אוכל צמחוני
כשר
טבעוני
זמן הכנה
30 דקות
זמן כולל
60 דקות
דרגת קושי
קלה
כמות מצרכים
9
מצרכים
4
סועדים
לוח המרת מידות
סמנו והוסיפו מצרכים לרשימת הקניות
בחר הכל
700
גר'
תפוחי אדמה
שטופים ולא קלופים
300
גר'
ערמונים טריים
(לפני קלייה וקילוף) או 100 גר' ערמונים בוואקום
200
גר'
פטריות
1/2
בצל סגול
בינוני, חתוך דק
3
שיני שום
קצוץ דק
6
עלי מרווה
קצוץ דק
3
כפות
שמן זית
1/2
כפית
מלח
או לפי טעם (אני אוהבת יותר)
1/2
כפית
פלפל שחור
0
פריטים נוספו לרשימת הקניות
אופן ההכנה:
  1. קליית הערמונים - במידה ומשתמשים בערמונים בוואקום יש להתקדם לסעיף הבא. מחממים תנור ל-200 מעלות. בעזרת סכין חדה חותכים צורה של איקס על כל אחד מהערמונים, בחלק המעוגל שלו. מניחים את הערמונים בכלי מתאים לתנור, ומוסיפים לתבנית מעט מים (בערך חצי כוס עד כוס). קולים בתנור בין 20-25 דקות, עד שהקליפה מתבקעת. ערמונים צריך לקלף כשהם חמים, כך שמיד עם סיום הקלייה יש לקלף בזהירות את הקליפה החיצונית והפנימית של הערמונים.
  2. מבשלים את תפוחי האדמה - מניחים את תפוחי האדמה בקליפתם בסיר מתאים וממלאים מים בשפע וקורט מלח. מביאים לרתיחה ומבשלים כ-25 דקות, תלוי בגודל תפוח האדמה, עד שניתן לנעוץ בקלות סכין בתפוחי אדמה. מסננים ומצננים.
  3. מנקים את הפטריות בעזרת מפית נייר נקייה, קוטמים את קצה הזנב שלהן ופורסים גס. פורסים גס גם את הערמונים המקולפים. את תפוחי האדמה המבושלים מקלפים (הם אמורים להתקלף בקלות) וחותכים לקוביות גסות.
  4. מחממים מחבת רחבה על אש בינונית. מוסיפים שמן זית ובצל סגול קצוץ דק ומטגנים את הבצל, תוך כדי ערבוב, כ-3 דקות. מוסיפים את יתר המרכיבים – קוביות תפוחי אדמה מבושלות, פטריות קצוצות גס, ערמונים קצוצים גס, שום קצוץ גס, מרווה קצוצה, מלח ופלפל ומטגנים תוך כדי ערבוב כ-5 דקות, עד שכל המרכיבים מקבלים חריכה טובה.
  5. מגישים חם. כדאי לזלף עוד מעט שמן זית בהגשה.
דניאלה נויפלד היא בעלת הבלוג הצמחוני "העדשים השמחות"