רק בחודש האחרון נסגרו שלושה מקומות בילוי בתל אביב: זה התחיל עם קפה ג'רמיה, שנסגר אחרי 13 שנות פעילות; המשיך עם דוכן העוף בגריל של השף רן שמואלי ב"שרונה מרקט" שנסגר אחרי שנתיים בלבד; ונגמר בעוד בית קפה מיתולוגי - קפה הורקנוס, שנסגר אחרי 23 שנות פעילות.
41 צפייה בגלריה
גלידות
גלידות
שובו של הקרפ: "אהרל'ה" בירושלים
(צילום: יח"צ)
אבל תל אביב לא עוצרת: כבר השבוע ייכנס רוטיסרי חדש במקום הדוכן של השף רן שמואלי, וגם תוכניות לחלל של ג'רמיה והורקנוס כבר יש. וזה לא הכל: בכתבה הבאה אנחנו מדווחים על לא פחות משבעה מקומות אוכל חדשים שנפתחו בתל אביב רק בשבועיים האחרונים. בשל כך נראה שלפחות לעת עתה, המשבר שחווה ענף המסעדנות אינו מרתיע מסעדנים חדשים וותיקים להמשיך ולפתוח מסעדות ובתי קפה בארץ.
עוד כתבות נוספות בערוץ האוכל:
לפניכם הרשימה המלאה של המקומות החדשים שנפתחו בשבועיים האחרונים ברחבי הארץ.
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
ואיך אפשר בלי חומוס? חומוסיית "קזבלן"
(צילום: יח"צ)



סטולרו

בתזמון המושלם עם הקיץ הלוהט, נפתחה מסעדה חדשה בטיילת תל אביב, סמוך לבריכת גורדון, באותו מקום שבעבר היה בו סניף של לנדוור. המסעדה, שמציעה אוכל בסגנון ים-תיכוני עם נגיעות מהמטבח הלבנטיני, היא פרי יוזמתם של המסעדן איתן דורון (הבעלים של מסעדת Half acre במלבורן שבאוסטרליה), אמור קנצפולסקי ורוני מזרחי, מבעלי ה"בננה ביץ'" המיתולוגי.
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: גיל אבירם)

המקום החדש שלהם נקרא סטולר, על שמה של המשפחה שבנתה ותכננה את בריכת גורדון המיתולוגית. ושלא תטעו, לא מדובר בעוד מסעדת חוף, אלא במסעדה רצינית שמציעה תפריט מגוון ועשיר.
בין היתר, תוכלו לזלול שם מנות ראשונות קטנות כמו תירס מפורק בגריל וכרוב צלוי בטאבון בצ'ימיצ'ורי, סלט תפוחי אדמה ראטה ומטבוחה עם מוח מטוגן קר (29-21 שקלים). לעיקרית, מציעים כאן דגים מטוגנים (119-64 שקלים), דגים צלויים ומגוון מנות נוספות. לצד האוכל, יש במקום גם מבחר קוקטיילים ומשקאות חמים.
אליעזר פרי 14 תל אביב, 076-5301561, 076-5301562, לא כשר

סיסיליה איטליאנה

מסעדה איטלקית חדשה שנפתחה בשדרות רוטשילד בתל אביב, עלי ידי הבעלים של מסעדת ״פאנקי סיסיליה״ שבהוד השרון. המסעדה, שפועלת באותו חלל שאכלס עד לא מזמן את מסעדת "אלורה", מציעה תפריט איטלקי המורכב ממנות כמו קרפצ'יו לברק (58 שקלים), ברוסקטה קרצ'ופו (42 שקלים) וסלט גורגונזולה (57 שקלים).
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יהונתן בן חיים)

בין מנות הפסטה שבתפריט: פסטה "די קרותה" – ניוקי מוקפץ עם אפונת שלג, אספרגוס, כרישה, קרפצ'יו תרד וקרעי גבינת עיזים (76 שקלים) ופסטה פיצ'ה – פטוצ'יני עם בצלצלי שאלוט, קונפי שרי, זיתי קלמטה, פלפל צ'ילי, קרם לימון כבוש, עשבי תיבול וקוביות טונה מעושנת (78 שקלים).
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יהונתן בן חיים)

בגזרת הפיצות, מציעים כאן "פיצה פסטה" עם כדורי מוצרלה, סלק ותפוחי אדמה בחמאה פרוסים דק (65 שקלים) ופיצה אורטג'יו עם זוקיני, חציל ורוקט (65 שקלים).
שד' רוטשילד 60 תל אביב, 03-7420772, כשר חלבי

