אמבר מתיוס, כוכבת טיקטוק שמתבטאת נגד ישראל, נעצרה בעקבות השחתת דגל יוון במסעדה - לאחר שחשבה בטעות שמדובר בדגל ישראל.
מתיוס בת ה-23 קרעה דגלים יווניים שנתלו מחוץ למסעדת ג'ירו במונטקלייר שבני ג'רזי, במחשבה כי מדובר בדגלי ישראל, ונעצרה השבוע על ידי המשטרה. התקרית התרחשה במרץ, אך רק בשבוע שעבר הפכה לוויראלית כשמתיוס העלתה את הסרטון המתעד אותה לטיקטוק - שם צבר מיליוני צפיות ועורר סערה.

מתיוס, הידועה בכינוי "אמבמליה" ברשתות החברתיות, נראית בסרטון כשהיא ניגשת לשרשרת דגלים כחולים-לבנים המתנפנפים בחזית המסעדה ותולשת אותם בזעם. בזמן שהיא מטיחה האשמות כלפי המסעדה וטוענת שוב ושוב למעורבות ב"רצח עם", עובדי המקום מנסים להסביר לה כי מדובר בדגלי יוון, ולא ישראל. "שחררי את פלסטין, כלבה!", היא אומרת למלצרית: "על מה את מסתכלת? את יודעת שיש רצח עם". בסופו של דבר יצאו שני אנשי צוות, נראו מבולבלים ונבוכים ואחד ציין בעדינות שהדגל הלבן והכחול מייצג את יוון, לא את ישראל. "מה? באמת? אוי, חשבתי שזו ישראל - טעות שלי", אמרה מתיוס אחרי שהשתכנעה.
הסרטון נחשד בתחילה כמערכון מבוים או לכל הפחות סאטרי, אבל בעלי המסעדה אישרו כי התקרית אכן קרתה ואמרו כי הגישו תלונה למשטרה בזמנו. לדברי הבעלים, הכוונה הייתה לקשט את המקום ברוח התרבות היוונית – והצוות כולו היו המום מהתקרית. רק לאחר הסערה האינטרנטית משטרת ניו ג׳רזי נכנסה לתמונה, ופתחה בחקירה שהובילה למעצרה של מתיוס ביום שלישי האחרון. היא הואשמה בהסתה ובאיומים, אך שוחררה בתנאים מגבילים ונקבע לה דיון בבית המשפט ב-3 בדצמבר. העניין המשפטי סביב המקרה מסמן עוד שלב בדיון הציבורי הרחב יותר בארצות הברית בימים אלה על גבולות הביטוי בעקבות המלחמה בעזה.
הסרטון והמעצר עוררו כצפוי סערה ברשתות החברתיות: הגולשים חלוקים בין אלה המגנים את מעשיה של מתיוס ואת הלהיטות האידאולוגית שהובילה אותה להתפרצות על דגלים יווניים, לבין אלה שטוענים כי מדובר בטעות אנושית שמעוררת אמפתיה. מתיוס המשיכה בהתקפות נגד ישראל גם אחרי התקרית ורק לאחרונה היא פרסמה מחדש ציוץ שמגנה את ההתעסקות בתיק היוקרתי של אשתו של סינוואר: "41,000 שמות מתועדים של פלסטינים שנטבחו: לא, זה לא אמין. תמונה מטושטשת של תיק שחור: אההה, זה תיק של בירקין של הרמס ב-32 אלף דולר". ציוץ אחר ששיתפה טוען כי "ישראל היא סיבת המוות מספר אחת של ילדים על פני כדור הארץ".