בקעת אונו, העמק המנומנם בשפלה שסחב במשך שנים רבות דימוי קולינרי נמוך, התעורר לחיים בתקופה האחרונה בזכות כמה מקומות שווים במיוחד שפועלים שם ותורמים להפיכתו של האזור לאזור בילוי תוסס, שמציע לתושבים סצנה פעילה של ברים, מסעדות ובתי קפה שווים. לצד מקומות ותיקים כמו מסעדת אסתר ומסעדת קיסו שפועלות שם שנים ארוכות, ולצד מסעדות השיפודים העממיות באור יהודה, קורה שם עכשיו משהו אחר שמכניס סגנון חדש לכל אופי הבילוי באזור, והפך אותו ללוקיישן שמגיעים אליו לבלות – בעיקר תושבים מהסביבה הקרובה שמאסו בכניסה וביציאה מהעיר הגדולה. הנה המקומות הכי טובים באזור.
5 צפייה בגלריה
ג'ונז קריית אונו
ג'ונז קריית אונו
עכשיו מגיעות גם ארוחות הבוקר. ג'ונז
(צילום: בר כהן)

קפה סוסייטי, ג'ונז פיצה בר

אם יש משהו שקשה להשיג במסעדות מאז הקורונה, אלו ארוחות בוקר. הרבה פריטים בצלחת, הרבה עבודה, הרבה כוח אדם וממוצע נמוך לסועד – כל זה סתם את הגולל על שפע ארוחות הבוקר שהוצעו בעבר. אבל עכשיו קפה סוסייטי, כלומר המקום של ארוחות הבוקר הכי מבוקשות בתל אביב, מגיע לקרית אונו: הבר ג'ונז, שפתח בקיץ שעבר מסעדת קוקטיילים ופיצה, מביא גם את ארוחות הבוקר שלו בימי שישי. הרעיון הוא מנות קטנות וטעימות של השף מוטי טיטמן, המחוזקות בתפריט קוקטיילים של בוקר (כמו בלאדי מרי ואספרסו מרטיני, 52 שקל) ובעוגות ודברי מאפה שווים במיוחד. בתפריט יש גם סוגים שונים של ביצים עם תוספות, על טוסט או על וופל מחמצת (63-45 שקל למנה). אנחנו התאהבנו, לא רק בגלל האוכל אלא גם בגלל הסטייל.
שלמה המלך 2, קרית אונו, 050-3555653
5 צפייה בגלריה
ג'ונז, קפה סוסייטי
ג'ונז, קפה סוסייטי
ג'ונז, קפה סוסייטי
(צילום: בר כהן)

מון

מסעדת הסושי שפועלת כבר 20 שנה ברחוב בוגרשוב בתל אביב, הגיעה השנה גם למתחם החדש שנפתח בלב סביון. מון החדשה גדולה ובנויה בשני מפלסים. היא מתאימה למשפחות, אבל יש לה גם בר רומנטי באווירה קצת אחרת מהמסעדה. התפריט בסביון דומה לתפריט בתל אביב, רק שנוסף לו תפריט איזקיה, שנשאר בעולם הטעמים היפני. הוא כולל מנות כמו יאקיטורי וגיוזה, והשיפודים שנצלים על גריל פחם יפני בהחלט נותנים פייט לתפריט הסושי של המסעדה, למשל שיפוד גבינת גאודה עטוף בקרפצ'יו בקר (48 שקל).
השיקמה 1 מתחם G, סביון, 077-9386248

מילה

גם מילה, אחת המסעדות הכשרות היחידות באזור, נפתחה במתחם החדש של G סיטי במרכז המסחרי של סביון. השף יהונתן שרביט הופקד על המטבח, אחרי שהיה פיינליסט בעונה החמישית של "משחקי השף". מדובר על ביסטרו מושקע אבל לא מחייב, עם ארוחות בוקר בשעות היום ואווירה של מסעדת שף בערב. בהגדרה מדובר על מסעדת שף מעוצבת ויפה, אבל נראה ששרביט בורח מהכותרת המחייבת הזאת והצליח לבנות שם ביסטרו קום איל פו, עם אוכל טעים ולא מתחכם במשך כל שעות היום, ואווירה קצת אחרת בערב, כזו שמתאימה לארוחה לצד כוס יין.
השיקמה 1 מתחם G, סביון, 03-6989801
5 צפייה בגלריה
יונתן שרביט, מסעדת מילה סביון
יונתן שרביט, מסעדת מילה סביון
אוכל טעים ולא מתחכם. מילה
(צילום: גיל אבירם)