BentoYa TLV

טאפאס בר יפני חדש שנפתח לאחרונה בתל אביב על ידי אורן סיעת (הבעלים של מסעדת "פולה") ופועל החל מהשעה 17:00, המציע מנות בנטו - קופסאות האוכל היפניות המחולקות למספר תאים, כשבכל תא מונח מרכיב אחר של הארוחה.
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: פיקסל מדיה)

בין היתר, אפשר למצוא שם בנטו עוף, בנטו בקר, בנטו סלמון ובנטו טופו, המוגשים כולם לצד תבשיל יפני, ירקות בטמפורה, סלט וכרוב ברוטב פונזו (62-54 שקלים).
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: פיקסל מדיה)

השף אידטקה טרנישי, שהגיע מיפן ואחראי על התפריט במקום, מציע לצד הבנטו גם מנות יפניות קטנות, ביניהן טופו סטייק ברוטב מיסו (28 שקלים), סשימי סלמון (44 שקלים), טאטאקי טונה, סלט עוף טריאקי, דג לבן בפנקו, גיוזה ועוד (52-12 שקלים). יש בתפריט גם מבחר מנות Don - קערות המבוססות על אטריות אודון שהשף מכין במקום (48-40 שקלים).
המשביר 2 תל אביב, 072-3386899‏, לא כשר

רוטיסרי צ'יקן קלאב

הרוטיסרי, שהתחיל את דרכו בשוק צפון , התרחב ופתח סניף שלישי - הפעם במתחם "שרונה מרקט", בחלל שבו פעלה עד לפני שבועיים מסעדת אוכל הרחוב של השף רן שמואלי. בסניף החדש, בדומה לשני הסניפים האחרים, ניצב תנור רוטיסרי בו נצלים עופות טריים שהושרו במשך יממה שלמה במרינדה מתובלת וסודית.
41 צפייה בגלריה
(צילום: אורן שלו)
בשעות הצהריים, מציעים שם תפריט עסקיות הכולל גם תוספות ושתייה ולעסוקים מביניכם הנמצאים בקרבת מקום - הסניף יספק גם שירותי משלוחים וארוחות מוזמנות מראש. התפריט עצמו מורכב ממנות כמו ראפ עוף (44 שקלים), כריך עוף (45 שקלים), סלט עוף רוטיסרי (52 שקלים) ועוד.
41 צפייה בגלריה
(צילום: מתן כץ)

קלמן מגן 3 תל-אביב, 03-6524447, כשר

החומוס של טחינה

החומוסייה השדרותית פתחה לאחרונה את הסניף הרביעי במספר, והפעם תל אביב. לאורך כל תקופת ההרצה, המקום פועל בשעות מצומצמות: ראשון-חמישי - 16:00-11:00; שישי - 16:00-10:00, ומציע את אותו התפריט הצבעוני כמו בשאר סניפי הרשת.
41 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)

בין היתר, תוכלו למצוא שם מסבחה ירוקה או אדומה (או גם וגם) הנקראת בתפריט "רמזור" (27 שקלים), אליו אפשר להוסיף גם פטריות (בתוספת 7 שקלים), ביצה (בתוספת 3 שקלים) או חציל (בתוספת 4 שקלים).
אחד העם 33 תל אביב, 03-9132535, כשר

Ice Cream Station

גלידרייה חדשה, צבעונית ומדליקה שנפתחה לאחרונה בשוק הכרמל בתל אביב על ידי טל נחמיאס, שמדי בוקר מכין באמצעות מכונה הגלידה שלו, גלידות אמריקאיות צבעוניות במבחר טעמים, ביניהם: פררו רושה בצבע ורוד זרחני, וניל בצבע שחור ויש גם גלידות כחולות, חומות וסגולות.
41 צפייה בגלריה
גימיקים בעולם הגלידות
גימיקים בעולם הגלידות
(צילום: יח"צ)

את הגלידות, מגיש טל עם תוספות צבעוניות, מטריות קוקטייל, דגלי ישראל, סוכריות גומי הנעוצות על שיפוד קטן, ואם תרצו - תוכלו לקבל אותן בגביע קטן עם רוטב מתוק מעל. מנות הדגל המומלצות במקום הן גלידת המלבי וגלידת וקרם העוגיות.
41 צפייה בגלריה
גלידות
גלידות
(צילום: לין לוי)

מחירן של כל המנות כאן הוא 20 שקלים, והמקום מתפוצץ מאנרגיה טובה עם הרבה מוזיקה וחיוכים ברקע.
רמב"ם פינת הכרמל תל אביב, לא כשר

