ביום שני הקרוב, יום השנה לטבח 7 באוקטובר, יסגרו מסעדות רבות ברחבי הארץ את הדלתות, ולא יפתחו באותו יום את המקום לקהל. בין המסעדות שיהיו סגורות גם המסעדות של השף חיים כהן: "7 באוקטובר זה יום שבו אנחנו צריכים לעצור ולהתייחד עם הנרצחים והנופלים, ואני חושב שאנחנו צריכים להשתתף באזכרות, גם אם אנחנו לא מכירים אישית את השמות, אנחנו צריכים להראות שותפות גורל", אמר כהן ל-ynet.
"אנחנו סוגרים את שתי המסעדות - דיקסי ויפו תל אביב - גם כי אני לא רואה מקום לעבוד ביום הזה, וגם כי אני רוצה לאפשר לעובדים ללכת לאזכרות, אני חושב שהסולידריות כאן מנחה אותנו ואנחנו נהיה סגורים כל היום, גם בצהריים וגם בערב. זו הזדמנות לעשות חשבון נפש ביום הזה על החורבן שהגענו אליו ואיך הגענו לזה ולמה, ואיך אנחנו יוצאים מהמקום הזה חזקים יותר, ואיך אנחנו מנסים לאחות את הקרעים, גם לכבוד השנה החדשה".
2 צפייה בגלריה
השף חיים כהן
השף חיים כהן
"הזדמנות לעשות חשבון נפש". חיים כהן
(צילום: טל שחר)
כהן כאמור לא לבד. מסעדות רבות בתל אביב ייסגרו ביום השנה, ובהן כל המסעדות של איל שני בארץ (גילה וננסי, צפון אברקסס, פורט סעיד, בית רומנו ועוד), המסעדות של קבוצת r2m של רותי ברודו וכן מלגו ומלבר, האחים, דוק, פרונטו, הלנה, משיה, טריגר, מנרה ויוליה בנמל.
"אנחנו מרגישים ש-7 באוקטובר הוא מעין יום זיכרון לאומי חדש", אמר המסעדן מיכה סול מיוליה, "לפתוח מסעדה בערב עצוב שכזה, עסק שמהותו היא בילוי ומצב רוח טוב, נראית לנו לא במקום. אני אתייחד עם זיכרון האסון, אשתתף ואצפה בטקסים שייערכו בערב, וכך להערכתי יעשו רוב העובדים שלנו ורוב עם ישראל. גם מבחינה עסקית אני לא רואה טעם להפעיל את המסעדה בערב, כשמעטים מאוד - אם בכלל - ירצו לבלות באותו ערב".
2 צפייה בגלריה
רותי ברודו, רוטשילד 48 בראסרי
רותי ברודו, רוטשילד 48 בראסרי
מסעדות הקבוצה ייסגרו ב-7 באוקטובר. רותי ברודו
(צילום: עידית בן עוליאל)
לעומתן, יהיו פתוחות בירושלים המסעדות של קבוצת מחניודה של אסף גרניט, ויציינו את היום בטקסים. גרניט עצמו בכלל יהיה במילואים באותו היום. גם המסעדן אילן זגדון מבאר שבע, המחזיק בכמה מסעדות וברים בעיר, מתכנן להשאיר את המקומות שלו פתוחים ביום השנה, אבל ללא מוזיקה במתכונת של יום הזיכרון.
גם קבוצת סינטה בר בחיפה תפתח את כל מסעדות הקבוצה - ששון בר, סינטה בר, ממבו מילאנו, לאוני ובאן בורגר - ובמהלך הערב ינציחו את זכרה של שני גולדווסר, מנהלת ששון בר שנרצחה במסיבה בנובה.