צפו: הבלוגר רון יוחננוב, מלך מתכוני הקונץ-פטנט
(צילום: ירון שרון )
דורות שלמים של נשים מרוקאיות עם אצבעות ידיים מיומנות וגמישות, מעבירות סולת במסננת דקה. ככה מכינים קוסקוס בשיטה המסורתית, אבל אם תשאלו את הבלוגר והשף, רון יוחננוב (41), הוא יגיד לכם שעם כל הכבוד למסורת, קוסקוס אפשר לעשות גם במיקסר - ברבע מהזמן שלוקח בשיטה הרגילה.
5 צפייה בגלריה
רון יוחננוב
רון יוחננוב
רון יוחננוב: "הכסף לא מעניין אותי"
(צילום: תיקי גולן)
לפני כשנתיים, אחרי שהוא סגר את המסעדה שלו, שנקראה על שם אמו, ונותר מבולבל, מיואב ומתוסכל עם חובות כבדים, הוא החליט יום אחד ללמד את החברים הקרובים שלו קונץ-פטנט שמקצר את תהליך הכנת הקוסקוס באופן משמעותי. תוך זמן קצר הסרטון עם פטנט הקוסקוס של יוחננוב פרץ את גבולות קבוצת הוואטס-אפ של החברים שלו, הגיע לרשת, והפך למתכון הכי מדובר בקרב קהילות הבשלנים.
מכאן הדרך לבלוג משלו - הייתה קצרה. היום, רון יוחננוב הוא אחד מהבלוגרים הכי חמים ברשת, והמתכונים הקצרים והפשוטים שלו, שבהם שלל פטנטים וטריקים, שורפים את הרשת. לבלוג שלו ממוצע של למעלה משני מיליון כניסות בחודש; 450,000 עוקבים אחריו ברשתות החברתיות - ובהם 170,000 עוקבים באינסטגרם; ומתכונים שהוא מעלה לרשת יכולים להגיע גם למיליון כניסות.
5 צפייה בגלריה
רון יוחננוב
רון יוחננוב
(צילום: תיקי גולן)
5 צפייה בגלריה
רון יוחננוב
רון יוחננוב
כדורי שוקולד של רון יוחננוב
(צילום: תיקי גולן)
אם אתם צורכים מתכונים ברשת, אין ספק שנחשפתם למתכונים שלו, אולי אפילו מבלי לדעת שהם שלו: על מלאווח מדפי אורז שמעתם? ומה עם עוגיות אמסטרדם? ועכשיו גם הלהיט האחרון שלו שהביא את הבלוג שלו לשיאים חדשים - שווארמה בתבנית אינגליש קייק. הרשימה ארוכה, הדמיון שלו ללא מעצורים, ויוחננוב הוא אימפריה של איש אחד.
חברות מסחריות מחזרות אחריו, והוא עושה כסף כמו שלא עשה מעולם - בטח שלא בתפקיד פקיד ביטוח או בכובע של בעל מסעדה בנתניה. כל שיתוף פעולה עם מוצר מסויים למטבח, כל סטורי שבו מופיע מותג כלשהו וכל פוסט - הכל מתומחר.
עכשיו הוא ממנף את כל זה והפיק בעצמו תוכנית בישול בת 15 פרקים - עוד חלום שהוא יכול לסמן עליו וי. התוכנית צולמה בתקופת הקורונה ותעלה בשבוע הבא, ובה הוא ילמד איך להכין את הדברים הכי פשוטים והכי טעימים - עוגת שמרים, אורז אחד-אחד, פיצה ביתית ולחמניות של בית.
5 צפייה בגלריה
רון יוחננוב
רון יוחננוב
רון יוחננוב: "מצאתי את עצמי בבית מיואש ומתוסכל"
(צילום: ירון שרון)
יוחננוב נולד למשפחה בוכרית בת שמונה ילדים. בילדותו, אמו עבדה כטבחית וכילד, היה הולך לעזור לה בעבודה במטבח - לשטוף סירים, לקצוץ, לערבב. אף אחד לא ניחש שהימים בהם בילה בין הסירים, יסללו, הרבה שנים אחר כך, את הדרך שלו לתואר של בלוגר אוכל מצליח.
"אני מקבל ביום אלפי הודעות מאנשים", הוא מספר. "יש לי 70 קבוצות וואטס אפ, והאהבה לבישול זה משהו שזורם לי בעורקים. חלמתי להיות פקיד מעונב עם עבודה מהבוקר עד חמש. כשהיו אומרים לי 'תפתח מסעדה' הרגשתי שמקללים אותי. אבל מה שהחזיר אותי למטבח היו הרצאות ששמעתי ובהן דיברו על הגשמת חלומות ועל זה שבנאדם צריך לעשות מה שהוא אוהב, אז בסוף פתחתי מסעדה שהקונספט שלה היה אוכל ביתי מהיר. זאת הייתה עבודה קשה והרגשתי שאני נשחק מכל הכיוונים".
5 צפייה בגלריה
רון יוחננוב
רון יוחננוב
ירקות בניחוח אסייתי, רון יוחננוב
(צילום: תיקי גולן)
ואז מצאת את עצמך בבית משועמם? "מצאתי את עצמי בבית מיואש ומתוסכל, האגו שלי נרמס. אחרי חודש פתחתי את המצלמה בבית והראיתי לחברים שלי בפייסבוק איך מכינים קוסקוס במעבד מזון. זה הבעיר את הרשת וזה פתח לי את התיאבון והתחלתי להשתכלל בתחום הזה".
אז אתה מרוויח היום יותר טוב מפקיד ביטוח?
"הרבה יותר טוב. הייתי בכאלה תהומות שאני יודע שאני, אשתי והבנות שלי נסתדר טוב עם לחם וחמאה טובה. מה שאני עושה זה בעיקר כי אני נהנה מאוד והכסף לא ממש מעניין אותי".
התוכנית "מבשלים ואופים עם רון יוחננוב" תעלה בתאריך 28/1 בערוץ פודי, בכל ערוצי ה-vod ובערוץ היוטיוב של רון יוחננוב