טייסטינג רום

בר האוכל, שכבר פעל בעבר באותו המתחם בדיוק, התעורר כעת לתחייה ונמצא כעת תחת ניהולה של קבוצת הבעלים של ה"וויסקי בר-מוזיאון". בדומה לאופן שבו פעל בעבר, גם בגרסה המחודשת שלו יציע הבר האינטימי היכרות עם עולם היין ואפשרות לטעימת יינות נדירים בכוסות, הודות למערכת מזיגה אוטומטית הפועלת במקום ומונעת מהיין להתחמצן לאחר פתיחתו.
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יח"צ)

על תפריט האוכל שמוגש לצד היין אחראי השף אוראל קמחי (״פופינה״), והוא כולל פלטת גבינות של משק יעקובס (65 שקלים לפלטה קטנה, או 95 שקלים לפלטה גדולה), פוקצ׳ה עם מטבלים, קרפצ׳יו סלק ומיקרו בזיל (46 שקלים), סלט אנדיב (48 שקלים) ובוראטה המוגשת עם קונפיטורת עגבניות (54 שקלים). מלבד דייט לוהט או סתם ארוחה זוגית או קבוצתית, אפשר לערוך במקום גם אירועי קונספט ולקנות את בקבוקי היין הביתה.
41 צפייה בגלריה
(צילום: רן בירן)

אליעזר קפלן 36 שרונה תל-אביב, 03-5333213, כשר בהשגחת צהר

Meateo

מתחם קולינרי חדש בחולון המשלב בין קצבייה לבר-מסעדה, שפתחו יוסי גיל ויוסי ולדמן, מומחים לבשר. בקומה הראשונה של המבנה פועלת הקצבייה ובה מדפים עמוסים במוצרי מעדנייה ואוכל מוכן לקחת הביתה, ובקומה השנייה נמצאים הבר והמסעדה.
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יח"צ)

התפריט, שמורכב מנתחי בשר מגיעים מהקצבייה, כולל מנות כמו המבורגר במשקל 250 גרם (59 שקלים), שווארמה שעשויה מארבעה סוגי בשר, קבב על שיפוד (48 שקלים), לבבות עוף (46 שקלים), שיפודים של חזה אווז (59 שקלים), אשכי הודו (59 שקלים), אנטרקוט (59 שקלים), כבד אווז (99 שקלים) ועוד.
אפשר להזמין שם גם צלעות טלה, אסאדו וסטייקים (החל מ-46 שקלים ל-100 גרם), ולמנה ראשונה - נקניקיות המיוצרות במקום או קרפצ'יו עגל.
הפלד 46 חולון, 073-3322222, כשר

בפלה בוטיק - ופל וקפה

מקום חדש שנפתח לאחרונה ברחובות, ומתמחה במנות ופל מתוקות המוגשות עם תוספת של גלידה וקצפת (29 שקלים) לצד מנות ופל מלוחות כמו, למשל, ופל עם אבוקדו וופל עם ביצה וסלמון (42 שקלים).
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יח"צ)

חוץ ממנות הוופל, מציעים שם גם מילקשייקים מוגזמים (30-12 שקלים) ומגוון סוגים של קפה.
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יח"צ)

הרצל 203 רחובות, 052-6656063, לא כשר

קזבלן - חומוס עם כבוד

חומוסייה חדשה שנפתחה באזור הצפוני של רחוב הרצל ברחובות, המציעה מנת חומוס גדולה (25 שקלים) או קטנה (15 שקלים). בין מנות החומוס, תוכלו למצוא שם חומוס פול, חומוס פיצוחים, ״חומוסאבחה״, חומוס גרגירים, משולש וקלאסי.
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יח"צ)

עוד במקום: ״חומוסשקשוקה״ ו״חומוסלט״, ומבחר תוספות כמו תבשיל יומי משתנה, סלט קצוץ, כרובית בטחינה ועוד. ומי שפחות בעניין של חומוס, יכול יהיה להזמין שם גם מנת סביח מפנקת בפיתה (17 שקלים), ולקינוח - מלבי (12 שקלים)

