רצועת הקולנוע הקולינרי בפסטיבל הסרטים הבינלאומי השנתי שנפתח אתמול (12 באוקטובר) בעיר חיפה, עוסקת השנה באוכל כאמצעי לקירוב לבבות. כידוע, בעולם המפולג על ידי גבולות, דתות ופערים חברתיים ותרבותיים - האוכל שימש מאז ומעולם כחוט המחבר בין אלפי הגוונים השונים המרכיבים את האנושות.
8 צפייה בגלריה
צלחת של חומוס כארוחה
צלחת של חומוס כארוחה
חומוס, מקרב לבבות
(צילום: אוראל כהן)
הסרטים שיוקרנו השנה בפסטיבל עוסקים בנושאי קיימות, חיבור לטבע ואוכל המתבסס על תוצרת מקומית לפי עונות השנה. כמו גם, יעסקו הסרטים בליקוט כדרך להשגת חומרי גלם תוך שמירה מרבית על הסביבה הטבעית, לצד נושאים כמו אומנות ופוליטיקה.
הקרנות הסרטים ברצועת הקולנוע הקולינרי, מלוות בטעימות ודיונים בהשתתפות שפים ומומחים שונים מתחומי הקולינריה, בהנחיית העיתונאית ואשת האוכל, הילה אלפרט.
8 צפייה בגלריה
קולנוע קולינרי
קולנוע קולינרי
עיסוק בליקוט ובחומרי גלם עונתיים: "השף הנודד"
(צילום: יח"צ)
בניסיון להתכתב עם הנושא המרכזי של הסרטים שיוקרנו בפסטיבל, כל בקבוק יין שיוגש שם טומן בחובו את ניחוח האדמה ואת טעמי המים מהם ניזונו הגפנים. ובכל מנה שתוגש שם, טמונים השורשים וההיסטוריה של חומרי הגלם המרכיבים אותה.
קבלו טעימה מכמה מהסרטים הקולינריים שישודרו במהלך ימי הפסטיבל. צפייה נעימה.

שֶׁבֶת אחים | Breaking Bread

פסטיבל א-שאם - הידוע גם כפסטיבל האוכל הערבי בחיפה - שבו שפים ערבים, יהודים ודרוזים מייצרים יחד תבשילים מפתים, הוא העומד במרכז סרט תיעודי חדש.
8 צפייה בגלריה
נוף עתאמנה
נוף עתאמנה
גיבורה: ד"ר נוף עתאמנה אסמעיל
(צילום: גל חרמוני)
המתכון: לערבב יחד שלושה תבשילים ערביים - קישק, מקלובה וקדאיף; להוסיף גיבורה אחת - ובמקרה הזה, את ד"ר נוף עתאמנה אסמעיל (זוכת העונה הרביעית בתכנית הריאליטי "מאסטר שף", והערבייה-מוסלמית הראשונה שזכתה בריאליטי בישול בישראל), שגם ייסדה את פסטיבל א-שאם מתוך רצון להביא לשינוי חברתי דרך האוכל.
8 צפייה בגלריה
פסטיבל חיפה
פסטיבל חיפה
דו קיום קולינרי
(צילום: יח"צ)
יוצרי הסרט, ביקשו להציג באמצעותו לצופים מה קורה כשמתמקדים באדם ולא בדת או בפוליטיקה, תוך שימוש בדמותה של חיפה כעיר של דו קיום והתמקדות בשיתוף הפעולה בין השפים הערבים והיהודים, בתוספת מטפורות קולינריות ויציאה מהקופסה המוכרת והקלאסית (קחו למשל את מנות החומוס היצירתיות, שמקבלות בסרט שדרוג מעניין ויצירתי).
8 צפייה בגלריה
קולנוע קולינרי
קולנוע קולינרי
(צילום: עופר בן יהודה)
"שבת אחים", בימוי: בת אליז הוק. ארה"ב / ישראל, 2019

