מסעדה במדריד הכריזה: אנחנו בר אנטי-ציוני, אין כניסה לציונים.
מסעדה במדריד אוסרת כניסת ציונים
(צילום: בן יהב נבט)
המסעדה הטבעונית Oveja Negra הציבה שלט בכניסה שעליו כתוב ANTI ZIONIST ZONE, כלומר אזור ללא ציונים, על רקע הדגל הפלסטיני. במעלה השלט, למרבה האירוניה, כתוב ZONE ANTI RACISTE, כלומר אזור ללא גזענות.
לאחר שתמונות של השלט החלו להתפרסם ב-X (טוויטר), המסעדה אף פרסמה התייחסות בעמוד האינסטגרם שלה, והכריזה על עצמה כ"בר אנטי-ציוני".
"מי שלא רואה שמה שקורה בפלסטין הוא רצח עם, לא צריך להיכנס אצלנו בדלתות", נכתב בסטורי של המסעדה, "יחי המאבק של העם הפלסטיני והפסקת סחר הנשק והיחסים עם ישראל".
השלט הגזעני של המסעדה הכעיס ישראלים רבים, שהזכירו את הדמיון בינו לבין שלטים של הנאצים - שאסרו על כניסת יהודים. "ווייבים של שנות ה-30", נכתב באחת התגובות לתמונה של השלט ב-X.
1 צפייה בגלריה
שלט פרו פלסטיני בכניסה למסעדה טבעונית במדרד
שלט פרו פלסטיני בכניסה למסעדה טבעונית במדרד
שלט נוסף במסעדה שעליו נכתב "נאכבה" ו"מהנהר עד לים"
(צילום: בן יהב נבט)
בן יהב נבט, ישראלי שגר במדריד כבר שמונה שנים, סיפר היום (שבת), שהגיע למקום והתעמת עם אנשיו. "חברה טבעונית שאכלה במסעדה בשבוע שעבר סיפרה לי על השלט, אז ואתמול הלכנו לשם בשביל להבין מה הסיפור. נכנסתי ושאלתי למה הם תלו את השלט הזה שם, והגיעה עובדת שהתחילה לצעוק עלינו. אמרתי להם שאני ציוני גאה ואמרתי להם שזה שלט אנטישמי גזעני ושהם צריכים להסיר את זה. הם לא הסכימו. זה גרם לי למשבר אמון גדול עם הספרדים, הם צעקו עלינו והאשימו אותנו שאנחנו רוצחים ילדים".
יהב נבט לא ויתר והתקשר למשטרה. "השוטרים הגיעו ושאלו אותי מה זה ציוני, הם עשו גוגל בשביל להבין אם ציוני זו תנועה או מה. הראיתי לשוטר את השלט בכניסה שאומר שזה מקום ליברלי ולא גזעני שמתאים לכולם, חוץ מאשר ציונים. כולם יכולים לאכול פה חוץ מקבוצה מסוימת".
יהב נבט סיפר עוד שהגזענות של המסעדה ותגובת הצוות טלטלו אותו. "כל הגוף שלי כאב, יצאתי משם בבכי, האירוע גמר אותי. הם לא מטומטמים, פשוט אין פה הסברה. אמרתי לשוטר – אתה יודע מה זה אומר מהנהר עד הים? הסברתי לו שזה כמו שאני אשים פה דגל מרוקו במקום דגל ספרד. אני מתכנן לתבוע אותם ואשמח לכל עזרה אפשרית, הם לא יכולים לתלות שלט כזה על הקיר".
מסעדת Oveja Negra לא הגיבה לפניית ynet.