צפו: יצאנו לסיור קולינרי בטבריה
(צילום: לין לוי)
מרבית בתי האוכל בטבריה הם מוסדות משפחתיים ותיקים, הפועלים בעיר מאז שנות ה-50, ה-60 וה-70, ובחלקם הגדול דבר לא השתנה במהלך השנים הללו והם ממשיכים להגיש את אותו תפריט עם אותם סלטים ושיפודים, רובם מציעים גם מחירים נוחים.
אז מה מצאנו שם? כמה מסעדות ושיפודיות משפחתיות שמנוהלות כיום על ידי הדור השני והשלישי, בהן מסעדת ה״פגודה״ המפורסמת - שהייתה מהראשונות להגיש אוכל אסייתי בארץ, ומסעדת ״דקס״ המיתולוגית לא פחות - שתיהן היו חלק בלתי נפרד מימי הזוהר של העיר, שהצליחה אז למשוך אליה בליינים מכל רחבי הארץ.

עוד כתבות בערוץ האוכל:
מה אוכלים ברמת גן?

20 צפייה בגלריה
טבריה
טבריה
"הסביח", טבריה
(צילום: לין לוי)
כיאה לעיר שחלק גדול מהתושבים בה דתיים ושומרי מצוות, הרוב הכמעט מוחלט של המסעדות שפועלות בה - הן כשרות למהדרין. למרות זאת - ישנה מסעדה משפחתית אחת שפועלת בעיר משנת 1977, ומגישה מאז ועד היום פירות ים וסטייק ברוטב שמנת.
יצאנו לסיור קולינרי בעיר הצפונית, וחזרנו עם כמה תובנות חשובות: העיר צפופה באופן מטריד והתגלו בה לא מעט בעיות חניה וכבישים מאתגרים במיוחד, ולמרות זאת - שווה לעבור בה בדרך לכנרת (או בחזרה ממנה) כדי לטעום מהמנות המיתולוגיות שמגישים בה כמו אוכל רחוב נהדר, לצד סושי, פיצה וסביח שנפתחו בעיר ממש לאחרונה.


Al Taglio

את פיצריית "אלטליו" פתחו לפני כמעט שנה האחים יוני וחן אברהם, אחרי שבשבע השנים האחרונות שיגעו את כל המדינה עם הפיצות הנאפוליטניות הנהדרות שלהם, אותן הם מכינים ומוכרים בפיצריית "פרסקה" שבקיבוץ מסדה.
20 צפייה בגלריה
טבריה
טבריה
(צילום: אנטולי מיכאלו)
חן מגיע מעולם ההייטק ואחיו יוני הוא בכלל אדריכל, אבל האהבה לבצק שפיתחו תוך כדי תהליך למידה דידקטי - הפך אותם לשם דבר, ואת הפיצות שלהם לטובות ביותר בארץ. לפני כשנה הם החליטו לנסות את מזלם בעיר הולדתם, טבריה, וכאן - לעומת הפיצרייה הוותיקה שבקיבוץ - הם החליטו ללכת על קונספט שונה לחלוטין, ולהגיש פיצות ״אלטליו״ מרובעות שנמכרות לפי משקל. לאחרונה, אף השיקו שם שירות משלוחים.
20 צפייה בגלריה
פיצה פרסקה קיבוץ מסדה
פיצה פרסקה קיבוץ מסדה
(צילום: אנטולי מיכאלו)
התצוגה במקום מרשימה ומאוד לא שגרתית, ובין היתר תוכלו למצוא שם פיצה עם פולנטה ופיצה עם ביצה מקושקשת וגבינה. המחירים כאן נעים בין 11-8 שקלים ל-100 גרם, וגולת הכותרת כאן היא הבצק שעובר התפחה במשך חמישה ימים ותהליך הידרציה שהופך אותו לקראנצ'י ומושלם לחימום חוזר.
20 צפייה בגלריה
פיצה
פיצה
האחים חן ויוני אברהם
(צילום: אנטולי מיכאלו)
הפיצרייה עצמה אמנם חלבית וסגורה בשבת, אך אין לה תעודת כשרות וממש בימים אלו שוקדים האחים על השגת התעודה, ובקרוב מאוד עתידים להיות כשרים באופן רשמי.
רחוב יוחנן בן זכאי (בוויז: אלטליו) טבריה, 04-8106388, כשר ללא תעודה

