צפו: המצה הענקית בית הנשיא
מצה נשיאותית גדולה במיוחד הוצבה לקראת חג הפסח בבית הנשיא: המצה, שזכתה לתואר המחייב המצה הגדולה בישראל, נאפתה במשך שלוש שעות, והיא עשויה מ-7 ק"ג קמח ו-3 ליטר מים. אורך המצה שוברת השיאים הוא שישה מטרים, רוחבה 1.06 מטר, עובייה ארבעה מילימטרים ומשקלה כשישה קילוגרמים.
1 צפייה בגלריה
מצה ענקית בבית הנשיא
מצה ענקית בבית הנשיא
מצה ענקית בבית הנשיא
(צילום: חיים צח, לע"מ)
במצה יש יותר מ-119,000 אלף חורים. על המצה המיוחדת עמלו כ-20 עובדי מפעל המצות, ולצורך הכנתה ביצעו שינויים ייעודיים בקו הייצור על מנת שיתאים למידותיה. פרט מעניין נוסף הוא מספר העובדים שעמלו על אפייתה - לא פחות מ-20 עובדים נרתמו למלאכה.
במפגש המיוחד השתתפו נציגי מפעל מצות אביב שבו נאפתה המצה - דוד וולף, דור חמישי ליצרני מצות, סמנכ"ל המפעל רועי וולף, וילדיו - דור העתיד ליצרני מצות, שסיפרו לנשיא ולרעייתו על אופן ההכנה של המצה הגדולה ועל ההיסטוריה המשפחתית של מקימי המפעל, שפועל מאז שנת 1843, וכבר שבעה דורות של בני המשפחה עוסקים בו באפיית מצות.
הנשיא סיפר כי הוא אוהב במיוחד לאכול בימי החג מצה מטוגנת, "מצה בריי", ושאל את הילדים על העדפותיהם. איתמר בן ה-11, שיתף כי הוא הכי אוהב את המצה המצופה בשוקולד שמייצר אביו ורום בן ה-8 סיפר שגם הוא מחבב במיוחד מצה עם שוקולד. עלמה בת ה-8 סיפרה לנשיא ורעייתו שבכל שנה הם מחלקים בבית הספר מצות לצוות לרגל החג.
הנשיא התרשם לא רק מגודל המצה המיוחדת אלא גם מהעובדה שהילדים הם כבר דור שביעי למפעל. "אתם העתיד, זה מדהים", אמר הנשיא לילדים, והוסיף: "אנחנו שמחים מאוד לראות את המצה הארוכה בישראל ואולי אף בתבל, בעוד אתם במפעל חוגגים 138 שנים של עשיית מצות. אני רוצה לאחל לעם ישראל ליל סדר נהדר, אכילת מצות וחג פסח כשר ושמח".
מיכל הרצוג הוסיפה ואמרה: "אני רוצה לאחל לכולם חג אביבי, נעים ושקט לכולנו. שנדע ימים שקטים יותר".