צפו: ביקרנו במלבי דג'אני ביפו
(צילום: ירון ברנר, תסריט ועריכה: תמר אברם)
אם נניח הייתם הבעלים של דוכן מלבי - כמה מנות של מלבי הייתם אוכלים ביום? יוסי לוי, הבעלים של מלבי דג'אני ביפו, אוכל כל יום מלבי אחד. זה אולי נשמע הרבה, אבל מה זה אחד, בשביל מישהו שבילדותו היה מחסל 15-16 מלבי ביום?
חנות המלבי של לוי נמצאת בשדרות ירושלים ביפו, על עבודות הרכבת הקלה, ואותה הוא מתפעל עם שני ילדיו, דור שלישי בעסק. לוי גדל 150 מטר מכאן, בבוטקה שעמד בפינת הרחוב. הכל התחיל כשאביו של לוי, אהרון, עולה חדש מבולגריה, הקים לפני 70 עסק קטן לממכר מלבי. הוא סידר אותו על גבי משטח עץ שאותו הניח על תלת אופן והתחיל להסתובב ביפו ולמכור מתוצרתו.
1 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אחרי תקופה לא קצרה של סיבובים הוא התמקם בפינת הרחובות, צמוד לחומה של בית חולים דג'אני. אהרון ואחיו בנו בוטקה פצפון, ששרד כמעט 70 שנה בפינה, עד שלפני ארבע שנים הוא הוצא בשל תחילת עבודות הרכבת הקלה. לפני כשלוש שנים פתחה המשפחה סניף נוסף ברחוב שלבים, סמוך לאצטדיון בלומפילד.
"אני לא מבין מה זה אגוזים ומה זה קוקוס", חורץ לוי, ומכאן ואילך הוא יכנה את התוספות האלה בשם "קשקושים": "לא צריך על המלבי שום קשקוש. הטעם של הקשקושים הוא חזק, וכשאת שמה קשקוש הטעם של המלבי הוא הנלווה - וזה לא צריך להיות ככה, את צריכה להרגיש את המלבי". צפו בסרטון בראש הכתבה בסיפור המלא של המלבי ביפו.