מנטע אלחמיסטר עד אייל גולן: אלי אטדגי עושה על האש לסלבס | קלוז אפ
(צילום: אסף מגל)
האינסטגרם שינה לאלי אטדגי את החיים מקצה לקצה. זה התחיל במסיבה שבה הוא עשה מנגל לכמה מפורסמים - סטורי אחד שמאור בוזגלו העלה עם השם שלו טס כמו אש בשדה קוצים, עבר מפה לאוזן בכל הביצה וכמעט בין לילה הוא הפך להיות בין השפים הכי מבוקשים לאירועי הסלבס: הכירו את אלי אטדגי, הגריל-מן של המפורסמים. עכשיו, הוא אורח קבוע באירועים של עומר אדם, אייל ברקוביץ׳ מתקשר אליו כל שבוע, נטע אלחמיסטר מרקדת לידו בבגד ים ואביבית בר זוהר לא יכולה לעשות אירוע בלעדיו.
"הייתי בן אדם של פייסבוק, לא הבנתי מה קורה באינסטגרם", הוא מודה, "אבל התמזל מזלי לעשות את האירוע הראשון שלי למאור בוזגלו. באמצע האירוע מאור אמר לי ׳בוא נעלה סטורי לאינסטגרם׳, ואני בכלל לא ידעתי מה זה, שאלתי אותו מה זה סטורי. אז היו לי 305 עוקבים בסך הכל. היום יש לי 137,000 עוקבים. זה נתן לי תנופה להגיע לאיפה שאני נמצא היום".
3 צפייה בגלריה
אלי אטדגי
אלי אטדגי
אלי אטדגי: לא ידע איך לעכל את ההתעניינות בו
(צילום: אסף מגל)
היום אטדגי כבר נחשב למומחה בשר, וההצעות העסקיות לא מפסיקות לזרום לפתחו: בימים אלה הוא מוביל קמפיין של מותג הגריל "קולמן" במסגרתו הוא מגיע למשפחה אחת ומבשל עבורה בזמן משחק חצי הגמר שיתקיים הערב (ד'). בקרוב הוא גם יחליף את שייקה לוי כפרזנטור של "אדום אדום".
"פתחתי את האינסטגרם נהיה לי חשמל בגוף. בהמשך מאור בוזגלו הזמין אותי לעוד אירוע, זה היה כשהוא שיחק במכבי חיפה, והגיעו לשם גם רמי גרשון עם נטע אלחמיסטר, שהזמינו אותי ליומולדת של נטע, ולאחריה למסיבות רווקות של נטע ומשם זה התפוצץ לכולם - אייל גולן, עומר אדם, עדן חסון, אייל ברקוביץ׳ ועוד רבים וטובים".
איזה פרטים מעניינים אתה יכול לחשוף על הרגלי הבשר של הסלבס? "האמת היא שאייל גולן הוא לא מהאכלנים הכי גדולים. אביבית בר זוהר, למשל, עושה אירועים על בסיס חודשי אבל אוכלת נקניקיות של זוגלובק. פשוט נקניקיות של זוגלובק על המנגל".
מי נמצא בחיוג המהיר שלך? "הכי מהיר זה אייל ברקוביץ׳. הוא פריק של בשר. פעם מישהו התקשר להזמין אירוע ואמר לי 'תשמע, אני לא מת על אייל ברקוביץ׳ ועל הדברים שהוא אומר עם אופירה בשישי, אבל אם אייל אומר שאתה טוב, אתה טוב'".
איך זה מרגיש פתאום להיות מוכר בתעשייה? לא תכננת את זה. "לא תכננתי כי גם זה קרה לי יחסית בגיל מאוחר, הייתי בן 35 ולא חשבתי שאגיע למקום שמתקשרים אליי האמנים בעצמם. היה שלב שממש לא ידעתי איך לעכל את זה. בהתחלה הייתי מסתכל על הטלפון ואז בורח לדבר במקום שקט דממה כשהיה על הקו מישהו חשוב. לאט לאט זה השתחרר לי".

הגלאם של הבשר

אטדגי, כאמור, לא תכנן להיות בלב העניינים ולהתמנגל במסיבות של סלבס. לפני שנכנס לענייני הבשר, אטדגי היה איש ביטוח, עבודה משרדית קלאסית במזגן של 17:00-9:00. אחרי העבודה הוא היה נפגש עם חברים, עושה להם מנגל וגורף שלל מחמאות. אז נפל לו האסימון והוא החליט התחיל לממש את הפוטנציאל העסקי.
