לאחר ביטול הצורך בוויזה לארה"ב, ועם חזרת חברות התעופה הזרות לנתב"ג, שאמורה להוזיל ולו במעט את מחיר כרטיסי הטיסה, ובעיקר - בהעדר רצון לטוס למדינות שהפכו לפחות ידידותיות עבורנו מאז פרוץ המלחמה, הישראלים צפויים לשטוף את רחובות מנהטן. וגם לאכול בה.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בחמשת הרובעים של ניו-יורק יש יותר מ-25 אלף מקומות לאכול בהם. והמגוון עצום: מדיינר מיתולוגי באפר ווסט סייד ועד לפוד טראק בלואר איסט סיד, ומסעדת סטייקים קלאסית לצד פיצרייה קטנה בקרן רחוב. תוכלו לבחור גם בין מנות במסעדה ניגרית עם כוכב מישלן בטרייבקה או לנשנש דים סאם בדוכן בצ'יינה טאון באמצע הלילה.
כתבות נוספות למנויים:
יש בעיר קומץ מסעדות שהסיכוי להשיג בהן שולחן (או מקום על הבר) הוא בלתי אפשרי. בשבועות האחרונים הצלחנו - לאחר מאמץ רב - לפקוד את המקומות הכי טרנדים שמתפוצצים באינסטגרם ובטיקטוק, כדי להגיש את המדריך למסעדות הכי מבוקשות בניו-יורק.
קשה למצוא מדריך מסעדות ניו-יורקי רציני שיתעלם מ"טטיאנה" (Tatiana). השף קוואמי אונוואצ'י (34), מהמשתתפים הבולטים בריאליטי Top Chef (הגרסה האמריקנית של "מאסטר שף"), פתח את המקום לפני כשנה וחצי, ומאז מאוד קשה למצוא שם שולחן. המסעדה הנקראת על שם אחותו של השף, יושבת במרכז לינקולן היוקרתי באפר ווסט סייד במנהטן, ומבוססת על המטבח האפרו-קריבי. השף הצעיר שפתח כבר יותר מחמש מסעדות לפני גיל 30, אמנם נולד בברונקס, אך שורשיו נטועים בניגריה, ניו-אורלינס והאיים הקריביים.
9 צפייה בגלריה
yk13933551
yk13933551
(צילום: Max Flatow)
חלל המסעדה מרהיב, בעיקר בשקיעה כשקרני השמש חודרות דרך החלונות השקופים. המטבח פתוח, והסועדים יכולים לראות את הצוות עובד על המנות שתיכף יוגשו להם.
9 צפייה בגלריה
yk13933548
yk13933548
(צילום: Tamar Beresford)
התפריט מציע מנות גדולות וקטנות שמומלצות לחלוקה. בין המנות הבולטות ניתן למצוא במיה פריכה במרינדה של דבש, חרדל ורוטב פלפלים חריף; קציצות מבשר עיזים עם רוטב אַיוֹלִי, צ'אטני ומנגו; דאמפליניג (כיסונים) במילוי בשר סרטנים עם בצלצלי פנינה כבושים ברוטב ניגרי מסורתי, ומנת הדגל - השורט ריב פסטרמה עם לחם קימל וכרוב אדום מותסס. לא סתם פיט וולס, מבקר המסעדות של "הניו יורק טיימס", קבע שזו המסעדה הכי טובה בעיר. מיקום: 10 Lincoln Center Plaza מתי ניתן להזמין: 28 יום מראש
אנג'י ריטו וסקוט טצ'ינלי הכירו כשעבדו באותה המסעדה ב-2008. הם נישאו שבע שנים מאוחר יותר בפירנצה, וכעת הם השפים והבעלים של "דון אנג'י" (Don Angie) - מסעדה איטלקית-אמריקנית עטורת שבחים בווסט וילג'. הם לוקחים מתכונים מסורתיים מהמטבח האיטלקי ומענקים להם פרשנות חדשה. ריטו סיפרה שסבתה האיטלקייה מתחרפנת כשהיא שומעת על השילובים שהם עושים במנות.
9 צפייה בגלריה
yk13933549
yk13933549
(צילום: donangienyc)
ב"דון אנג'י" יש רק 15 שולחנות, ולמרות שהיא רצה מ-2017, כמעט בלתי אפשרי למצוא בה מקום. אם בכל זאת הצלחתם, תוכלו למצוא בין המנות הבולטות את לחם השום - פרוסות דקות מאוד שמגיעות במילוי של עירית, שום וגבינה מותכת עם שומשום מלמעלה. אסור להחמיץ גם את סלט החרצית - גרסה מחודשת למנה שהמציא מהגר איטלקי שהתגורר במקסיקו. הסלט מגיע כמפולת של גבינה מגורדת אך הוא קליל, טעים ומפתיע.