הרצל 183 רחובות, 08-6140498‏, לא כשר

LaLa

בית קפה-מסעדה שנפתח לאחרונה ברחובות ומציע תפריט חלבי השואב השראה מהמטבח האיטלקי, שעם רדת החשיכה הופך למקום רומנטי במיוחד. בתפריט ההרצה יש מנות טבעוניות, מנות ללא גלוטן וארוחות בוקר, המוגשות שם עד 12:30 בצהריים, ובשישי - לאורך כל שעות הפעילות (69 שקלים ליחיד או 131 שקלים לזוג).
בין היתר, מציעים כאן סלט רוקפור (68 שקלים) ועוד מבחר מגוון של סלטים, כריכים במילויים שונים, מנות ראשונות כמו קרפצ'יו סלק, פסטה ברוטב שמנת עם בטטה וערמונים (61 שקלים) וגם פיצות.
הרצל 202 רחובות, 077-3243860‏, חלבי כשר

הפינה הירוקה

מקום חדש שנפתח לאחרונה ברחובות, סמוך למכון ויצמן, המציע תפריט חלבי שכולל את הפיצות של הפיציולו הישראלי, רענן נוסל (הבעלים של ״פיצה דומינו״, ומי שאחראי בין היתר גם על הפיצות של ״פיצה סבא״). בשעות הבוקר, אפשר להזמין כאן גם ארוחות בוקר, בין השעות 15:00-12:00 יש עסקיות ובערב, מוצע במקום דיל של פיצה ובירה (בין 20:00-16:00).
מלבד הפיצות, שהמבחר שלהן כולל פיצה ביאנקה, פיצה ים-תיכונית ופיצה עם אנטיפסטי פסטו (64-29 שקלים) יש בתפריט גם מבחר של מנות פסטה עם רטבים שונים (40 שקלים), סלטים, ביניהם גם סלט טעים של אגסים ורוקפור (37 שקלים) ומנות ראשונות כמו פיצטה לבנה עם ביצת עין (44 שקלים).
כרמל 70 רחובות, 08-9378506‏, כשר

רוברטה בורגרס

״רוברטה בורגרס״ היא מזללת המבורגרים דיינר סטייל שפתחו מסעדן רז אלמוג (״רוברטה וינצ׳י״) והשף עידו פיינר (״גריג״, ״רוברטה וינצ׳ה״). התפריט מציע המבורגר וצ׳יזבורגר עם גאודה (55-48 שקלים) ויש גם גרסאות קצת יותר מעניינות עם פרוסות טלה או עם שניצל שעשוי מגבינה מצופה בפירורי לחם (75 שקלים) וגם המבורגר שעשוי מנקניקיות.
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: חיים יוסף)

בנוסף להמבורגרים יש בתפריט של ״רוברטה בורגרס״ גם מנות כמו כריך שורט ריב מפורק. עבור הטבעונית מציעים במקום כריך זוקיני ובורגר פטריות. בגזרת התוספות יש צ׳יפס בטטה, צ׳יפס תפוחי אדמה ו״מטוגן עונתי״ (21 שקלים).
בילינסון 1 הרצליה, 09-9777333, לא כשר



אל-סולטן

סולטן אבו פול, הבעלים של מסעדת ״אל-סולטן״ מכפר זרזיר, מרחיב את הפעילות עם סניף שני למסעדה, הפעם בשפרעם.
41 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)

הסניף החדש הוא סניף מהיר, המציע 100 מקומות ישיבה ומנות כמו חומוס עם עוף מעושן, עלי גפן ממולאים באורז (30 שקל), מקלובה עם עוף או עם בשר (60 שקלים), מקלובה צמחונית (40 שקלים) ומנת קאסבה המורכבת מתבשיל אורז וירקות עם בשר כבש ובקר (80 שקלים).
41 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)

אופציה נוספת במקום היא להזמין ארוחה מלאה הכוללת חמישה סלטים, שני שיפודים לבחירה ותוספת של צ'יפס ומג'דרה (60 שקלים).
רחוב חסן ניימר שפרעם, 04-6161884, לא כשר

רחל ואביב מבשלים לשבת

דוכן חדש שנפתח לאחרונה בשוק האוכל שבמתחם "אגמון מרקט", ובו מציעים השפים אביב משה ורחל סלמה תבשילים ביתיים לשבת - מהם תוכלו לקנות הביתה או לאכול בדרך, בחיק הטבע.
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
השפים אביב משה ורחל סלמה
(צילום: יפית בשבקין)
בתפריט: שוקי עוף בשאלוט, פרגית מזוגגת במילוי אורז, בשר בקר ושקדים, ממולאים צמחוניים ובשריים, קוסקוס, אסאדו, תבשיל של בשר ראש עם חומוס ופילה סלמון בקראסט פנקו ושקדים (110-50 שקלים לקילוגרם).
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יפית בשבקין)

