נורמליזציה עם מלזיה עדיין אין לנו, וגם חברת התעופה הלאומית שלהם טרם נחתה בישראל, אבל טייס מקורקע של חברת תעופה מלזית, עזרין מוחמד זוואווי, הצליח להפתיע גם אותנו: עזרין, שהיה במשך שני עשורים טייס, פוטר בעקבות משבר הקורונה מחברת התעופה שהעסיקה אותו, והחליט לפתוח דוכן אטריות.
2 צפייה בגלריה
טייס עם דוכן אטריות - שי שגב
טייס עם דוכן אטריות - שי שגב
מטייס לבעל דוכן אטריות
(צילום: Reuters)
עד כאן מדובר בלא יותר מעוד פתרון יצירתי למצוקת העבודה שאליה נקלעו אזרחים ברחבי העולם כולו, אבל לעזרין היה רעיון מקורי במיוחד: הוא לבש את מדי הטייס שלו, חבש את הכובע – ויצא לעבודה - אבל במקום ללכת לשדה התעופה, כפי שעשה במשך שנים ארוכות, הוא פנה לדוכן שלו, כשמדי הטייס שלו משמשים אותו למזיגת אטריות.

טייס עם סינר אדום

עזרין, בן 44, הוא אחד מאלפי אנשי צוותי תעופה בעולם, שאיבדו את מקום עבודתם, לאחר שחברות תעופה קורקעו עקב מגיפת הקורונה.
"אני זקוק להכנסה מכיוון שפוטרתי על ידי חברת התעופה שהעסיקה אותי", אמר עזרין בראיון לרויטרס, לאחר שמעסיקו האחרון, חברת התעופה מלינדו אייר, נאלצה לקצץ את מצבת כוח האדם שלה.
2 צפייה בגלריה
טייס עם דוכן אטריות - שי שגב
טייס עם דוכן אטריות - שי שגב
מגיש אטריות
(צילום: Reuters)
משולל הכנסה קבועה, האב לארבעה ילדים החליט לפתוח עסק בתחום המזון, והחל למכור בדוכן שלו מנות מלזיות, כמו מנת אטריות קארי על פי מתכון משפחתי, לקסה (מרק אטריות חריף) ומנת פרי בשם רוג'אק.
עסקיו המריאו בזכות פרסום בלתי צפוי, כאשר תצלום שלו לבוש מדי הקפטן, כשלמתניו סינר אדום, שצילמה אשתו, פורסם ברשתות החברתיות והפך לוויראלי.
ובכל זאת, לקוחות מקומיים מספרים שהעסק, הנקרא בכינוי "פינת הקפטן" ("קפטן קורנר"), הוא יותר מסתם גימיק, וכי האוכל שם טעים.
עזרין מקווה שניסיונו יכול לעורר רעיונות לאזרחים נוספים שנפגעו מהמגפה כדי לנסות דרכים חדשות להתפרנס. "צריך לאמץ את האתגר ולעולם לא לוותר", הוא מסכם, "זה כמו להטיס את המטוס, אנחנו תמיד מתקדמים קדימה".