ביתא קפה

במרכז המסחרי של סביון, לצד המקומות החדשים, נמצא כבר כמה שנים גם סניף של ביתא קפה השווה, שהתחיל את דרכו במרכז השכונתי של רמת אביב הישנה. המטבח מציע מנות ביתיות ורעננות, ומקומות הישיבה פרוסים ברחבה בחוץ. בתפריט יש ארוחות בוקר, צהריים וגם ערב – אבל הכול באווירת משוחררת וקלילה, שלא משדרת כבדות של מסעדה. זה המקום המושלם לטבעונים, שיוכלו למצוא כאן שלל אופציות טעימות. בין המנות בתפריט: שרימפס בחמאת עגבניות (60 שקל), מאפה כרישה וגבינת פטה (62 שקל), קרפצ'יו דג (62 שקל), פסטות (78-68 שקל) ושניצל עם פירה (78 שקל).
השיקמה 1 מתחם G סביון, 03-9565373

קפה נאפו

מסעדה איטלקית יפהפייה ומוערכת שזוכה לביקורות מעולות, וממוקמת במרכז מסחרי. היא שייכת לקבוצה שכוללת גם את פומו האיטלקית ברמת החייל ואת בר איטליה בנתניה. האווירה בנאפו נעימה והתפריט של השף שחר ברנע רחב ומגוון. יש כאן מנות כמו פרחי זוקיני במילוי ריזוטו, טורטליני ריקוטה ותרד, ספגטי סרטנים ושרימפס, ניוקי, פיצה, סביצ'ה עם זוקיני וקרם פלפלים וסלטים גדולים ומושקעים כמו סלט קיסר. מי שלא בקטע האיטלקי ימצא כאן גם המבורגר עם מח עצם. מחיר מנות הפסטה והעיקריות מגיע לשלוש ספרות וזה כואב - אבל לפחות התמורה לכסף מלאה, והמקום ידוע בזכות המנות הענקיות שיש פה.
הדובדבן 7 קרית אונו, 03-6989819
5 צפייה בגלריה
קפה נאפו
קפה נאפו
מנות ענקיות. קפה נאפו
(צילום: שירן כהן שי)

גרקו

סניף נוסף למסעדה היוונית של המסעדן צביקי עשת, שהתחילה את דרכה בשכונת אזורי ח"ן בתל אביב והיום התפרסה כבר עד אילת. לא המציאו כאן שום דבר חדש, אבל לפעמים כשיש קונספט ישן וטוב בצבעי כחול ולבן, לא צריך לגעת בו. האוכל טעים, השירות אדיב והאווירה סוחפת – לפעמים גם עמוסה, אבל זה תורם לתחושת המסיבה שמרחפת באוויר עם מוזיקה יוונית בווליום שמעודד עוד כוס של אוזו. מוכרים כאן גם מקבץ מוצרים מהמטבח היווני שתוכלו להעמיס הביתה, כמו ריבות, ממרחים וגבינות. בין המנות בתפריט יש גירוס כבש ועגל, טרטר דג על לחם ומאפה 12 האלים.
הדובדבן 9 קרית אונו, 03-6447737
5 צפייה בגלריה
מקומות חדשים גרקו
מקומות חדשים גרקו
מסיבה יוונית. גרקו
(צילום: אנטולי מיכאלו)

יין בעיר

חנות יין יפה שהיא חלק מרשת חנויות יין ואלכוהול, שאימצה את הקונספט של חנויות יין אחרות בארץ ומתפקדת גם כמו בר יין קליל ולא מחייב. בפנים שולחן אחד ארוך ושאר מקומות הישיבה פרוסים על הרחבה החיצונית. זה המקום המושלם להגיע אליו בג'ינס וכפכפים ולרדת על בקבוק יין. ליד היין יש כאן כמה דברים קטנים כמו עלי גפן, ברוסקטה או צלחת גבינות.
השיקמה 1 מתחם G סביון, 054-3500041