מסעדות מתנדבות למען ילדים חולי סרטן
28 מסעדות ברחבי הארץ ישתתפו בפרויקט "GivEat" במסגרתו יתרמו 15 אחוזים מהרווחים של שתי מנות פופולריות מהתפריט לטובת ילדים חולי סרטן. בין המסעדות שישתתפו: מסעדת "ג'וז ולוז" ו"מאפו" של ניר צוק
בשנת 2007 חזר לעמותה, הפעם כיושב הראש. "במסגרת העמותה אנחנו מנסים לגייס תרומות לילדים החולים, לסייע במימון מחקרים לקידום הטיפול במחלה ולדאוג לרווחתם של כל מי שנמצאים בסביבה התומכת של הילדים", הוא מספר.
כחלק מפעילות העמותה, שפועלת ללא מטרת רווח ופעיליה – כולל כהן עצמו - עובדים ללא שכר, הוקם הפרויקט הייחודי "GivEat" – במסגרתו במהלך שלושה ימים (13-11 ביוני) 28 מסעדות ברחבי הארץ יתרמו 15 אחוזים ממחירן של שתי מנות נבחרות לטובת ילדי העמותה.
"הפרויקט הוא פרי יצירתם של מתנדבים שלנו, חיילים וסטודנטים, שהחליטו לשלב בין הדבר הכי יומיומי שיש כמו אוכל, לבין התרומה לילדים", אומר כהן. "הם האמינו שכך יצליחו להוכיח לאנשים שאפשר לתרום ולהשפיע באופן חיובי על אחרים גם באמצעות פעולות בסיסיות ויומיומיות, ואפילו ליהנות מכך". כהן מוסיף כי כך גם אפשר יהיה לחשוף את פעילות העמותה לציבור הרחב.
איך הצליחו המתנדבים לגייס את המסעדות?
כהן: "בהתחלה הם ניסו לטלפן למסעדנים, וכשהבינו שזה לא יעיל, החלו לפנות דרך הפייסבוק. רוב המסעדנים סירבו, אבל ב-28 מבין המסעדות קיבלנו תשובה חיובית, והן אכן לוקחות חלק בפרויקט. החבר'ה לא רצו שהמסעדנים ישתתפו מתוך רצון שיווקי כזה או אחר, אלא באמת כי הנושא חשוב להם והם עושים את זה בלב שלם".
אם אפשר לתרום, אז למה לא?
בין המסעדות שלוקחות חלק בפרויקט נמצאת גם מסעדת "מאפו" של השף ניר צוק: "החבר'ה פנו אליי, הם מקסימים ואהבתי מאוד את הרעיון", אומר צוק. "זו יוזמה מבורכת שבנויה בצורה מאוד חכמה שכולם נהנים ממנה, וזה נותן חשק לקחת בה חלק. ובכלל, מי שיש לו אפשרות לתרום, אז למה לא בעצם?".
איזה מנות בחרת שישתתפו בפרויקט?
צוק: "בחרתי את מנת ה'פריים קבב', מכיוון שזאת מנת הדגל במסעדה, וגם את 'סלט מאפו' שמורכב מקרם טחינה שחור, ירקות העונה, שערות קדאיף ועוד הרבה דברים טובים. שתי המנות פופולריות מאוד".
מה פרויקט כזה דורש מבחינת ההיערכות של התפריט?
"מכיוון שאצלי התפריט ממילא מודפס מדי יום, אז זה קל מאוד. אנחנו עובדים עם חומרים עונתיים, אז אנחנו פשוט מדפיסים את התפריט כל יום מחדש. כמובן שבמהלך שלושת הימים של הפרויקט, יירשם בתפריט לצד המנות הנבחרות שחלק מההכנסות שלהן מיועדות לתרומה לעמותה".
גם מסעדת "ג'וז ולוז" התל אביבית, שעוברת לאחרונה מתיחת פנים עם החלפת הבעלים, נרתמה ולוקחת חלק בפרויקט. "הגענו למקום מתוך רצון ליצור בו שיח חברתי וקהילתי, והיה לנו ברור שפעולות מהסוג הזה הן חלק מהד.נ.א של המסעדה", אומר שי קניגסברג, אחד מבעלי המסעדה החדשים.
איך נודע לכם על הפרויקט?
קניגסברג: "קיבלנו מייל מהמארגנים ובלי הרבה שאלות - הצטרפנו. גם הנושא עצמו של ילדים חולים, וגם העובדה שמדובר בעמותה שהחברים בה פועלים בהתנדבות מלאה - גרמו לנו להצטרף מיד לפרויקט".
בעקבות השינויים שעוברת המסעדה בימים אלו, קניגסברג עדיין לא יכול להתחייב מה יהיו המנות שישתתפו בפרויקט, אבל הוא מבטיח כי הן יהיו בין המנות הפופולריות והנמכרות ביותר במסעדה.
איך תסבירו ללקוחות שחלק מההכנסות מהמנות הללו מיועד לתרומה?
"הכל יהיה כתוב בתפריט עצמו, כולל מידע על העמותה. בנוסף, נתדרך את המלצרים בנוגע לכך. אנחנו מתכוונים לעודד את הלקוחות לעזור לפרויקט הזה ולקחת בו חלק".
בין המסעדות שמשתתפות בפרויקט אפשר למצוא את "מיט", "פסטו", "מנדרין", "שווארמה בעיר", "הסליק", "בראון", "אום כול תום", "צ'אנג בה", "טוקאי", "אלטו", "רולא" ו"ג'וטי" בחיפה. ואת המסעדות "ג'וז ולוז", "מאפו", "יאקימונו", "גריג", TYO, "ג'קו מאכלי ים", "ויקי כריסטינה", "אחוזת בית 3", "צ'יצ'ו", "דוסה בר", "זכאים" ו"גורדוס" באזור המרכז.
לפרטים נוספים על הפרויקט ורשימת המסעדות המלאה