סין צ'אן

האסייתית "סין צ'אן", נפתחה בטבריה לפני 11 שנה על ידי שני אחים, אמיר ואריאל מזרחי, תושבי העיר. עם השנים, הפך המקום לאימפריה אסייתית קטנה שכוללת את המסעדה האינטימית שבמרכז העיר, את מערך המשלוחים המטורף שלה, וגם את סניף הדגל החדש שנפתח לפני פחות משנה במתחם "ביג" בטבריה עלית.
20 צפייה בגלריה
טבריה
טבריה
(צילום: לין לוי)
השניים, מגישים כאן תפריט שכולל מנות מכל מטבחי המזרח הרחוק. בשעות הצהריים, מציעים כאן עסקית ענקית שנקראת ״חצי חצי״, במסגרתה (תמורת 60 שקלים) יגישו לכם אגרול ענק או מרק למנה ראשונה, ומנה של עוף בלימון עם תוספת נודלס או אורז מוקפץ - לעיקרית.
20 צפייה בגלריה
טבריה
טבריה
(צילום: לין לוי)
עוד בתפריט: מגוון מנות סושי, לחמניות באן, וון טון (42 שקלים) וסמוסה (18 שקלים). אל תפספסו כאן גם את הקינוח ההמושחת שנקרא בתפריט - ״מאנסטר״, ומורכב מכדור גלידה ענק עם פירות יער ופירורי מרנג בציפוי של אגוזים.
  • שמעון דהאן 8 טבריה, 04-6188871, כשר
  • המברג 2 מתחם ביג, טבריה, 04-6723355, כשר

שיפודי רחמים שמחה ובניו

את השיפודייה הבאה, פתח רחמים שמחה ב-1978, אך לאחר מספר שנים חלה ונאלץ לסגור את המקום. בשנת 2001, תשעת ילדיו פתחו את המוסד הטבריאני מחדש, ואף הקימו סניף נוסף שלו בעיירה ראש פינה.
20 צפייה בגלריה
טבריה
טבריה
(צילום: לין לוי)
השיפודייה - שממוקמת בתחנת דלק פז, וסמוך אליה יש מגרש חניה ענק (דבר שאינו מובן מאליו בטבריה), מציעה 170 מקומות ישיבה, מעסיקה צבא קטן של כ-60 עובדים ומאכילה כ-1000 סועדים מדי יום. כל ארוחה כאן נפתחת בהמון סלטי פתיחה - ביניהם מטבוחה מעולה וסלט הבית לא שגרתי עם חציל מטוגן, אגוזי מלך, טחינה גולמית וסילאן - לצד לאפות עבות הנאפות בטאבון עיראקי אוריגנל שניצב במקום.
מנת הדגל במקום היא הקבב הענק והעסיסי בעל התיבול העדין, שנותן לבשר את הכבוד הראוי לו. בדלפק שבכניסה למקום אפשר לקנות פיתה או לאפה עמוסות בכל טוב, לדרך (פיתה עם קבב תעלה לכם 36 שקלים, כבש בפיתה - 49 שקלים ויש גם בשר עגל, הודו, כבד עוף ועגל וכבד אווז בחמגשית, עליהם תשלמו 73 שקלים).
20 צפייה בגלריה
טבריה
טבריה
(צילום: לין לוי)
אם תתיישבו לאכול במקום, תגלו שמלבד הבשר (67-35 שקלים לשיפוד) יש בתפריט גם קובה בורגול וקובה אורז ממולא בבשר (68 שקלים), קוסקוס בימי שלישי (68 שקלים כולל סלטי פתיחה), צלעות טלה (135 שקלים כולל תוספות) וגם סטייקים.
אלחדיף 8 טבריה, 04-6731542‏, כשר

שיפודי אלפסי

השיפודייה הבאה נחשבת לאחת השיפודיות הטובות בעיר, ויש שיטענו שגם בארץ כולה. במקום יש מיני שיפודים, אותם אפשר להזמין בפיתה עם סלטים או על צלחת לצד תוספות כמו צ'יפס.
שני שיפודים בפיתה יעלו לכם כאן 24-20 שקלים, ואל תשכחו להוסיף מעליהם את רוטב העגבניות החם שהוא בגדר חובה.
הגליל 16 טבריה, 052-2692349, כשר

חומוס עיסא

את החומוסייה הוותיקה הזו פתח עיסא, תושב כפר טורעאן שבגליל, לפני 40 שנה. בימים אלו, המקום עבר לניהולו של הבן, שממשיך להגיש כאן את החומוס הגלילי, הסמיך והחמצמץ, עם מעט מאוד טחינה וללא תוספת של שום. התוספת הרלוונטית ביותר כאן, מופיעה בדמות שמן הזית שמופק מזיתים הגדלים במטע המשפחתי, והמנות מוגשות חמימות ועם גרגירי חומוס חמים ונימוחים.
20 צפייה בגלריה
טבריה
טבריה
(צילום: לין לוי)
מנה עם גרגירים, פול או טחינה תעלה לכם כאן 27 שקלים (כולל פיתות, חמוצים, סלט כרוב וסלט ירקות). מנה עם פטריות תעלה לכם 33 שקלים ועל מנה עם בשר תשלמו 40 שקלים.
20 צפייה בגלריה
טבריה
טבריה
(צילום: לין לוי)
השירות במקום מהיר ואדיב, העיצוב מינימלי וסביר להניח שבכל שעה בה תפקדו את המקום, תפגשו פרלמנטים קבועים של מעריצים מושבעים שהמלצותיהם הממוסגרות תלויות על הקיר.
יוחנן בן זכאי 18 טבריה, לא כשר

