הרבה מאוד כסף הפסידו מסעדנים מאז תחילת המלחמה, אבל מה שקרה השבוע במסעדת "פאו וואו" בראשון לציון, היה הרבה יותר ממה שאפשר לדמיין: לפנות בוקר ביום ראשון, פרץ אלמוני למסעדה, פתח את הכספת ושדד ממנה סכום עתק של 72,000 שקלים במזומן - פדיון של חמישה ימים - משלישי ועד שבת.
את סוף השבוע סיימו במסעדה בשעה 3:30, כשהמנהל יצא מהמקום ונעל את הדלתות. בדיוק שעתיים אחרי כן, בשעה 5:30 בבוקר הגיע הפורץ, חבוש בכובע. "במצלמות האבטחה רואים אותו נכנס, מטפל בדלתות, מגיע לכספת, מטפל גם בכספת, פותח אותה, לוקח את הכסף, והולך", מספר לי-שי בוקאי, מבעלי המקום. "הפורץ לקח הרבה מאוד כסף ועשה עבודה יפה. חוץ מהכסף הוא גנב גם כמה אייפדים. לרוע המזל באותה שעה הייתה בכספת כל ההכנסה מהימים האחרונים. זה היה כסף שאמור היה להיות מופקד בבנק כמה שעות אחרי זה ביום ראשון".
2 צפייה בגלריה
פאו וואו, פריצה
פאו וואו, פריצה
פאו וואו: גנב עשרות אלפי שקלים במזומן
(צילום: מתוך מצלמות האבטחה)
לאבד ברגע אחד כל כך הרבה כסף זה לא פשוט, איך אתם מתמודדים? "זה על הפנים. עסקי האוכל הם עסקים שחיים על מחזו מסויים ואם פתאום הוא נקטע אז צריך להתחיל הכל מהתחלה. חשוב להבין שהכסף שהוא לקח לא מסתכם בזה, וההפסד שלנו כמעט כפול כי כבר שילמנו על הסחורה וכבר שילמנו לעובדים אז ההפסד בפועל גבוה יותר, זה כאילו הפסדנו 120,000 שקלים, זה השווי האמיתי של הפריצה הזאת".

תחושה נוראית, דמעות בעיניים

מסעדת פאו וואו בראשון לציון (רוטשילד 62) פועלת כבר עשר שנים. מאז פרוץ המלחמה, בעלי המקום חשבו איך אפשר לתרום למאמץ המלחמתי והעסקי בתחום, והחליטו לעשות שיתופי פעולה לטובת עסקים אחרים שנמצאים בחזית. כך לדוגמה, בעלי המסעדה הוציאו את כל היינות המיובאים שלהם מהתפריט והכניסו במקומם רק יינות של יקב הרי גליל, שנמצא בחזית הצפונית, והפך יחד עם עוד לא מעט יקבים באזור, לשטח צבאי סגור.
2 צפייה בגלריה
פאו וואו: רק רוצים שיבואו אנשים - והרבה
פאו וואו: רק רוצים שיבואו אנשים - והרבה
פאו וואו: רק רוצים שיבואו אנשים - והרבה
(צילום: יח"צ)
וזה לא הכל: רק לפני מספר שבועות אירחו במסעדה קונדיטורית מהעוטף, אור שוקרון, שניצלה מהטבח בקיבוץ ארז, ונאלצה לסגור את כל סניפי הקונדיטוריה שלה, עם פרוץ המלחמה.
"עם כל הקושי היה חשוב לנו לעשות שיתופי פעולה עם עסקי אוכל אחרים מהדרום או מהצפון", מסביר בוקאי. "ראינו שהיו הרבה תרומות שממוקדות לחיילים והיה חשוב לנו לעזור גם לעסקים שלא יכולים לעבוד בגלל המצב. ליקב הרי גליל, למשל, יש סטוקים של יינות שאותם אנחנו קונים מהם. הוצאנו את כל היינות המיובאים ועכשיו יש לנו רק יין של הרי גליל במסעדה".
איך אתם מסתדרים כרגע אחרי הפריצה? "המסעדה פתוחה, אבל אנחנו אובדי עצות וחושבים מאיפה להביא את הכסף הזה. הפסדנו הרבה כסף מאז פרוץ המלחמה. המסעדה הייתה סגורה שבועיים וזה קשה מאוד כלכלית. מאז הפתיחה המצב היה על הפנים וכל יום שעבדנו היה רק בשביל לפתוח. בנובמבר קצת התחלנו להתאושש, ועכשיו זה".
ואיך התחושה? "התחושה נוראית. השותפים שלי ממש עם דמעות בעיניים, זה מרגיש נורא בתקופה הזאת. גם ככה קשה אז עכשיו עוד יותר קשה".
אז מה תעשו עכשיו? "המשטרה מנסה לבדוק, אבל אנחנו רק רוצים לעבוד, רוצים שיבואו אלינו עכשיו הרבה אנשים ויהנו, אנחנו בצרה".