לא רק אצלנו געשו הכותרות על זכייתו של השף אסף גרניט בכוכב מישלן למסעדת "שבור" בפריז. גם בצרפת, הקרנבל סביב פרסום המישלן, העלה את גרניט שוב לכותרות, והשף הירושלמי ממשיך להטריף לצרפתים את החושים ולמשוך תשומת לב - ועכשיו זה לא רק בזכות הקעקועים שלו והעיר הקדושה שבה נולד וגדל, אלא גם בזכות התואר המכובד שנוסף למסעדה שלו.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
"אסף גרניט הוא הכוכב החדש של כוכבי המישלן", זאת הכותרת שבחרו עורכי השבועון Paris Match לתת לכתבה שפרסמו בגיליון האחרון שלהם, על הכוכב החדש שקיבל גרניט. זו הפעם הראשונה שמדריך מישלן מעניק כוכב למסעדה ישראלית בצרפת, מה שמרגש מאוד את עולם הקולינריה בפריז. "שבור שברה את הקודים, הפכה את היוצרות ויצרה מקום אלגנטי ועם זאת גם מגניב", כך נכתב.
5 צפייה בגלריה
מסעדת "שבור" בפריז
מסעדת "שבור" בפריז
מסעדת "שבור" בפריז
(צילום: יח"צ)
בכתבה המפרגנת מספרים כי גרניט, שלא היה במסעדה שלו מאז מרץ 2020, בשל מגיפת הקורונה, חגג את הזכייה בכוכב בדירתו בירושלים יחד עם בנו ליאו בן ה-8. הכתב, אף תוהה על פשר המילה "שבור", וגרניט מסביר: "כשאנחנו אחרי לילה של שתייה, אנחנו אומרים שאנחנו שבורים".
5 צפייה בגלריה
הכתבה בשבועון Paris Match
הכתבה בשבועון Paris Match
הכתבה בשבועון Paris Match
בבסיס הרעיון של תפריט המסעדה עומד הגשר הקולינרי שבין ירושלים לפריז, ונראה שהדבר הזה מדליק ומרגש כאחד את קהל המבקרים: מצד אחד ירושלים, העיר הקדושה והמורכבת, ומצד שני הקולינריה הצרפתית המסורתית עם כל הטכניקות וחומרי הגלם. בכתבה תיארו את זה כ"מסע" שגרניט לוקח את הסועדים בזמן הארוחה.
"לא חלמתי לקבל כותרת כזאת", אמר השבוע גרניט, "עם כל ההתרגשות מהכוכב, אני לא יכול להפסיק להתרגש מהפרגון שאני מקבל כאן מכל עבר. זה מחמם את הלב לראות שהקולגות - גם מחו״ל וגם מהארץ - מפרגנים ושולחים מכתבים".
5 צפייה בגלריה
עיריית פריז מברכת את גרניט על המישלן
עיריית פריז מברכת את גרניט על המישלן
ראש עיריית פריז מברכת את גרניט על המישלן
בתוך כך שלחה ראש עיריית פריז, אן אידלגו, מכתב לגרניט, ובו בירכה אותו על הזכייה במישלן: "אני שמחה וגאה שאתה חלק מוביל מהתרומה לקולינריה של העיר".
גרניט קיבל מכתבי ברכה נוספים ממשרד התיירות הצרפתי, שבירך בהתלהבות את כוכב המישלן הראשון של גרניט ומסעדת שבור; ומכתב ברכה נוסף מהשף של מסעדת מיראזור, מסעדה שמדורגת בראש רשימת המסעדות הטובות בעולם.
5 צפייה בגלריה
מסעדת מירזור מברכת את גרניט על המישלן
מסעדת מירזור מברכת את גרניט על המישלן
השף של מסעדת מירזור מברך את גרניט על המישלן

בקרוב: מעדנייה בסמוך למסעדת "שבור"

באפריל מתכננת קבוצת מחניודה לפתוח את המקום השלישי שלה בפריז - מעדנייה חדשה, שתיפתח 30 מטר מהמסעדה המכוכבת. גם הפעם ירושלים תבוא לידי ביטוי במקום, שמתוכננים להיות בו, בין היתר, תבשילים על פתיליות בסגנון שוק מחנה יהודה, לצד סלטים כמו גזר מרוקאי ומטבוחה ומנות כמו דג בלחמנייה. מי שמכיר את ההתרחשות שיצרה הקבוצה ברחוב בית יעקב בירושלים, בסמוך למסעדת מחניודה, יבין שזה בדיוק מה שמנסה הקבוצה לעשות גם כאן, ברחוב הפריזאי.
5 צפייה בגלריה
השף אסף גרניט
השף אסף גרניט
השף אסף גרניט
(צילום: AFP)
גם במקום החדש יישמר הרכב השותפים, כפי שהוא ב"שבור": אסף גרניט, אורי נבון, דן יושע ותומר לנצמן.
גרניט, איך מתכוננים לפתיחה כשהשמים סגורים? "אנחנו עושים את עבודת האדריכלות והתכנון בזום, ובמקום יש קבלנים שעובדים. דן ותומר נמצאים שם כל הזמן, ותומר נסע לא מזמן לשוק עתיקות בבורדו לקנות שם פתיליות ומקררים עתיקים. תוך כדי אנחנו גם כותבים את התפריט ומתדיינים עליו בינינו, בזום. זו תקופה טובה לפתוח מעדניות כי זה עסק חיוני. אנחנו גם מתכננים שהעבודה במעדנייה החדשה תסייע להכנות של שתי המסעדות האחרות שלנו בפריז. במיוחד עכשיו, כשאני רוצה לכוון לשני כוכבים, נצטרך לדייק עוד יותר את שבור".