לאחר שנת מלחמה ארוכה ועצובה, ראש השנה הגיע וסוף סוף הרימון, הפרי המסורתי והאהוב של החג, הבשיל. כולם אוהבים את הטעם העסיסי והמתקתק של גרעיני הרימון, אבל הקילוף שלו? זה כבר סיפור אחר. בידיים לא מיומנות מדובר בפעולה מאתגרת - שמסתיימת במטבח אדום וידיים מוכתמות.
לכל הבלאגן של קילוף הרימון יש פתרון פשוט לפי השף יהונתן שרביט ממסעדת מילה בסביון. "רימון הוא כמו מתנה מהטבע, אבל צריך לדעת איך לפתוח אותה נכון", הוא אומר, ומסביר על שתי שיטות מעולות לקילוף רימון מתוק בקלות: קילוף במים ושיטת הסבתא המסורתית.
איך לקלף רימון

שיטה 1: קילוף בקערת מים

"הטריק הכי פשוט הוא להשתמש בקערה עם מים. במקום להילחם עם מיץ שמתפזר בכל מקום, תנו למים לעשות את העבודה", אומר שרביט. "כשאתה מכניס את הרימון למים, כל הגרעינים שוקעים לתחתית והקליפות עולות למעלה. השיטה הזו שומרת על הידיים נקיות, המיץ לא מתפזר לכל עבר, ואפשר להתרכז רק בטעם".
איך זה עובד? פשוט מאוד:
חותכים את הרימון לחצאים.
מכניסים את החצאים לקערה עם מים.
מפרידים בעדינות את הגרעינים מהקליפות כשהידיים מתחת למים.
הגרעינים שוקעים לתחתית, הקליפות עולות למעלה – וכל שנותר זה לסנן ולשטוף.
6 צפייה בגלריה
קילוף רימון
קילוף רימון
(צילום: אסף קמר)
6 צפייה בגלריה
קילוף רימון
קילוף רימון
(צילום: אסף קמר)
6 צפייה בגלריה
קילוף רימון
קילוף רימון
(צילום: אסף קמר)
בזכות שיטת הקילוף התת מימית המפנקת, תוך דקות בודדות קערת המים התמלאה במאות גרעינים אדמדמים ויפים, ולאחר סינון מהיר קיבלנו צלחת מלאה בגרעינים מתוקים. אפילו טיפה של צבע אדום לא נשארה על השיש או על הבגדים.

שיטה 2: דפיקה עם כף

"זו שיטה קצת פחות נקייה אבל מאוד מהירה ויעילה – שיטה של סבתא שלי", צוחק השף, "פשוט לדפוק על הרימון עם כפית עץ. פחות עדין, אבל זה עובד. אם עושים את זה נכון, אפשר לקבל קערה מלאה בגרעינים בשניות".
השיטה הזו מיועדת למי שמחפש פתרון מהיר, ולא מפחד קצת להתלכלך. "כל מכה עם הכף משחררת עוד ועוד גרעינים, והם פשוט נופלים לך לקערה בלי מאמץ. זה מתאים למי שאוהב קצת אקשן במטבח, לא הכי נקי, אבל ממש כיף – ואפילו ילדים אוהבים לעזור בזה".
איך עושים את זה?
חוצים את הרימון לשני חצאים.
מחזיקים את חצי הרימון הפוך מעל קערה.
דופקים בעדינות עם כף עץ על קליפת הרימון עד שכל הגרעינים נושרים.
6 צפייה בגלריה
קילוף רימון
קילוף רימון
(צילום: אסף קמר)
6 צפייה בגלריה
קילוף רימון
קילוף רימון
(צילום: אסף קמר)
"השיטה הזאת מתאימה למי שאוהב קצת אקשן במטבח," הוא צוחק. "זה לא הכי נקי, אבל זה ממש כיף – ואפילו ילדים אוהבים לעזור בזה".
שיטת קילוף הרימון עם המכות של הכף וצליל הטיפוף העמום שהיא מייצרת, העבירה בי גל מתקתק של נוסטלגיה וזכרונות ילדות עמומים מסבתא רחל שלי, זכרונה לברכה, וכל הבישולים וההכנות המסורתיות לחגים. תחושת האושר הרגעי שהציף אותי הייתה שווה לא כל ספק את הכתם האדום והמעצבן שנדבק לי למכנסיים החדשות.
6 צפייה בגלריה
קילוף רימון
קילוף רימון
(צילום: אסף קמר)
אז מה השיטה המנצחת? השף שרביט מסכם: "בסופו של דבר, הבחירה תלויה בכם. אם אתם רוצים תהליך נקי ומסודר – קערת המים היא הפתרון. אם אתם אוהבים להרגיש את העוצמה של הרימון ולקבל תוצאה מהירה – לכו על שיטת הסבתא. מה שבטוח, בשתי השיטות התוצאה היא רימון טעים ומלא בגרעינים, מוכן לאכילה".