יש שם גם מבחר גדול של תוספות ומנות ראשונות כמו חריימה (17 שקלים) ופסטלים (15 שקלים ליחידה), לצד סלטים כמו קוביות חציל באריסה ושום, מטבוחה מרוקאית וסלט קינואה (58-45 שקלים לקילוגרם).
הדוכן פועל מדי יום שישי החל מ-9:00 בבוקר ועד כניסת השבת.
מתחם "אגמון מרקט" (סמוך למלון גליליון) על כביש 90, כשר


ובינתיים בירושלים: מה קורה בסצנת המסעדות בעיר הבירה?
(צלם: אלי מנדלבאום)

סמנתה ג'ונס

לירון גיל, נכדתו של רחמו - מי שייסד את מסעדת ״רחמו״ המיתולוגית משוק מחנה יהודה, הנחשבת עד היום למוסד קולינרי שתרם להתפתחותה של הקולינריה הירושלמית - פתחה מול מסעדת האם הוותיקה בר קולינרי, הקרוי על שמה של הדמות הנועזת ביותר בסדרה ״סקס והעיר הגדולה״ - הלוא היא סמנתה ג'ונס השנויה במחלוקת.
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יח"צ)

התפריט שם כולל מנות כמו סלט פאטוש (48 שקלים), פטה כבד עוף (48 שקלים), מיני עראיס (62 שקלים) וגירוס יווני (62 שקלים). לרעבים קצת יותר, מציעים כאן מנת רוסט סינטה (74 שקלים), המבורגר אנטרקוט (72 שקלים) וגם סטייק אנטרקוט במשקל של 300 גרם. ושימו לב: המקום פתוח במשך כל ימות השבוע החל מ-18:00 בערב.
השקמה 6 שוק מחנה יהודה ירושלים, כשר

אהרל'ה

מקום חדש שנפתח ברחוב אגריפס בירושלים, סמוך לשוק מחנה יהודה, ובו מוגשים קינוחים מושחתים וקיציים המבוססים על מנות קרפ במילויים שונים.
מנת הדגל במקום היא ה"קרפ ברולה" - קרפ מגולגל לצורת קונוס במילוי גלידה ובתוספת של קרם ברולה צרוב מעל (32 שקלים). מלבדה, יש שם גם קרפ טירמיסו, קרפ צ׳יז קייק, קרפ פאי לימון וקרפ שוקולד שחיתות, כולם נמכרים שם במחיר של 32 שקלים למנה.
41 צפייה בגלריה
גלידות
גלידות
(צילום: יח"צ)

אגריפס 72 ירושלים, 050-646ֿ6828‏, כשר

OMG

דוכן אוכל שנפתח גם הוא לאחרונה ברחוב אגריפס הירושלמי, ובו מציעים גלידות וופל בלגי על מקל. שני הקינוחים מוגשים בפרזנטציה מרשימה למדי, הכוללת שפע של קישוטים מתוקים צבעוניים כמו סוכריות צבעוניות, שערות סבתא, פירורי מקופלת, קוקוס, אגוזים, מיני מרשמלו והרשימה עוד ארוכה.
אגריפס 112 ירושלים, כשר

מיס בראון

מיזם קינוחים ירושלמי נוסף המוקדש כל כולו לקינוח האיטלקי הפופולרי, הלוא הוא הטירמיסו. בשונה ממקומות אחרים, "מיס בראון" לא פועל באזור השוק אלא דווקא באזור התחנה בעיר.
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יח"צ)

במקום, השייך לקונדיטורית עמית ראובינוף, מצאנו שלל גרסאות שונות לקינוח הקלאסי, ביניהן טירמיסו קינדר בואנו עם מסקרפונה המורכב מבישקוטים טבולים בנוטלה כם רוטב נוטלה וקישוט של "קינדר בואנו"; טירמיסו בננה ואגוזי לוז, טירמיסו קוקוס וטירמיסו עוגיות "אוריאו" (מחירן של כל המנות הוא 29 שקלים).
מתחם התחנה, ירושלים, כשר

