מרגש: קפה שלוה נפתח מחדש אחרי חצי שנה
(צילום: משה מזרחי, משי בן עמי)
השבוע, לראשונה מזה חצי שנה, נפתח קפה שלוה במרכז שלווה בירושלים, בית הקפה החברתי המעסיק בעלי מוגבלויות ומכשיר אותם לעבודה בתחום המסעדנות. בית הקפה נסגר בחודש יוני האחרון בעקבות מגפת הקורונה, ועכשיו חוזרים העובדים לעבודה. המקום נשאר סגור במהלך החודשים הללו עקב ענייני חל"ת וביורוקרטיה ובעיקר מהחשש שיודיעו שוב על סגר והמקום ימשיך לאבד מזון וימשיך להפסיד המון כסף וכך עלולים להיפגע העובדים.
על אף שבתי הקפה והמסעות ברחבי הארץ נפתחו כבר לפני למעלה מחודש, מכיוון שבית הקפה שוכן במרכז שאליו מגיעים בכל שבוע אלפי ילדים עם מוגבלויות לתוכניות השונות, לא רצו מנהלי המקום לסכן את הילדים ולהכניס מבקרים חיצוניים לפני שמדדי התחלואה יורדים.
1 צפייה בגלריה
 טל קימה, קפה שלוה
 טל קימה, קפה שלוה
טל קימה, קפה שלוה
(צילום: אסף קרלה)
"קפה שלוה הוא בעצם קפה חברתי שכל המטרה שלו זה להכשיר ולהעסיק חבר'ה בעלי מוגבלות, בוגרי עמותת 'שלוה', ולתת להם את הכלים לעבודה רגילה, גם בבית הקפה שלנו וגם בעתיד, אם וכאשר הם ירצו לעבוד בענף המסעדנות", אמר הבוקר שחר ברכיאל באולפן ynet, שהתארח יחד עם אחד העובדים, רפאל טנצר.
למה בעצם אתם פותחים רק עכשיו? שאר המסעדות ובתי הקפה כבר פתחו לפני למעלה מחודש. ברכיאל: "לקח לנו קצת יותר זמן לפתוח כי להחזיר חזרה את העובדים שלנו שהם בעלי מוגבלויות, אחרי כמעט שנה שהיינו סגורים, זה תהליך שהוא יותר ארוך ויותר מורכב מפתיחה של בית קפה רגיל. רק כשהרגשנו שאנחנו באמת מוכנים לזה, וגם הם מוכנים לחזור כמו שצריך, פתחנו את הדלתות. כרגע אנחנו במצבת כוח אדם של 25 עובדים, בהם גם החבר'ה המשולבים וגם העובדים הרגילים. הפתיחה איטית, בשיא היינו עם 40 עובדים. נכון לעכשיו התהליך עבר בצורה חלקה ועכשיו אנחנו פתוחים, שזה מה שהכי חשוב".
רפאל, כמה התגעגעת לאנשים, כמה התגעגעת ללקוחות של בית הקפה? "היה לי קשה. אני עובד שם כמעט שנתיים ואני אחראי על ניקיון הסכו"ם והכוסות. אני ממליץ על פסטה עגבניות, זו מנה שאני אוכל כל יום".