"זה התחיל כשהייתי יושב בשכונה עם חברים והיינו עושים על האש. כל הזמן החברים העצלנים שלי היו אומרים לי 'אלי, בוא תעשה לנו סטייק, אנחנו יודעים שאתה עושה על האש טוב", הוא משחזר. "לאט לאט חקרתי על נתחים, הבאתי נתחים מיוחדים, ועשיתי מנות משוגעות כמו סטייק עם כבד אווז למעלה, או סטייק טומהוק קטלני ודנוור קאט (שיטות חיתוך, מ"ח). כל הזמן כל החברים שלי אמרו שאני חייב לעשות עם זה משהו, אז התחלתי לעשות לאנשים ימי הולדת, בר מצווה, וכל מיני אירועים שבחיים לא חשבתי שאגיע אליהם. פתאום הבנתי שחסר בתחום שף שעושה על האש לאנשים, בזמן שהם רק רוצים לשבת וליהנות. כשהבנתי את זה מיד אמרתי לעצמי שאני אהיה הבנאדם הזה, וזה תפס".
3 צפייה בגלריה
איציק הגדול
איציק הגדול
אלי אטגי: "מת שיגידו לי לשבת ויכינו לי ביס"
(צילום: ירון ברנר)
מה אתה חושב גורם לך להיות מיוחד שהעסק שלך כל כך תפס? כבר אמרו לך שזה נראה שאתה מעתיק מהשף הטורקי נוסרט, שמפזר מלח על הבשר עם התנועה המפורסמת? "תשמעי, נוסרט תותח על, הוא הביא את הגלאם לבשר. הוא התחיל לצלם את הבשר וגרם לו להיראות הרבה יותר אסתטי ממה שאנחנו מכירים. אני חושב שאני הבאתי את המסעדה הביתה, וזה מה שתפס כאן את האנשים. כשאת הולכת למסעדה את מזמינה סטייק, ואת בדרך כלל לא תזמיני עוד סטייק. אבל אני מביא 4-5 סוגי בשר בשביל שאנשים יטעמו כמה סוגים של נתחים. אז הבנתי שאי אפשר לטעום מהכל כי אי אפשר לאכול סטייק שלם מכל נתח, אז התחלתי לחתוך את הנתחים. אני חושב שהייחודיות שלנו זה שהתחלתי לחתוך את הבשר בצורה אסתטית ומגרה, והנגשתי לסועדים את הטעמים לפי מידת העשייה שהם אוהבים. האנטרקציה עם אנשים תוך כדי אכילה מייצרת חשיבה אחרת ומשנה את תרבות האכילה".
3 צפייה בגלריה
אלי אטדגי
אלי אטדגי
ויש גם עראייס
(צילום: אסף מגל)
למרות שאטדגי נמצא עמוק בתחום הבשר ולא נראה שהוא רוצה לצאת ממנו, לפעמים עדיין יש פלאשבקים לעולם הביטוח: "לפעמים שאני עושה אירועים לחברת ביטוח ואני שומע אותם מדברים על יעדים ועל מכירות, ולפעמים זה מגרד לי קצת לחזור לתחום", הוא מודה. "כיף לי בעבודה שלי, אבל יש משהו מיוחד בלהיות חלק מצוות וחלק מאנשים שאתה עובד איתם ועובר איתם חוויות. לפעמים בתור עצמאי שנוסע לכל מקום בארץ, יש רגעים שאתה מרגיש לבד. כשאני רואה את כל הצוות המגובש בחברה כזאת או אחרת שאני עושה לה אירוע, אני מיד מרגיש שמשהו חסר לי. אבל אני יודע שאת הפרק הזה סיימתי, ואני שמח על המקום שבו אני נמצא היום".
יש מצב שעושים מנגל עם חברים ומישהו אחר עומד על העמדה? "זה החלום שלי שמישהו יכין לי סטייק. אני מת שמישהו יגיד 'אלי שב, אל תיגע בכלום, אני מביא לך ביס', אבל זה לא קורה וזה לא קרה כבר חמש שנים. החברים הבטיחו שיעשו לי מנגל, אבל אני מחכה ומחכה וזה עדיין לא קרה".