זלמנ'ס

משה זלמן אוליב, שעלה ארצה משיקגו לפני שמונה שנים, חיפש מקום איכותי לאכול בו נקניקייה בלחמנייה, ואחרי שהבין כי אין בארץ עדיין מקום שעונה על הציפיות שלו - החליט לפתוח אחד כזה בירושלים, ממש במרכז העיר. לטובת המשימה, הוא גייס את השף והשרקוטרי, אלן טלמור, שפיתח עבור המקום מתכון לנקניקיות ממאה אחוז בקר או עוף, וכמעט ללא תוספת של חומרים משמרים, אותן מייצרים ב"מעדני חפץ חיים".
בין היתר, תוכלו למצוא ב"זלמנ'ס", שלושה סוגי של נקניקיות - בקר, בקר פיקנטית ועוף, כמה סוגי נקניקים - ביניהם גם פסטרמה וקורנדביף - ופס שלם שכולל חרדל, קטשופ, כרוב, בצל וחמוצים. לטובת הטוסטים שמכינים במקום, אפשר למצוא שם גם תוספות ביתיות יותר כמו מיונז שום, פסטו, צ'ימיצ'ורי ופלפלים ירוקים חריפים קצוצים. בגזרת השתייה, יש במקום ברז סודה וסירופים למילוי חופשי של גזוז.
המחירים במקום מינימליים למדי, כך שעבור נקניקיית עוף בלחמנייה תשלמו 26 שקלים, נקניקיית עגל בלחמנייה תעלה לכם 28 שקלים, נקניקייה וצ'יפס בצלחת יעלו לכם 22 שקלים ועבור טוסט נקניק תשלמו כאן 28 שקלים.
לונץ 3 ירושלים, 058-7999457, כשר

City Roof Lobby  

מה יותר טוב משילוב של נוף עוצר נשימה ואוכל טוב? אלו בדיוק שני הדברים שיחכו לכם במסעדת City Roof Lobby, השוכנת בקומה השמינית של מלון ibis styles הירושלמי. בימים אלו ממש, משיקה המסעדה תפריט חלבי חדש, עליו אמון שף המלון - נועם ניצן.
41 צפייה בגלריה
מלון איביס סטיילס, ירושלים
מלון איביס סטיילס, ירושלים
מלון "איביס סטיילס", ירושלים
(צילום: אלי מנדלבאום)
התפריט, המוגש במסעדה בימים ראשון-שבת בין השעות 23:00-12:00, מורכב ממנות פתיחה כמו חציל בלאדי בטחינה גולמית וסילאן המוגש על סאלוף (37 שקלים), שקשוקה פיקנטית לצד חלה אישית (42 שקלים) ובניצה- מקלות פילו ממולאים בגבינות לצד רוטב סלסה (35 שקלים). בעיקריות, מוצע מבחר של פסטות טריות ואיכותיות, ביניהן רביולי ארבע גבינות ברוטב אלפרדו (62 שקלים) , ניוקי ברוטב שמנת פסטו ( 58 שקל), טליאטלה ברוטב סלסה וזיתי קלמטה (58 שקלים) וגם פסטה ללא גלוטן ( 58 שקלים).
41 צפייה בגלריה
מלון איביס סטיילס, ירושלים
מלון איביס סטיילס, ירושלים
(צילום: אלי מנדלבאום)

מלון "איביס סטיילס" בן יהודה 4 ירושלים, כשר

ממפיס ירושלים

אורי מלמד (48) הוא רב, סטנדאפיסט, מבקר מסעדות, מוזיקאי, יזם ובשנים האחרונות גם בעליה של רשת ההמבורגר  "ממפיס".
הסניף הראשון של הרשת נפתח לפני כשלוש שנים בתל אביב, ודיי מהר מרגע הפתיחה הצליח לכבוש את אוכלי הכשר שהופתעו מקציצת הבשר העסיסית והאיכותית שהוגשה להם שם. בימים אלו, לאחר שהקהל הירושלמי דרש אף הוא את הקציצה האיכותית - נפתח סניף שני ברחוב אגריפס, סמוך לשוק מחנה יהודה.
41 צפייה בגלריה
המבורגרים בירושלים
המבורגרים בירושלים
(צילום: לין לוי)

ומה בתפריט: מגוון המבורגרים במשקלים שונים (המבורגר 180 גרם יעלה לכם 48 שקלים; 250 גרם יעלה לכם 55 שקלים; 360 גרם יעלה 75 שקלים ועל המבורגר במשקל של 500 גרם - תשלמו כאן 89 שקלים) וגם המבורגר טבעוני מפטריות פורטבלו (52 שקלים). מבחר התוספות מעל ההמבורגר אינו גדול, וכולל רצועות אווז צלויות (14 שקלים), רצועות אנטרקוט צלויות (16 שקלים) וביצת עין (9 שקלים).
עוד בתפריט: תוספות כמו צ'יפס, טבעות בצל וסלט קולסלאו, שתייה קרה וארוחות עסקיות.
אגריפס 68 ירושלים, 02-6418197, כשר