9 צפייה בגלריה
yk13933547
yk13933547
(צילום: donangienyc)
המנה הכי מפורסמת, שזכתה למאות סרטונים ברשתות החברתיות, היא הלזניה עם המתכון הסודי. דפי הפסטה מבושלים בנפרד במי קרח מומלחים ומרופדים בגבינה, לאחר מכן ממולאים ברוטב בשמל ובולונז. מגלגלים הכול לגליל ולתנור. לאחר האפיה חותכים לפרוסות ומוסיפים פטרוזיליה קצוצה ושמן זית. אל תחמיצו גם את הטירמיסו הנחשב לטוב ביותר בארה"ב, ואולי בעולם. מיקום: 103 Greenwich Ave מתי מזמינים: שבוע מראש
"ויה קרוטה" (Via Carota) היא לא רק מסעדה עם אוכל מעולה, אלא גם מקום שסלבס אוהבים לפקוד. בראדלי קופר וג'יג'י חדיד צולמו מתנשקים בארוחת ערב עם חברים במסעדה, שידועה גם כאחת החביבות על הזמרת טיילור סוויפט שמתגוררת במרחק הליכה קצרה ממנה. אגב, אם תשאלו את הצוות מה המנה האהובה על כוכבת הפופ, תגלו שהם שומרים את הפרט הזה לעצמם.
9 צפייה בגלריה
yk13933559
yk13933559
(צילום: viacarota)
המסעדה נפתחה לפני עשור, יש בה 30 מקומות ישיבה סביב שולחנות וכיסאות עץ כפריים, וגם בר צבעוני ויפהפה. מנת החובה פה היא "הטורטלי". למרות שהסיכוי שתיפלו פה על מנת פסטה כושלת אפסי, הטורטלי מתעלה על כל השאר. מדובר בפסטה שדומה בצורתה לטורטליני, והיא מלאה בריקוטה מעושנת, קרמית וחלקה.
9 צפייה בגלריה
yk13933555
yk13933555
(צילום: viacarota)
עוד במומלצים: סלט "אינסלטה ורדה" הכולל ערמה גבוהה של עלי אנדיב טריים המתנשאים מתוך הקערה בליווי רוטב ויניגרט, חמאה בצלי שאלוט וזרעי חרדל. אחד מהקינוחים המומלצים בניו-יורק הוא הפנקוטה שכולל יוגורט בתוספת מרמלדת תפוזים ושמן זית. מיקום: 51 Grove St מתי מזמינים: חודש מראש
"4 צ'ארלס פריים ריב" הוא המקום שהכי קשה להשיג בו שולחן בעיר. גם אם הייתם ממש זריזים כשאתר המסעדה נפתח להזמנות, כנראה לא תמצאו שום אפשרות לפני 23:00. ועדיין, לכו על זה.
המסעדה ממוקמת במפלס התת-קרקעי בבניין ישן בווסט וילג'. היא נפתחה בסוף 2016 על ידי השף ברנדן סודיקוף שהגיע משיקגו. שטח המקום קטן משל דירת סטודיו קטנה, עם תקרות נמוכות וחיפויי עץ כהים. בר אין פה, אבל כוכב מישלן דווקא יש.
9 צפייה בגלריה
yk13933556
yk13933556
(צילום: nycprimerib)
המנה הכי מפורסמת בה היא ההמבורגר עם תוספת מלמעלה של בייקון וביצת עין. לצד המנה, המלצר יגיש זוג כפפות לבנות כדי שהידיים שלכם לא יתלכלכו כשתנגסו בהמבורגר הכי טוב שתאכלו בחייכם.
אל תוותרו גם על הפריים ריב שנצלה באיטיות 12 שעות, עוגת הסרטנים האפויה, פסטה קרבונרה ברוטב קצ'ו אֵה פפה והתרד המוקרם עם שום צלוי ופירה עמוס בחמאה.
השירות מדהים. המלצרים אדיבים, מקצועיים ונלהבים. ועדיין, למרות שזו מסעדה שמאוד מכאיבה בכיס, אין שום הצדקה לשלם 27 דולר לקוקטייל, מוצלח ככל שיהיה. מיקום: Charles St 4 מתי מזמינים: 21 יום מראש
"סמה" (Semma) היא מסעדה שמגישה מנות קלאסיות המאפיינות כפרים נידחים בדרום הודו. השף ויג'אי קומאר הגיע מקליפורניה כדי להקים את "סמה" ("פנטסטי" בטמילית) שהמנות בה נוצרו בהשראת הארוחות המשפחתיות שזכר מילדותו. המסעדה יושבת בחלל צר וקסום עם מספר חד-ספרתי של שולחות עץ בשכונת ווסט וילג'. המקום נפתח ב-2021, ושנה לאחר מכן הוא כבר זכה בכוכב מישלן.
