליני ארטישוק, פילה דג על ריזוטו, אספרגוס וביצה רכה, צלחת מפתה של דגים נאים, פלחי תפוחי אדמה מטוגנים לצד שמנת ועוד.
רחוב הרב אג"ן 10, ירושלים, 02-6222312. כשר

שאטו דאור, באר שבע

אור דאי הקימה את שאטו דאור אחרי שעזבה את הפרידה, בר היין הראשון בבאר שבע שהקימה. שאטו דאור הוא פנינה בוהקת של יין מצוין, אירוח חם בגובה העיניים - אף אחד לא יתנשא עליכם פה - ותפריט של צלחות קטנות וקלילות שעושות כבוד ליין ולא גונבות לו את ההצגה. זה מקום נעים כל כך לשבת בו בזוג, לקשקש גם עם הזוג שבשולחן לידכם, להזמין בקבוק ואולי עוד אחד, וליהנות מאווירה אינטימית, רומנטית וזורמת.
הרצל 32 באר שבע, 050-7291913

כרמים, סגולה

מסעדה כפרית ותיקה מאוד עם המון קסם, שיכולה להיות יעד מושלם לט"ו באב, ויש לה גם סניפים בבאר שבע וברחובות. שף סהר רפאל מגיש כאן מנות של נתחי בשר, פסטות טריות, פטה כבדים, המבורגר כמובן, דגים צלויים והמון מנות ראשונות של ירקות וגבינות. הכול מוגש בצורה די קלאסית, לצד יין כמובן. בערבים השירות נעים והאווירה רגועה ורומנטית.
שדרת האיכרים 70, מושב סגולה, 08-8505859
9 צפייה בגלריה
אוכל איטלקי מסעדת כרמים
אוכל איטלקי מסעדת כרמים
(צילום: סהר רפאל)

מלכה וציפי, אשקלון

אין עוד מקומות לוהטים כאלה באשקלון: מה שבבוקר הוא בית קפה שיקי, לובש בערב חליפה סקסית והופך לבר יין עכשווי. יש כאן מוזיקה מעולה, אנרגיות גבוהות ושירות מאנשים שיודעים מה הם עושים. מומלץ להגיע בזוג, להזמין בקבוק יין ולבחון כמה מנות מהתפריט כמו בוראטה עם עגבניות מגי, טרטר טונה אדומה וקרם צנוברים, דלעת ערמונים מהטאבון, מחבתות לוהטות של פסטות או שיפוד דג מהג'וספר.
אריה תגר 13, אשקלון, כשר

מו ומו, רחובות

מה יותר רומנטי בט"ו באב מלחלוק סטייק? במסעדה הוותיקה הזו ברחובות מגישים כמה מנתחי הבשר הטובים ביותר בארץ. זו מסעדת בשר פר אקסלנס, לאוהבי בשר אמיתיים שרוצים מידת עשייה מדויקת ויין אדום מעולה ליד. התפריט שם את הבשר במרכז עם נתחים מיושנים לפי משקל ולצידו כמה מנות ראשונות קלאסיות כמו סלט קיסר, כבד קצוץ או קרפצ'יו.
הרצל 177, רחובות, 08-9473073
9 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

עלמא, אשדוד

אחת המסעדות הלוהטות באשדוד ומקום מושלם לדייט. החצר הגדולה המוארת בגרילנדות, התפריט שמציע כמעט רק מנות לחלוקה, והיין שנמזג לכוסות - כל אלו הופכים את עלמא ליעד מושלם לט"ו באב. מהמטבח הפתוח תוכלו לראות את להבות האש ומהמחבתות יגישו לכם מנות דגים ופסטות מעניינות, סלטים מירקות רעננים עם גבינות עזות טעם וצלחות קטנות של קמבבר אפויה עם ריבת שרי, איקרה, או לאבנה מחוות הבאפלו.
יונה הנביא 2, אשדוד, 072-3385335
9 צפייה בגלריה
עלמא אשדוד
עלמא אשדוד
(צילום: לירון מולדובן)
פורסם לראשונה: 12:17, 15.08.24