סקייליין 

במסעדה, הנמצאת בקומה ה-12 של מלון "גני ירושלים", ופועלת תחת ניצוחו של השף דני אביב, מציעה מנות מודרניות המבוססות על המטבח התוניסאי ומשלבות בין טעמים חדשים ומסורתיים יותר.  
בין המנות שבתפריט, תוכלו לזלול שם בריק בעבודת יד המוגש עם ביצה רכה, סלט משוויאה וממרח לימונים כבושים שקלים) לצד מנות כמו צלעות טלה המוגשות עם ריזוטו עגבניות שרופות (208 שקלים) לצד אסאדו בצלייה איטית עם רוטב יין וערמונים (158 שקלים) ואוסובוקו טלה המוגש לצד קוסקוס עם תבשיל ירקות שורש (168 שקלים).
אבל הכי שווה להגיע לכאן בחנוכה, אז מציעים במקום מפרום, פריקסה וספינג' בהכנה ביתית, או בפסח - אז יש מבחר של תבשילים מסורתיים מהמטבח התוניסאי, עליהם גדל השף בילדותו.
זאב וילנאי 4 ירושלים, 077-9979403, כשר למהדרין

בר קפה של NESPRESSO

הבר הנייד של חברת "נספרסו", ינדוד בחודש הקרוב בין חופי הים של תל אביב ונתניה ויציע קפה קר תמורת תיוג (כדי להשתתף בחגיגה יש להגיע לבר, לצלם את הקפה ולהעלות לאינסטגרם בתוספת תיוג של החברה).
כל הטוב הזה, מתקיים לרגל השקת שתי תערובות קפה מיוחדות המיועדות להכנת קפה קר. בנוסף, בבר ישווק גם בקבוק NOMAD לנשיאת קפה קר מחוץ לבית.
מתי: בין 26-21 ביולי הבר יחנה במתחם בריכת גורדון בתל אביב, ובין 28 ביולי ל-2 באוגוסט - תוכלו לתפוס אותו בחוף פולג בנתניה.

LolliPop-Up

החל מה-21 ביולי ועד סוף אוגוסט, יפעל במתחם של יקב תשבי פופ-אפ מתוק במסגרתו אפשר יהיה ליהנות מקולקציה של סוכריות גלידה על מקל, עטופות בשכבות שוקולד ממגוון השוקולדים של "ולרונה" ובפנים, שילובים מעניינים בין סוכריות קופצות, אבקת שמן זית, קריספי פטל, אבקת אוכמניות, פניני קראנץ', אבקת זהב ועוד (כל סוכריה מכילה 225 גרם גלידה, ומחירה 45 שקלים).
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: דני גולן)

מבחר הטעמים של הסוכריות כולל, בין היתר, סוכרייה במילוי גלידת פטל וסיגליות, סוכרייה במילוי גלידת וניל ושוקולד לבן עטופה בגלייז ורוד סוכרייה במילוי פטל סיגליות ובציפוי קריספי.
מתחם תשבי כביש 652, בין זיכרון לבנימינה, 04-6288195, כשר

גלוטרייה

פופ-אפ נטול גלוטן, שיפעל בין ה-30-13 באוגוסט (בין השעות 21:00-12:00) במתחם האירועים "ריברסייד" שבתל אביב, במסגרתו תפעל במקום מעשנת בשרים גדולה, יוצעו סדנאות בישול ללא גלוטן לילדים בגילאי 14-8 (45 שקלים למשתתף) ואפשר יהיה לרכוש גם סלי פיקניק מלאים בכל טוב, אותם יש להחזיר למקום בסיום הפיקניק.
41 צפייה בגלריה
(צילום: יורם אשהיים)
בתפריט שבמקום אפשר יהיה ליהנות מכריכים בלחם או בבגט נטולי גלוטן הנאפים במקום (42-36 שקלים), ממגוון סלטים וממנות עיקריות כמו אספרגוס צלוי עם פטריות יער, עדשים מונבטות ואיולי שקדים על פנקייק בטטה (64 שקלים), פוקצ'ה עם בשר מהמעשנה בתוספת של בצל צלוי, בטטות מעושנות וטחינת קשיו (72 שקלים) ובריסקט מעושן עם ברביקיו גלייז ופנקייק בטטה (72 שקלים). עוד אפשר יהיה למצוא במקום: פיצה ללא גלוטן וקינוחים שונים.
שדרות רוקח 2 ("ריברסייד, ליד מתחם החתירה "דניאל") תל אביב, 054-4460303, לא כשר