השף הנודד | The Wandering Chef

צפו: הטריילר של "השף הנודד"
במרכזו של הסרט התיעודי הבא ניצב ג'יהו אים, הידוע גם בכינויו - "השף הנודד", שנוסע ברחבי דרום קוריאה ומחפש אחר מרכיבים מיוחדים (עשבים, שורשים, אזוב) בעלי יכולת ריפוי. הטבע, מסמל עבורו בסיס לחיים וליצירה - והוא תר אחריו בכל הזדמנות.
8 צפייה בגלריה
קולנוע קולינרי
קולנוע קולינרי
(צילום: יח"צ)
במהלך מסעותיו לגילוי האוצרות החבויים של אמא אדמה, פוגש אים באשה מיוחדת המובילה אותו לאתגר יוצא דופן: להמציא ולבשל - במהלך 24 שעות - 108 תבשילים, לזכר מאה ושמונת המכשולים שעומדים - על פי המסורת - בדרך להתעוררות בודהיסטית.
8 צפייה בגלריה
קולנוע קולינרי
קולנוע קולינרי
(צילום: יח"צ)
סרטה התיעודי והנוגע ללב של הי-ריואונג פארק, הוא מסע קולינרי מחמם לב העוסק בקשר העמוק בין מזון, טקסיות וזיכרון.
"השף הנודד", בימוי: הי-ריואונג פארק. דרום קוריאה, 2019

בבקבוק | In the Bottle

עבור תיירי בארה, ישנם שלושה דברים עיקריים בחיים הללו: אומנות, יין ודון קישוט. לילה אחד, הוא מחליט לכתוב רומן קצר על מסע בעקבות יקבים בין צרפת לספרד. לצערו, הספר אינו הופך לרב מכר ונרכש על ידי כמה מחבריו הקרובים בלבד.
בשלב זה, נראה כי גורלו של הספר לאלמוניות נחרץ, אך למרבה ההפתעה הכל משתנה כשמפיק סרטים מחליט לעבד אותו לסרט קולנועי, ובארה מוצא את עצמו שותה כוס יין עם חברים חדשים - השחקנים הפופולריים חוזה גרסיה וז'ואל דופוש.
הסרט החינני ומלא החיים, עוקב אחר השלושה כשהם יוצאים למסע של אלפיים קילומטר - אותם עליהם לצלוח בשלושה עשר יום - במיני קופר ישנה וחבוטה, ועימם פסל מתכת של דון קישוט והרבה יין. היעד הסופי הוא דלה מנצ'ה, מקום מגוריו של דון קישוט, האיש שלחם בטחנות רוח ונערץ על ידי בארה.
"בבקבוק", בימוי: פאביו וינסון. צרפת, 2019

טעם השמיים | A Taste of Sky

צפו: הטריילר לסרט "טעם החיים"
קלאוס מאייר, הוא יזם קולינרי דני ואחד ממייסדיה של מסעדת "נומה" המפורסמת מדנמרק. מאייר מגיע לבוליביה כדי להשיק מהפכה גסטרונומית בבירה לה פז, שם הוא הקים מסעדת עלית ובית ספר לבישול הנקרא "גוסטו", עבור הצעירים העניים המתגוררים במדינה.
8 צפייה בגלריה
ממייסדי מסעדת "נומה" הדנית
ממייסדי מסעדת "נומה" הדנית
ממייסדי מסעדת "נומה" הדנית
(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של המסעדה)
בין התלמידים הלומדים בבית הספר הקולינרי בניסיון ליצור לעצמם עתיד טוב יותר, נמצאים קנזו - צייד שגדל ביערות האמזונס, ומריה קלאודיה, שנולדה בהרי האנדים. לצד החלום לעתיד זוהר יותר, השניים חולמים להפוך את בוליביה ליעד קולינרי נחשב בעולם.
"טעם השמיים" הוא לא רק חגיגה גסטרונומית, אלא סרט המספר סיפור מעורר השראה על החשיבות של נתינת הזדמנויות.
"טעם השמיים", בימוי: מייקל יושן ליי. ארה"ב / בוליביה / דנמרק, 2019

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 בחיפה, נפתח אתמול (12 באוקטובר) ויימשך עד ה-21 באוקטובר. לפרטים: באתר הפסטיבל