הקורונה הכריעה גם את השף הספרדי המפורסם, אלברט אדריה, שהודיע כי הוא סוגר לצמיתות כמעט את כל המסעדות שלו בברצלונה, ובהן מסעדת "טיקטס" המדוברת, מסעדה עם כוכב מישלן. ההודעה פורסמה אחרי שנה של סגירה "זמנית", בעקבות הקורונה.
אדריה, הוא אחד השפים המשפיעים בעולם, אשר מילא תפקיד מרכזי במסעדת "אל בולי" (El Bulli) המיתולוגית, שנסגרה כשעזב בשנת 2011 אותה ואת צלו של אחיו, השף פראן אדריה, בכדי לפתוח את מסעדת "טיקטס".
2 צפייה בגלריה
השף אלברט אדריה במסעדת טיקטס המפורסמת בברצלונה
השף אלברט אדריה במסעדת טיקטס המפורסמת בברצלונה
השף אלברט אדריה במסעדת טיקטס המפורסמת בברצלונה
אדריה סוגר בימים אלה את "הוחה סנטה" (Hoja Santa)," פקטה" (Pakta), "בודגה 1900" (Bodega 1900) וגם המסעדה החשובה ביותר היום בברצלונה: "טיקטס" (Tickets). כל המסעדות יפסיקו את פעילותן ובאופן מידי, מלבד המסעדה השאפתנית של השף, מסעדת "אניגמה" (Enigma), שתישאר פתוחה. כפי שפורסם בעיתון האיטלקי Corriere, לקבוצה המנהלת את המסעדות חובות מצטברים על סך 8 מיליון יורו.
כל המסעדות של אדריה שכנו בשכונה אחת בברצלונה - שכונת "אל פובלה סק" (El Poble Sec). מסעדת "טיקטס" מעוצבת כמו תפאורה לסצינה קולנועית, ומומחים בתחום גורסים כי שם הומצאה מחדש הקולינריה העלית, שהצליחה להנגיש אוכל חדשני לכלל המבקרים באזור.
"טיקטס" המדוברת, הייתה מסעדה קבועה ברשימת 50 המסעדות הטובות בעולם, והחזיקה בשני כוכבי מישלן. גם מסעדת "פקטה" וכן "הויה סנטה" החזיקו כל אחת בכוכב מישלן אחד.
2 צפייה בגלריה
מסעדת טיקטס
מסעדת טיקטס
מסעדת טיקטס
(צילוםף מאיר אלאלוף)
מסעדת "אניגמה", המחזיקה גם היא בכוכב מישלן, תישאר פתוחה, כיוון שהיא אינה חלק מקבוצה קולינרית בשם "אל-בארי" - קבוצה שאדריה הקים עם האחים איגלסיאס. האחים איגלסיאס, השותפים של אדריאה, מנהלים בברצלונה גם את "ריאס דה גליציה" (Rías de Galicia), "קניוטה" (Cañota) ו"אספאי קרו" (Espai Kru), מסעדות שנותרו סגורות בעקבות הקורונה, וכנראה שגם הן לא ייפתחו מחדש. האחים איגלסיאס הגישו בקשה לפשיטת רגל, אבל כרגע נראה כי מערכת היחסים בין אדריה ומשפחת איגלסיאס תקינה, והם אף הצהירו כי ימשיכו לשתף פעולה בעתיד.
יחד עם זאת, עדיין לא ברור מה יהיה גורלה של מסעדת הקינוחים של השף אדריה, "קייק אנד באבלס" (Cake & Bubbles), הממוקמת במרכז לונדון במלון "הוטל רויאל", והאם היא תיפתח מחדש כאשר המגבלות בבריטניה יאפשרו זאת.
ברצלונה חוותה מגבלות קורונה נוקשות בשנה האחרונה, כשמסעדות נאלצו לסגור את דלתותיהן כליל, או לפעול רק בין השעות 07:30 בבוקר ועד 17:00 בתפוסה של 30% בלבד.
בראיון למדיה ספרדית מקומית, אמר השף אדריה: "עשר שנים מחלומו של אדם, יישארו כחלק מזיכרון יפה. זה היה אתגר לא מבוטל ליצור חמש מסעדות שזכו לשבחי הביקורת - עם כוכבי מישלן ואהדת הציבור בברצלונה, ואני מודה על כך לכולם".