ניסים מזרחי, סגן רס"ר מטבח בגדוד 47, הפך לכוכב טיקטוק עם עשרות מיליוני צפיות וכ-200 אלף עוקבים בזכות סרטונים שבהם הוא חותך אבטיח ורוקד. מה כל כך מיוחד בחיתוך האבטיחים שלו שכבש את ליבם של משתמשים מכל העולם?
ניסים אבטיח

מזרחי, בן 36, תמיד חלם להיות טבח. "כשהייתי בן 16 עבדתי כשוטף כלים, הייתי סבל, זרקתי זבל, ולאט לאט היו צריכים את העזרה שלי במטבח. עבדתי במטבח תעשייתי בתל השומר. התחלתי להתחבר לאוכל, ובגיוס שלי ביקשתי להיות טבח", הוא מספר.
1 צפייה בגלריה
ניסים מזרחי
ניסים מזרחי
"משתמש במי פה רק כדי להעביר את הטעם של האבטיח". ניסים מזרחי
(צילום: דו"צ)
מזרחי משרת קרוב ל-5 שנים בגדוד 47, שבו כולם כינו אותו "ניסים לב" עד לא מזמן. "הם אומרים שיש לי לב גדול", הוא מסביר. עכשיו הכינוי שלו השתנה ל"ניסים אבטיח" בזכות סרטון אחד ששינה את עולמו.
"הכול קרה בבום, בלילה אחד. הייתי מפרסם בטיקטוק גם קודם, הסרטונים שלי קיבלו הרבה לייקים אבל לא היו לי הרבה עוקבים. אין לי עריכה מיוחדת, תאורה מקצועית או צלמים. הכול פשוט אצלי, אני מצלם בטלפון שלי, הכי ספונטני שיש".
"העליתי לטיקטוק את הסרטון הראשון שלי חותך אבטיח, ומיד חזרתי לעבוד. פתאום פתחתי את הטלפון וראיתי שהוא הגיע ל-6 מיליון צפיות. הייתי בשוק", מזרחי מתאר. "אחר כך הוספתי לסרטונים גם ריקוד ומוזיקה מיוחדת שמזוהה עם הסרטונים שלי. הגעתי בהתחלה ל-40 אלף עוקבים. הסרטון הכי ויראלי שלי היה חודש בטיקטוק בלי הרבה צפיות, ופתאום הוא קיבל תפוצה משוגעת. הלכתי לאירוע, אחרי כמה שעות הגעתי למצב שאני לא יכול לפתוח את הטיקטוק. הסרטון הגיע לכל העולם, בכל שנייה התווספו לי 200 אלף לייקים. זה היה מטורף".
הסיבה לצילומי סרטוני החיתוך היא די פשוטה, לוגיסטית - הצבא סיפק המון אבטיחים: "היה פה טירוף בקיץ. בהתחלה היו מגיעים בערך 60 אבטיחים בשבוע. איבדתי את הטעם. יש לי רק טעם של אבטיחים בפה. אני אוכל בשר - מרגיש אבטיח, שותה קפה קר - טעם של אבטיח. אני שותה 4 פעמים ביום מי פה רק כדי להעביר את הטעם של האבטיח", הוא מספר.
הסרטונים של מזרחי הפכו ויראליים בכל העולם, וקיבלו מאות חיקויים ברשת. "אני מקבל מלא תגובות טובות, 'אל תפסיק לעולם', 'אתה הדרגה הכי גבוהה בצה"ל', 'אתה דובר צה"ל החדש'. אמרו לי שהחזרתי את האבטיח לארץ ישראל אחרי שהוא הפך לסמל פלסטיני". אומר מזרחי. "בתחנת דלק ניגש אליי ערבי עם לוחית רישוי מהשטחים, לדעתי מיריחו, ואמר לי 'אני מת עליך, אתה תותח. אני אוהב את הסרטונים שלך'. זה מחמם לי את הלב. אנשים קופצים עליי ברחוב, חיילים מבקשים ברכות לבני הדודים שלהם. בהתחלה אובדן הפרטיות הלחיץ אותי אבל התרגלתי. אני אוהב את כולם ולצערי לא מספיק להגיע לכל ההודעות ששולחים לי".
@ehrenmannriusderechte

Nochmal mit dem richtigen sound

♬ original sound - Jakubini
מזרחי, שחתך רק בקיץ האחרון כ-300 אבטיחים, ממליץ לחתוך אותם עם סכין חדה וקרש חיתוך נוח, ולא חושב שיש שיטה מיוחדת לבחירת אבטיח טוב: "זה הכול עניין של מזל, אין שום דרך לדעת אם האבטיח יהיה בשל. רק מזל".
החיים השתנו, אבל הפרסום לא גרם לו לחשוב על קריירה אחרת. "קיבלתי על סרטון אחד מעל ל-50 מיליון צפיות. מישהו אמר לי שילמדו עליי בבתי ספר לפרסום - 'מה שאתה עשית בלילה, אנשים שמפרסמים שנים בטיקטוק לא עשו'. אבל חשוב לי שאנשים ידעו שאני איש קבע מן המניין, אני לא מיליונר, אנשים חושבים שקיבלתי כסף מהסרטים בטיקטוק, לא קיבלתי שום שקל. אני קם כל יום בשש וחצי בבוקר לעבודה עד עשר וחצי בלילה. מצלם 30 שניות ביום, הכי ספונטני שיש וזה עובד. אני פשוט מי שאני.
"השאיפה שלי כרגע היא בעזרת השם להיות רס"ר מטבח, מנהל עבודה בצבא, ולהתקדם שם. אני לא אהיה מיליונר מהסרטונים ברשת, הטיקטוק לא יביא לי פנסיה. אני צריך לדאוג לעתיד שלי והצבא הוא מקום עבודה והבית הכי טוב שיש.