קרם הברולה הכי טעים שאכלתי בחיים הוא זה של אמא שלי. אני אומר את זה לא כי אני משוחד, אלא כי באמת קרם הברולה שלה הוא הכי טוב בעולם. לצערי הרב המתכון שכאן הוא לא המתכון שלה - כי אמא היא בונקר והיא לא הסכימה לשחרר אותו, אבל המתכון הזה הוא מתכון מצוין בפני עצמו. גם אמא שלי טעמה אותו ואמרה שהוא מצויין, ואם זה מצוין לה, זה מעולה לי.
למתכונים מתוקים נוספים:
קרם ברולה הוא קינוח צרפתי קלאסי שניתן למצוא אותו היום כמעט בכל תפריט קינוחים. בניגוד למה שרבים חושבים, זה קינוח ממש פשוט להכנה: הוא מורכב משכבת קרמל פריכה ושרופה (לרוב באמצעות ברנר ייעודי) שמכסה קרם ונילי מתוק ועדין.
2 צפייה בגלריה
קרם ברולה מורן גיל
קרם ברולה מורן גיל
(צילום: מורן גיל)
מכאן גם פירוש שמו של קרם הברולה בצרפתית - "קרם שרוף", על שום הסוכר החום השרוף שעל שכבת הקרמל של הקינוח. המלצה חמה: אם כבר קלאסיקה, אז כמו שצריך. הגישו את קרם הברולה שלכם עם חופן פירות יער מלמעלה, לאיזון המתיקות וליצירת משחק כייפי עם הטמפרטורות.
2 צפייה בגלריה
קרם ברולה מורן גיל
קרם ברולה מורן גיל
(צילום: מורן גיל)

קרם ברולה

המצרכים (ל-4 תבניות נמוכות בקוטר של 8 ס"מ): 6 חלמונים 150 גר' סוכר לבן 500 מ"ל שמנת מתוקה 1 מחית וניל חופן סוכר דמררה (לפיזור)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור ל-160 מעלות.
  2. בסיר קטן מחממים את השמנת המתוקה והוניל. יש להיזהר להגיע לבעבוע רציני ולרתיחה מלאה.
  3. בקערה נפרדת טורפים את הסוכר הלבן עם החלמונים.
  4. ברגע שהשמנת התחממה, מבצעים השוואת טמפרטורות בין השמנת החמה לתערובת החלבונים הקרה. שופכים זרם דק מהשמנת החמה לקערת החלבונים, תוך כדי ערבוב מתמשך. ממשיכים להזרים את השמנת החמה עד שהתערובות מתאחדות לחלוטין.
  5. מעבירים בחזרה את התערובת לסיר וממשיכים לערבב על אש נמוכה לצמצום הנוזלים, עד שהמסה מסמיכה מעט. מבצעים את מבחן האצבע – מעבירים אצבע על הלקקן הרטוב ואם נוצר לנו שביל שלא נאטם מידית, המסה מוכנה. אם היא נסגרה מהר אז ממשיכים לחמם תוך כדי ערבוב עוד קצת.
  6. מסננים את הקרם מהסיר דרך מסננת צפופה לתוך תבניות או קערות חרס נמוכות שמתאימות לקרם ברולה.
  7. מניחים את התבניות עם הקרם בתוך תבנית תנור האפייה וממלאים את התבנית בקצת מים רותחים כדי להוסיף אדים לתוך האפייה בתנור (אגם להכניס לתנור תבנית נוספת עם קצת מים מלמטה, במקביל לתבנית עם הקרם ברולה).
  8. אופים את קרם הברולה למשך כ-30-35 דקות, עד שהקצוות יציבים והמרכז עוד רוטט. לאחר האפייה נותנים לקרם להתקרר למשך כ-8 שעות במקרר.
  9. להגשה - מפזרים מעט סוכר דמררה על הקרם האפוי ועם ברנר מקצועי מקרמלים את הסוכר. לפני האכילה מנפצים את הקרמל עם כפית וצוללים לתוך הקרם עצמו.