בשיתוף יקב רמת הגולן
ביקב רמת הגולן הייצור לא חדל גם בשעה שהתותחים רועמים. היום (שלישי) הם יצאו מגבולות הגזרה המוכרים, ארזו את מיטב התוצרת ויחד עם בעלי עסקים נוספים, חלקם מהצפון, יציעו החל מהערב את מרכולתם במשך שלושה ימים קיציים. הם מקווים להעניק חוויה מרגשת עם כמה שיותר יין טוב – דווקא עכשיו, במיוחד עכשיו, לחיים.
"אנחנו מגיעים לתל אביב לפארק התחנה כי כולנו צריכים רגע לנשום, רגע לעצמנו", מספרת שרית כהן, סמנכ"לית שיווק יקב רמת הגולן. "התוצרת שלנו ישראלית וזה מאוד חשוב בימים האלה. לכן בחרנו שאת היין שלנו ילוו עסקים שמגיעים גם הם מהצפון, כדי ליצור בימים האלה אי של שפיות".

2 צפייה בגלריה
בר מארץ היין, יקב רמת הגולן
בר מארץ היין, יקב רמת הגולן
רן ששון, כביש 90 בשיתוף הדיקסי
(KARELA agency דמיטרי פומזן)
מטעמים מפטיסרי מטרלו ומסעדת כביש 90
"החיבור עם יקב רמת הגולן הוא טבעי עבורי", אומר בחיוך עדי פרץ מפטיסרי מטרלו בעין זיוון, "כמסעדן שעובד ברמת הגולן, וגם בתור ילד שרדף אחרי הבוצרות בכרמים". כבעל עסק בצפון, מדובר עבורו בימים מורכבים במיוחד. "זו תקופה מאוד קשה לעסקים בגולן, ואני שמח שפותחים לנו דלתות בתל אביב ומקווה שיגיעו כמה שיותר אנשים כדי לתמוך".
עסק אייקוני נוסף שיורד מהצפון הרחוק למרכז הוא כביש 90, שיביא לאירוע את ההמבורגרים המפורסמים שלו. "בתור מגדלור כמעט אחרון של שפיות שנשאר בצפון, וממשיך לעבוד טוב, אנחנו באים לחבק ולחזק את היקב שלנו, של רמת הגולן, שהם חברים טובים, ולחגוג איתם את היין שלהם", אומר רן ששון, הבעלים של המסעדה המוכרת.
האירוע יתקיים בימים שלישי-חמישי (25-27 ביוני, 18:00-23:00) בפארק התחנה בעיר תל אביב. יוצב בו בר ענק, שבו יציעו למבלים מגוון יינות היקב ודוכני אוכל שידברו איתם וילוו אותם ואת הקיץ. יהיו כאן, בין היתר, להיטי הכוסות (20-45 שקלים) של סדרות ירדן, גמלא וגולן, עם דגש ברור מאליו על רוזה ויינות לבנים קרירים ומרעננים (וגם אופציות אדומות, למי שמתעקש בחום הזה), עם קלאס שכמו נלקח ממציאות אחרת, ודיאלוג אמיתי עם מזג האוויר הים-תיכוני החמים.
החבר'ה ממאפיית מטרלו יציעו קרקר גבינת קממבר צלויה וריבת בצל (28 שקלים) וגם צ'יפס פטריות צדף עם קרם לימון (48 שקלים), פלטות גבינות צאן ובקר ממחלבת הבוטיק משק יעקובס. אורן אבני ופיצת-העל מנאופוליטן החיפנית שלו, עם מרגריטה כמובן (66 שקלים), אך גם פיצת גבינות מקומיות ופירות יער מהגולן (76 שקלים).

2 צפייה בגלריה
איתיאלה היאט
איתיאלה היאט
איתיאלה היאט
(KARELA Agency דמיטרי פומזן)
באי הפסטיבל לא יצטרכו להצפין לרמת הגולן הפעם כדי ליהנות מהמבורגרים עסיסיים (47 שקלים), כנפיים (37 שקלים) וצ'יפס על המקום (20 שקלים) של דיקסי וכביש 90, וכן יפגשו במשאית הגלידה הנהדרת של איתיאלה היאט, עם טעמי קיץ מיוחדים וקינוחים שוברי חום (30-35 שקלים).
בר מארץ היין של יקב רמת הגולן, 25-27 ביוני, 18:00-23:00, פארק התחנה, תל אביב

בשיתוף יקב רמת הגולן
פורסם לראשונה: 12:15, 23.06.24