צפו: המסעדן שמאכיל נזקקים
(צילום: ירון ברנר, ליהי קרופניק)
לא זורקים אוכל: דווקא בזמנים הקשים של המסעדנים, כשלא ברור מי ישרוד ומי לא, כשהעתיד לוט באפלה וכשעולם המסעדנות מתמודד עם המשבר הגדול ביותר בתולדותיו, יש לא מעט יוזמות עצמאיות שמתעוררות בעיקר סביב הנושא של זריקת אוכל לפח. גם אללין ברו ממסעדת קפטן בגבעתיים קורס תחת הסגר, כמו רבים מהקולגות שלו, אבל הוא לא נותן לעובדה הזאת למנוע ממנו לחלק אוכל למעוטי יכולת בסיום כל יום עבודה מפרך.
"החלטתי שבסוף כל משמרת מה שנשאר לי אני תורם לאנשים שחסר להם", הסביר הבוקר ברו לאולפן ynet, "אני נוסע לדרום תל אביב, ונותן לרעבים מה שנשאר לי במקום לזרוק. עשיתי את זה גם בגל הראשון וגם עכשיו בגל השני".
1 צפייה בגלריה
קפטן גבעתיים נזקקים
קפטן גבעתיים נזקקים
אללין ברו, מסעדת קפטן בגבעתיים
(צילום: יח"צ)
זו תקופה קשה למסעדנים כשנשארו רק המשלוחים שאפשר להפעיל, אז איך ממצב כזה שבו דווקא קשה אתה עוד בוחר לתרום? "למדתי מאבא שלי שאם אתה נותן אתה תמיד מקבל, ולי באמת זה עושה ממש כיף. דווקא כשממש קשה ואתה נותן לאנשים שאין להם ולכאלה שהולכים לישון על בטן ריקה, אז אני ממלא להם את הבטן ומתמלא בעצמי מחדש".
כמה המצב שלך באופן אישי קשה במסעדה? "העבודה שלי ירדה בצורה משמעותית, אנחנו עובדים היום ב-50 אחוז ממה שאנחנו רגילים, אבל אני מסתכל על היום שאחרי".
תוכל לשרוד אם לא יחזירו את הטייקאווי בימים הקרובים? "יהיה לי קשה, אני עובד פה מסביב לשעון, 12-14 שעות ביום, אבל אני מאמין שאני אעבור את התקופה הזאת. אני גם מאמין שאני אעבור אותה, הוצאתי את רוב העובדים לחל"ת, והשארתי רק עובד אחד שעובד איתי".
ואיך הם מגיבים ליוזמה שלך? "הם שמחים, אבל לפעמים פשוט נגמר לי האוכל ולא נעים לי. כל פעם אני מוצא בתוך האזור של דרום תל אביב מקום אחר בשביל שלא תהיה התקהלות".