הסביח

המקום הבא, לעומת מרבית בתי האוכל הוותיקים בעיר, נפתח רק לפני חודש, וסניף נוסף שלו אפשר למצוא גם אצל השכנה הלא מאוד רחוקה - עפולה.
20 צפייה בגלריה
טבריה
טבריה
(צילום: לין לוי)
את הפיתות שומרים כאן בתוך סיר מלא באדים, פעולה הגורמת להן להיות גמישות במיוחד ולהצליח לסחוב שלל תוספות בגבורה. מנת הסביח כאן כוללת חומוס, חריף, חציל שרוף, ביצה קשה מפוררת, מלפפון חמוץ, בצל חתוך דק, פטרוזיליה וגם סלט ירקות קצוץ דק-דק.
הודות לגמישות הפיתה והסידור המדויק של כל מרכיבי המנה, מדובר באחת ממנות הסביח היותר מוצלחות ומפנקות שתטעמו, וסביר להניח שתצליחו לסיים אותה מהר משציפתם. המחיר עבור מנת סביח אחת הוא 17 שקלים, ועבור חצי מנה תשלמו כאן עשרה שקלים.
הירדן 2 טבריה, 077-5010422‏, כשר

פלאפל ענבי

המקום הבא, לעומת זה שבפסקה הקודמת, הוא מקום היסטורי שפועל בעיר מאז 1954. המעניין לגביו הוא שחרף העובדה שהחליף את מיקומו מספר פעמים, הפלאפל נשאר אותו פלאפל ויש המוכנים להישבע שהוא מהטובים בארץ.
תוכלו לזלול כאן פיתה מדושנת עמוסה בסלטים טריים ובכדורי פלאפל פריכים ונטולי גלוטן, המיוצרים במקום על פי אותו מתכון נוסטלגי לפיו הכינו את הפלאפל בתחילת דרכו של המקום (16 שקלים למנה).
רחוב הפרחים (בכניסה לשוק העירוני), 04-6720608, כשר


טבריה הקטנה

המסעדה הלא כשרה של אשר אודיז ממושב פוריה עלית הסמוך לטבריה, היא עוף מוזר בעיר שכמעט כל בתי האוכל שלה מתהדרים בכשרות מלאה. המסעדה - שנפתחה בשנה 1977 על ידי אביו של אשר, רפאל - היא אולי בית האוכל היחיד בטבריה שפועל בסופי השבוע, ובטוח היחיד שמציע בתפריט שלו פירות ים.
20 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
"טבריה הקטנה" התחילה את דרכה כסטייקייה, אך עם הזמן הפכה לפאב-מסעדה ובמשך שנים הייתה שם דבר בעיר ואירחה את כל הבוהמה התל אביבית שהגיע לנפוש בטבריה. בתחילת שנות ה-2000, המסעדה עברה מהפך; היא התרחבה ושופצה, והחלה להגיש אוכל מהמטבח הצרפתי עם נגיעות ים-תיכוניות.
20 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בימים אלו, מפעילים את המסעדה אשר ואחיו דיוויד, שמציעים תפריט הכולל סלט עגבניות פיקנטי וכרובית מטוגנת למנה ראשונה (35 שקלים), פילה בקר ברוטב שמנת (165 שקלים), סטרוגונוף (109 שקלים), צלעות טלה (145 שקלים) וסטייק אנטרקוט למנה עיקרית. יש שם גם פירות ים כמו שרימפס ברוטב מרטיני-שמנת עם שום, בזיליקום ופרמזן (99 שקלים) ומבחר של מנות פסטה.
20 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: אשר ודיוויד אודיז
מימין לשמאל: אשר ודיוויד אודיז
מימין לשמאל: אשר ודיוויד אודיז
(צילום: יח"צ)
הקישון 1 טבריה, 04-6792148, לא כשר

St Urban Pool Club & Wine Bar

בר יין השוכן במלון הסקוטי בטבריה, שהקימו שני חברים - עומרי יצחק, סומלייה בוגר WSET בלונדון, והיינן דניס בודסוב. בקיץ הוא פועל בבריכת המלון, ובחורף בתוך מרתף עתיק. את המקום הזה
אפשר לשתות שם יינות בוטיק מהעולם ויינות נדירים בכוסות (59-39 שקלים), ואפילו שמפניה לצד מנות צד קטנות ומטריפות . בגזרת הנשנושים, יש בתפריט צלחת גבינות של מחלבת "ברקנית" (95 שקלים), צלחת נקניקים (110 שקלים) וגם פוקצ׳ות עם דגים כבושים ומלוחים, כריך רוסטביף חם וסלט בורטה.
גדוד ברק המלון הסקוטי, 052-4562504, לא כשר