הסדר נושים נחתם היום בבריטניה עם חברת פיצה האט, שסוגרת 29 סניפים של הרשת ברחבי המדינה, ומפטרת לאלתר 450 עובדים. החברה מסרה כי ההסדר הזה יסייע לה "למתן את ההשפעה הכלכלית של מגפת הקורונה". לפי ההערכות, הדו"חות הכלכליים של הרשת לא צפויים להתאזן לפני אמצע שנת 2021.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים באוכל - הצטרפו לעמוד האינסטגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
פיצה האט - אילוסטרציה
פיצה האט - אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
"אנו שמחים שהגענו לכזה הסכם משותף עם בעלי הנדל"ן והנושים שלנו", מסרה היום דוברת רשת מסעדות פיצה האט, "אנו מעריכים את התמיכה של כל המעורבים, והדבר הזה מבטיח לנו את עתיד העסק לטווח הארוך, כולל המשך קיום של למעלה מ-5,700 משרות וכ-244 סניפים. אנחנו מתמקדים עכשיו בלהמשיך ולספק חווית מסעדה בטוחה מפני קורונה לכל הסועדים שלנו שאר הסניפים".
חשוב לציין כי הסדר הנושים חל רק על מסעדות פיצה האט אשר בבעלות הרשת, והוא לא ישפיע על מסעדות הרשת שבזכיונות ברחבי בריטניה. הרשת בבריטניה היא גם הבעלים של רשת KFC ורשת טאקו בל ברחבי העולם.
3 צפייה בגלריה
(צילום: דן לב)
אבל רשת פיצה האט לא לבד: רשתות אוכל מהיר נוספות נפגעו גם הן ממשבר הקורונה, וסגרו חלק מהסניפים ברחבי בריטניה, ובהם פיצה אקספרס, Ask Italian, ZIZI, וכן קבוצת קז'ואל דיינינג - שבבעלותה בלה איטליה, קפה רוז' ולאס איגואנה.

ובינתיים אצלנו: מגמת הסגירה נמשכת

רחוב דיזנגוף בתל אביב מרגיש היטב את נחת זרועה של הקורונה: לפני שלושה ימים נסגרה פיצה גלירומא ברחוב דיזנגוף בתל אביב, פיצרייה שפתחו זוג נשוי רק לפני שנה, והספיקה מאז לקבל לא מעט תשבוחות. גם הבר הונולולו בכיכר דיזנגוף, שגם הוא נפתח בשנת 2019, נסגר עם תחילת הסגר הראשון - ומאז נשאר סגור ולא ייפתח שוב. הבר רום סרוויס בצפון דיזנגוף נסגר לפני כחודשיים ובשלב זה מתבצעות עבודות שיפוץ במקום. המסעדה הטבעונית אורבן שמאן, שגם הא בדיזנגוף - נסגרה. ואם נשארים בז'אנר הטבעוני - מסעדת זכאים נסגרה גם היא בעקבות משבר הקורונה, אחרי שבע שנות פעילות.
3 צפייה בגלריה
הונלולו
הונלולו
הונלולו, כיכר דיזנגוף
(צילום: תיקי גולן)
גם דוכן הופל פלאפל, שנראה כמו יציאה קולינרית מפתיעה כשנפתח, סגר את שני הסניפים - באילת ובתל אביב. אלכסנדר בירגארדן במודיעין - נסגר, ואיתו תושבי מודיעין נפרדים גם מג'אק ביי בלאק.