מאז ומתמיד היה קופנגן אי אהוב על ישראלים, ועד היום התיירות מישראל ליעד הזה נמצאת על ווליום גבוה. אבל נתחיל מהסוף: כשנוסעים לתאילנד אוכלים אוכל תאילנדי. הוא זול, הוא טעים ואין עליו בעולם. יחד עם זאת, לא כל אחד יכול לשרוד על תזונה של פאד קפאו לאורך זמן, ולפעמים כל מה שישראלי בחופשה צריך זה צלחת חומוס טובה עם פיתה או חיוך בעברית.
אפשרויות האוכל בקופנגן מגוונות, בעיקר בגלל האופי האקלקטי של התושבים על האי – לצד התאילנדים המקומיים יש יותר ויותר אירופאים שבוחרים להשתקע באי ובשנתיים האחרונות גם אוקראינים שנמלטו מהמלחמה. בשנים האחרונות, בעיקר מאז הקורונה, השתקעה באי גם קהילה גדולה של ישראלים, שהולכת וצומחת משנה לשנה. רוב הקהילות שחיות בקופנגן, במקביל לתאילנדים, העשירו את האוכל המקומי, ובמיוחד הקהילה הישראלית הגדולה שלא נשארה חייבת.
1 צפייה בגלריה
לה סביצ'ה קופנגן
לה סביצ'ה קופנגן
לה סביצ'ה קופנגן
(צילום: אלבום םרטי)
יותר ויותר ישראלים פתחו בשנים האחרונות מסעדות, ברים ובתי קפה באי – מסביצ'ה בר ועד חומוסייה. יש כאלה שמציעים את האוכל הכי ישראלי שיש – מקוסקוס בשלישי בצוהריים ועד כריך שניצל חלה עם מטבוחה בשישי או ג'חנון בשבת עם ביצה קשה ורסק עגבניות. ואם אתם טבעונים? הגעתם לגן עדן: הקהילה הצמחונית-טבעונית בריאותית בקופנגן מפותחת מאוד, בהתאם לאווירת הוולנס באי ואורח החיים הרוחני והבריא – סדנאות יוגה וריטריטים לצד צום מיצים ואמבטיות קרח. האי מציע מבחר מכובד (עצום במונחים טבעוניים) של בתי קפה ומסעדות שמתמחות באוכל טבעוני או באוכל ללא גלוטן.

9 בתי קפה ומסעדות של ישראלים בקופנגן שתרגישו בהן בבית:

פרנצ'סקה

החלק התוסס של קופנגן הוא סריטנו, ושם גם נמצאת רוב הקהילה הישראלית באי. פרנצ'סקה הוא בית קפה מקסים, הנמצא במרכז סריטנו, ושייך לבחור ישראלי ששיפץ בית תאילנדי ישן והפך אותו לבית קפה. יש כאן חצר נהדרת, שירות אדיב והוא חביב על משפחות, וגם אורחים עם לפ-טופ מתקבלים בברכה. גולת הכותרת של המקום: ארוחות בוקר ובראנצ'ים שווים.

סביצ'ה בר

בר מגניב שנמצא בתוך שוק הדגים המקומי של העיר העתיקה, ופועל כשדוכני השוק סגורים. החלל הפנימי מכוסה חול. יש בו גם בר קטן, ומקומות הישיבה נמצאים בעיקר בחוץ. כל הדגים שמוגשים במקום מגיעים מהשכנים בשוק - מה שאין באותו היום בשוק, גם אין בתפריט. ההיצע בתפריט לא גדול אבל טעים מאוד ומרענן. המקום שייך לזוג ישראלים מתוקים, שהגיעו לקופנגן מתל אביב לפני שלוש שנים ואחרי שלא מצאו סביצ'ה טעים באי, החליטו לפתוח מקום שמתמחה במנה. אל תעזבו מבלי לטעום את מנת הסביצ'ה שמגיעה בתוך פינה של כיכר לחם.

Blessings cafe

הדוגמנית והשחקנית יערה בנבנישתי עברה בקורונה עם בן זוגה לקופנגן, וקידמה מאז אג'נדה של טבעונות ואפס פסולת. בחודשים האחרונים היא פתחה בטונג סלה את בלסינג, בית קפה טבעוני חדש המציע טוסטים וסלטים וארוחות בוקר.

אינדיגו

שני סניפים של בתי הקפה הזה יש בקופנגן - האחד בקצב קצת מהיר והוא נמצא בעיר העתיקה לא הרחק מהפיר, והשני יותר באווירת שאנטי ונמצא קרוב לחוף הין קונג. אל תוותרו על הקנלה המושלם שמגישים שם, או לפחות אל תצאו בלי מאפה. המקום ידידותי לנוודים דיגיטלים, ואפשר גם בקלות לשרוף שם חצי יום על קפה.

סגל'ס

חומוסייה ומסעדה עם אוכל ביתי מזרחי, שהתחילה בתור דוכן בשוק ונפתחה מחדש במבנה במרכז סריטנו. המקום שייך לאלעד ומיכאלה סגל, שמגישים במקום מנות ביתיות כמו דג מרוקאי, קוסקוס, שניצל בחלה וגם ג'חנון בשבת. יש משחקים בעברית לילדים, המקום נעים מאוד לישיבה והוא מרגיש ממש כמו בית.

שיש קבב

על האש, חומוס ופיתות מעולות: זה המקום לחובבי בשר ושיפודים על האש. עם השיפוד מגיעים סלטים (סלט כרוב, חומוס, מטבוחה, סלט תפוחי אדמה) כמיטב המסורת של שיפודיות ישראליות, ויש גם צ'יפס.

ג'אפה

מסעדת שיפודים קטנה בסריטנו, שפתחו אנה וחמיס, שני ישראלים מיפו, המציעה חומוס, מסבחה, שקשוקה, עראייס, פלאפל וגם שיפודים בשישי. לקינוח יש בקלאווה לקינוח, בקיצור, אוכל להתגעגע אליו. עוד בתפריט: טוסט בייגל, בורקס, קובה וחמין בשבת וחבילת פיתות לקנות הביתה. יש ימים שבהם גם מתקיימת חאפלה במקום, כדאי לעקוב.

טאבון

מסעדה ישראלית ים תיכונית עם חצר בסריטנו, המתאימה למשפחות ומגישה גם ארוחות בוקר. בתפריט: שקשוקה, פלאפל, סביח, סלט טאבולה, סלט יווני, סלט אבוקדו, סמבוסק, שניצל, סופריטו עוף וקבב.

דאו

השף ניר מסיקה, שהיה השף של מסעדת תמנע בתל אביב ובניו יורק, פתח הקיץ בעיר העתיקה את דאו - מסעדה יוקרתית ראשונה בקופנגן, מז'אנר הפיין דיינינג, שמציעה ארוחת שף מהודרת בת 12 מנות.