צמרת קולינרית: טקס 50 המסעדות הטובות בעולם - ישראל בפנים?
(צילום: שמוליק דודפור)
36 מעלות צלזיוס נמדדו בשבוע שעבר בלונדון, בשעה שמאות שפים, מסעדנים ואנשי אוכל התכנסו במבנה משוחזר שהיה בעבר שוק דגים היסטורי, לחגוג את טקס 50 המסעדות הטובות בעולם. את הטקס החגיגי הנחה השחקן האמריקאי סטנלי טוצ'י, והשנה ציינו גם 20 שנה למותג 50 Best של סן פלגרינו. בשל גל החום הקיצוני שפקד את אירופה, הותר לנוכחים להגיע לטקס ללא עניבה, כפי שמחייב קוד הלבוש.
2 צפייה בגלריה
גרניום, קופנהגן
גרניום, קופנהגן
מסעדת גרניום, קופנהגן דנמרק: ויש לה גם שלושה כוכבי מישלן
(צילום מתוך אתר המסעדה)
המקום הראשון הוענק למסעדת גרניום, מסעדה השוכנת במרכז קופנהגן, ומחזיקה גם בדירוג המכובד של שלושה כוכבי מישלן מאז 2016. השף רסמוס קוופיד (Rasmus Kofoed) הוביל את המסעדה ממקום 49 בשנת 2012 ברשימת 40 המסעדות הטובות בעולם, עד למקום הראשון, בו זכתה עכשיו. בימים אלה המסעדה סגורה לרגל חופשת הקיץ, ותשוב לפעילות ב-11 באוגוסט.
לרשימה העולמית התברגו גם שני אחים לבית משפחת רוקה: ג'ורדי רוקה זכה בתואר שף הפטיסרי הטוב בעולם, ואחיו ג'וסף רוקה זכה בתואר הסומלייה הטוב בעולם, תואר שהוענק השנה לראשונה.
2 צפייה בגלריה
האחים לבית רוקה (מימין לשמאל): ג'ורדי, ג'וסף וחואן
האחים לבית רוקה (מימין לשמאל): ג'ורדי, ג'וסף וחואן
האחים לבית רוקה (מימין לשמאל): ג'ורדי, ג'וסף וחואן
(צילום: יח"צ)
את התואר השפית הטובה ביותר בעולם קיבלה ליאונור אספינוסה מבוגטה קולומביה, שמסעדתה Leo התברגה גם למקום ה-48 ברשימה. הכניסה הגבוהה ביותר נרשמה למסעדת Nobelhart & Schmutzing מברלין.
את הפרס של מסעדת Den מטוקיו (שגם זכתה בתואר המסעדה הטובה באסיה) העניק השף אלברט אדריה ממסעדת אל בולי המיתולוגית בברצלונה, שנסגרה לפני כעשור. הכניסה הגבוהה ביותר של מסעדה חדשה קיבלה את המקום ה-12 המכובד ברשימה, מסעדת Uliassi באיטליה, ואת הפרס העניק השף המפורסם מסימו בוטורה.
רק בפברואר האחרון נחשפה בטקס חגיגי בדובאי שבאמירויות רשימת 50 המסעדות הטובות במזרח התיכון, שם רשמה ישראל כניסה היסטורית מרשימה לרשימה הנחשקת עם לא פחות משש מסעדות. בטקס המדובר, שהתקיים בשבוע שעבר וסקר את 50 המסעדות הטובות בעולם כולו, לא נכנסה לרשימה העולמית אף מסעדה מהמזרח התיכון.