מגנום בר

פופ אפ קיצי הפועל מידי יום (החל מהשעה 17:00) בנמל תל אביב ויגיע לסיומו ב-29 ביולי, בו אפשר ליהנות משלגוני גורמה ביתיים המיוצרים על בסיס שמנת, בציפוי שוקולעם שלל תוספות.
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: יח"צ)

התפריט במקום כולל תשעה שלגונים בטעמי וניל, קרמל, שוקולד ופיסטוק עם תוספות מיוחדות כמו גרידת ליים, טחינה גולמית, תערובת פיצוחים פיקנטית, שערות קדאיף, קרם לימון, שברי בראוניז, קרם נוצ'ולה (אגוזי לוז) ועוד.
עוד במקום: קרפ נוצ'ולה- שלגון דאבל שוקולד המוגש בתוך קרפ עם רוטב נוצ'ולה קראנצ'י מעל, ומנה של "מגנום עוגת יום הולדת" עם שברי עוגת שוקולד וסוכריות. רחבת הדק הצפוני של נמל תל אביב


פסטיבל האוכל בבית שאן

פסטיבל האוכל השנתי של בית שאן, יתקיים השנה בראשון באוגוסט ויציע מנות אוכל במחיר של עד 30 שקלים למנה. באירוע ישתתפו כעשרה דוכני פוד-טראקס ויקחו חלק גם שפים מוכרים כמו יונתן רושפלד, שיגיע לבשל עם דור כהן מ"המזווה". לדברי המארגנים במקום יהיה הרבה אלכוהול, אוכל טוב, מוזיקה יוונית ואווירה שמחה.

פיצה שמש

רשת הפיצות הישראלית משיקה סניף חדש בחיפה, שיחל לפעול ב-31 ביולי. ביום ההשקה, מציעים שם מגש פיצה משפחתי בעשרה שקלים (מוגבל למגש אחד ללקוח).
41 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בארץ
מקומות חדשים בארץ
(צילום: אנטולי מיכאלו)

הסניף, ה-59 במספר של הרשת, משתרע על פני 100 מטרים, מציע 20 מקומות ישיבה ובהמשך, כך מבטיחים שם, אפשר יהיה לרכוש גם מגש משפחתי ב-20 שקלים, כמו ביתר סניפי הרשת. חניתה 40 א' שכונת נווה שאנן חיפה, 1-700-558-584, כשר

אבק כוכבים - רובע דרכי הבשמים מצפה רמון

מדי יום חמישי, לאורך כל חודש אוגוסט, יתקיימו ברובע דרכי הבשמים שבמצפה רמון אירועי ״אבק כוכבים״ - אירועי תרבות קולקטיבית, בהם יקחו חלק האומנים שהמתגוררים במצפה רמון.
במסגרת האירוע, יפעלו במקום דוכן הפופ-אפ של מאפייה ״לשה״; בפאב המקומי - ״הברך״ - יגישו מנות מהמטבח היווני ולצידם יפעלו גם שאר המסעדות, הגלריות והפאבים המקומיים - שיפעלו בימים אלו עד חצות.
רובע הבשמים, מצפה רמון

ארוחות שף במסעדות בתל אביב ב-110 שקלים

לרגל 110 שנים לקיומה של העיר תל אביב, החליטו השנה בעירייה לציין את המאורע המרגש בחגיגה קולינרית תוך שיתוף פעולה עם המסעדות בעיר: בשבוע שבין 31-28 ביולי, אפשר יהיה ליהנות מארוחות מלאות הכוללות מנה ראשונה, עיקרית וקינוח במגוון מסעדות בעיר, תמורת 110 שקלים.
41 צפייה בגלריה
   מסעדת "נאם" בתל אביב
   מסעדת "נאם" בתל אביב
מסעדת "נאם" בתל אביב
(צילום: יח"צ)
בין המסעדות המשתתפות בחגיגה: "קפה אירופה", "יקימונו", מסעדת "חדר האוכל", "אונזה", "סן רמו" ו"האיטלקייה" בפשפשים ביפו, מסעדת "דלידה" בלב שוק לוינסקי וגם המסעדות התאילנדיות "נאם", "התאילנדית בהר סיני" ו"קאב קם", מבית היוצר של "בית תאילנדי" ועוד.
41 צפייה בגלריה
מסעדת "דלידה"
מסעדת "דלידה"
מסעדת "דלידה"
(צילום: יח"צ)
התפריטים המוזלים, יוגשו במסעדות למחזיקי כרטיסי "דיגיתל" (כרטיס התושב של עיריית תל-אביב יפו) בלבד.
לפרטים נוספים: באתר או בעמוד הפייסבוק של העירייה