לא רק אצלנו מתכוננים הברים והמסעדות לפתיחה בשבוע הבא: גם ברחבי העולם ברים ומסעדות מנקים את האבק מהשולחנות, ומציגים רעיונות יצירתיים לשמירה על ריחוק חברתי, בהתאם למגבלות החדשות.
אחרי שמקדונדל'ס בהולנד הודיעה שתפתח סניפים ממוגני קורונה, ומסעדה אחרת באמסטרדם הציעה ארוחה בחממות פרטיות, מסעדות נוספות ברחבי עולם מתחילות לתכנן את יום הפתיחה שלהן, עם פתרונותיצירתיים במיוחד לריחוק חברתי.

פנימית של גלגל משאית

מסעדת פיש טייבל במרילנד בארצות הברית, מוכנה לתקנות הריחוק החברתי: בעלי המסעדה הלבישו פנימית של גלגל משאית מעל קונסטרוציית ברזל על גלגלים.
5 צפייה בגלריה
שולחנות מפנימית של גלגל
שולחנות מפנימית של גלגל
שולחנות מפנימית של גלגל
(צילום מתוך עמוד האינסטגרם)
הסועד עומד בתוך החור של הפנימית ומתגלגל איתו ברחבי המסעדה. בהדגמה שעשו ברשת החברתית טיק טוק, אפילו טיפה אחת של בירה לא נשפכה.

שולחן לאחד באמצע השדה

מסעדה בשבדיה לוקחת את אורח החיים החדש כהזדמנות להשקת חווית אוכל ייחודית באמת: מסעדת בורד פור אן, השוכנת בעיירה קטנה בשם רנסטר, הציבה שולחן יחיד וכיסא בודד באמצע שדה ענקי, ומציעה ארוחה אחת בת שלוש מנות לאורח יחיד, פעם ביום - השף רסמוס פרסון מבשל את הארוחה במטבח, ובת זוגו, לינדה קרלסון, שולחת אותה לאורח באמצעות חבל וסל. הסועד יושב באמצע השדה, אוכל, שותה ונהנה מסביבה שקטה - שלא לומר מבדידות.
5 צפייה בגלריה
ריחוק חברתי בעולם 2
ריחוק חברתי בעולם 2
הסל שמגיע באמצעות חבל לשולחן לאחד באמצע השדה
(צילום: צילום מסך רשתות חברתיות )
בני הזוג מתכננים לשמור על המקום פתוח גם במהלך הקיץ, ומקווים שהוא יוכל לספק לאורחים כמה שעות של שלווה. "אני חושב שאחד הדברים שרבים מפספסים בתקופה הזאת זה טיולים, ומכיוון שאנחנו לא יכולים להתרחק גיאוגרפית, לפחות אפשר לגרום לנשמה שלנו לטייל", אומר השף.

כובעים מוזרים עם שוליים באורך מטר וחצי

מסעדה בשוורין בגרמניה מצאה דרך מקורית לכבד את כללי הריחוק החברתי, לאחר שעסקי המסעדנות הורשו לחזור לשיגרה ברחבי מקלנבורג-ורפומרן בשבת האחרונה: לאורחי המסעדה מחלקים כובעים מיוחדים, שלא לומר מוזרים, שאליהם מחוברים צינורות גומי מוקצף, וזאת כדי להזכיר ללקוחות את כללי שמירת המרחק.
5 צפייה בגלריה
ריחוק חברתי בעולם 3
ריחוק חברתי בעולם 3
הכובעים המוזרים שכבשו את הרשת
(צילום: צילום מסך רשתות חברתיות )
הסועדים מרוצים, ומאמינים כי המחווה מראה את נכונותם של הגרמנים לחזור לחיי חברה תקינים, על אף התקנות וההגבלות. "הכובע הזה לא נוח, אבל בשורה התחתונה - משקיעים בזה מאמץ כדי שנוכל לחזור לבתי הקפה שלנו", אמר אחד הסועדים.
מסעדות ובתי קפה שנפתחו מחדש בגרמניה, חייבים לשמור מרחק של שטח של מטר וחצי לפחות בין השולחנות, כאשר מקסימום הסועדים לכל שולחן הוא שישה לקוחות משני משקי בית שונים.

דב פנדה לארוחה

אחרי שסיפרנו כאן על מסעדת שלושה כוכבי מישלן בארצות הברית שפיזרה בובות מחלון ראווה ברחבי המסעדה, ואף הנחתה את המלצרים לשאול לשלומן ולהציע להן יין, עכשיו מגיעה הגרסה התאילנדית: לקוחות במסעדת מייסון סייגון בבנגקוק תאילנד יושבים לסעוד ליד בובות דובי פנדה, המפוזרות ברחבי המסעדה כתחליף לאורחים.
5 צפייה בגלריה
ריחוק חברתי בעולם 5
ריחוק חברתי בעולם 5
בובות פנדה במסעדה
(צילום: צילום מסך רשתות חברתיות )

ארוחה בקבינה

מסעדת קפה גרקו במילאנו איטליה עדיין לא נפתחה, אבל צוות המסעדה כבר עושה הכנות ליום הפתיחה המיוחל: סעודה בתוך פרספקס החוצץ בין הסועדים בשולחנות, בדיוק כמו כזה שיש בחנויות בין עובדי הדלפק ללקוחות. יש סועדים שיגידו שעם פתרון כזה כבר עדיף לאכול סנדוויץ' בבית.
5 צפייה בגלריה
ריחוק חברתי בעולם 6
ריחוק חברתי בעולם 6
חייץ בין סועדים
(צילום: צילום מסך רשתות חברתיות )