9 צפייה בגלריה
yk13933557
yk13933557
(צילום:unapologeticfoodsnyc)
התפריט הוא למעשה "מסע" והמנות מחולקות לשתי קטגוריות: "תחילת המסע" ו"שהייה". זו לא החלוקה הקלאסית של ראשונות ועיקריות, מפני שאין פרופורציה בין גודל המנה (ומחירה) לבין מיקומה בתפריט. האתגר האמיתי פה הוא להעריך את כמות המזון שתגיע לשולחן, וכמעט כולם סביבכם יזמינו יותר מנות ממה שצריך.
אין פה מנות הודיות קלאסיות כמו דאל, סמוסה או מלאי כופתה. הטעמים שונים ממה שמכיר החך הישראלי, אבל אם אתם פודיס שאוהבים להתנסות בדברים חדשים - ביקור פה הוא בגדר חובה.
9 צפייה בגלריה
yk13933558
yk13933558
(צילום: @its.david.lee)
בתפריט אפשר למצוא מנות צמחוניות כמו האוּטַפָּם (חביתה הודית) פריכה במילוי ירקות שורש עונתיים, כרובית פריכה עם חופן צ'ילי ושברי בצל אדום ודוסה - פנקייק דק ופריך שעשוי מאורז מותסס ובלילה של עדשים שחורות עם תפוחי אדמה חריפים.
באגף הבשרים, לכו על בשר הטלה הרך עם עלי קארי טריים מטוגנים ומקל קינמון; בשר צבי עם כוכב אניס וצ'ילי לוהט שיגרום לכם להבין מדוע שווה להתאמץ ולהשיג שולחן באחת המסעדות המבוקשות בעיר. כתובת: 60 Greenwich Ave מתי ניתן להזמין: שבועיים מראש
1. תזכורת ביומן: בדקו את שעת פתיחת ההזמנות למסעדה באפליקציות כמו ‏Resy או OpenTable. יש מסעדות שמאפשרות להזמין מקומות 30 יום מראש, ויש כאלו שמאפשרות רק שבוע לפני. ולכן כדאי שתשימו לעצמכם תזכורת. המקומות נתפסים תוך דקות (או תוך שניות), אז מוטב לרפרש את האתר ואפילו לנסות במספר מכשירים במקביל, כדי לשפר את הסיכוי. וכן, לפעמים צריך לקום באמצע הלילה כדי להשיג שולחן.
2. ספונטניות: חלק גדול מהמסעדות מאפשרות מספר מוגבל של מקומות לאנשים ללא הזמנה מראש. לא כי בעליהם מאמינים בשוויון הזדמנויות לכולם, אלא כאקט שיווקי המבטיח שהחל משעות אחר הצהריים המוקדמות ישתרך תור ענק בכניסה. אם ממש תרצו להיכנס לאחת המסעדות הטרנדיות ולא השגתם מקום, תגיעו מוקדם וקחו מספר.
3. לקנות מקום: יש אפליקציות שמציעות לרכוש מקום למסעדות הנחשקות כ-Appointment Trader ו-Dorsia. חלקן מאפשרות לאנשים למכור ולקנות הזמנות על ידי גורמים חיצוניים, והרווחים לא מגיעים למסעדה. האופציה הזו שנויה במחלוקת, מלאה בסיכונים לזיופים, והיא גם יקרה להחריד.
4. בקשו עזרה מהמלון: בחלק מהמלונות בניו-יורק שבהם יש קונסיירז' ניתן לבקש ממנו לעזור לכם להשיג שולחן במסעדה. רבים מהם מכירים את מנהלי האירוח במסעדות, וגם את כל הטריקים, אז אל תתביישו לפנות אליהם.
5. שולחן לארבעה, או להגיע לארוחת צהריים: הסיכוי למצוא שולחן לארבעה סועדים גדול יותר מלהשיג שולחן לזוג. אם אתם מטיילים עם חברים או שיש לכם קרובי משפחה בניו-יורק, תציעו להם להצטרף ואולי כך תמצאו מקומות. בנוסף, אם אין לכם בעיה להגיע לארוחת צהריים, בחלק המסעדות הביקוש אז נמוך יותר ויהיה לכם פחות קשה להזמין.
פורסם לראשונה: 00:00, 03.06.24