גספאצ'ו (מין מרק או משקה קרמי סמיך וצונן שאיננו עובר בישול) הוא יופי של ריענון לשבור איתו את חומו של יום קיץ לוהט. באופן מסורתי הוא עשוי מעגבניות ושאר ירקות אבל זה לגמרי נתון לפרשנות.
אני בחרתי להכין את הגספאצ'ו שלי ממשמשים חצי בשלים ועגבניות שרי צהובות או כתומות. טחינה מהירה בבלנדר או במעבד מזון והגספאצ'ו מוכן. מים קרים, קוביות קרח ולא מעט שמן זית יהפכו אותו צונן, חלק וקרמי, נעים ללגימה (אל תחסכו בשמן. החיבור שלו עם המים ונוזלי הפרי יוצרים אמולסיה שמעניקה לגספאצ'יו את המרקם הרצוי). אפשר לחתוך לתוכו ירקות או לקצוץ עלי תיבול ירוקים, פרוסות של צ'ילי, קרוטונים שקליתם מלחם ישן, או ללגום ממנו כמו שהוא, עם זילוף נדיב של שמן זית - וזהו.
כשר
טבעוני
זמן הכנה
15 דקות
זמן כולל
25 דקות
דרגת קושי
קלה
כמות מצרכים
10
מצרכים
4
סועדים
לוח המרת מידות
סמנו והוסיפו מצרכים לרשימת הקניות
בחר הכל
1/2
ק"ג
משמשים
בשלים אך מוצקים, חצויים ומגולענים
350
גר'
עגבניות שרי
צהובות או כתומות
1
צ'ילי
צהוב או כתום, נקי מגבעול וגרעינים (או יותר, או פחות, תלוי במידת החריפות הרצויה)
1
כוס
מים קרים מאוד
1
כוס
שמן זית + עוד קצת לזילוף
1
כף
חומץ שרי
(או חומץ אחר לבחירתכם)
מלח ים
1
בצל ירוק
פרוס דק
1 צ'ילי אדום
טרי, פרוס דק
קוביות קרח להגשה
(לא חובה)
0
פריטים נוספו לרשימת הקניות
אופן ההכנה:
  1. במעבד מזון או בבלנדר חזק שמים משמשים, עגבניות, צ'ילי, מים קרים, חומץ ומלח. טוחנים היטב עד שמתקבל נוזל חלק ככל האפשר. תוך כדי עבודת מעבד המזון או הבלנדר מזלפים את השמן בזירזוף עדין עד שנוצרת אמולסיה קרמית חלקה. טועמים ומתקנים תיבול.
  2. מעבירים את הגספאצ'ו דרך מסננת דקה. נפטרים משאריות הקליפות והגרעינים ומוזגים לצלוחיות הגשה (אפשר להוסיף קוביות קרח אם רוצים) מפזרים למעלה בצל ירוק ופרוסות צ'ילי, מזלפים שמן זית ואוכלים.
  3. לחילופין אפשר למזוג את הגספאצ'ו לקנקן עם קוביות קרח או לשמור במקרר ולמזוג לכוס כשמתחשק.