הצד של החמאה: טרנד חדש בטיקטוק ובאינסטגרם מסעיר את העולם - מגש חמאה (ButterBoard#), וכן - זה פשוט כמו שזה נשמע. אושיות בישול ואפייה ברחבי הרשת החלו לאחרונה להעלות סרטונים שבהם הם מכינים את המנה המפתה והפוטוגנית. מאז טרנד הפסטה גבינת פטה שחיסל מהמדפים את מלאי גבינת הפטה בארץ ובעולם - לא נראה טרנד סוחף כזה.
אז על כל הסיפור? לוקחים חמאה בטמפרטורת החדר כשהיא רכה ונוחה לעבודה, מורחים אותה בצורה חופשית ולא אחידה על גבי מגש עץ ומפזרים שלל תוספות לפי הטעם שלכם כגון תאנים, דבש, עשבי תיבול, קינמון, צנוברים, פירות ומה שרוצים, ופשוט מנגבים את כל הטוב הזה עם פרוסת לחם טרייה.
@themodernnonna A Butter Board IS THE MOST BRILLIANT IDEA I Have Ever Come Across 🤯 IB: @justine_snacks #butter #butterboard #fyp ♬ original sound - THEMODERNNONNA
הטרנד זוכה למיליוני צפיות ברשתות ולאינספור גרסאות - גם מתוקות וגם מלוחות והגולשים בטירוף. הבלוגר ואושיית האפייה בן ג'ינג'י, סיפר לנו בתכנית "פה גדול" עם הדר סתיו ואורי מלמד ב-ynet radio על הטרנד הפופולרי, על סוד הקסם שלו, וגם נתן מתכון למגש חמאה שתוכלו להכין בבית ולהגיש לאורחים עם הרבה קלאס באפס מאמץ. ובהצלחה עם בדיקות הדם התקופתיות.

מתכון: מגש חמאה עם תאנים, מרווה וטימין

המצרכים: 200 גר׳ חמאה בטמפרטורת החדר (לא נוזלית ולא רכה מדי) שני ענפי טימין חופן עלי מרווה 1 כפית דבש 2 תאנים מלח ים אטלנטי פלפל שחור גרוס
אופן ההכנה:
  1. מורחים בצורה לא אחידה שכבות עבות של חמאה על קרש עץ.
  2. מתבלים בטימין ובמרווה. מפזרים מעט מלח מעל ופלפל.
  3. מזלפים מעל כפית דבש.
  4. חותכים את התאנים לרבעים ומסדרים למעלה.
  5. מגישים עם לחם טעים, קרקרים או בגט.