מחירי העגבניות ממשיכים לעלות בישראל, אבל במקומות אחרים ברחבי העולם דווקא חשים במחסור במלפפונים - וטרנד בטיקטוק הוא זה שאחראי למצב.
שיחה עם שיר צ'יפ אשכנזי על טרנד המלפפון
(צילום: ליאור שרון )

לוגן מופיט, קנדי בן 23 הידוע בכינוי "איש המלפפונים", הוא יוצר תוכן שנוהג להעלות מתכונים בטיקטוק, וסלטי המלפפונים שלו הפכו בחודש האחרון לטירוף. הוא נוהג לחתוך אותם במנדולינה, לשדך להם רטבים ומרכיבים שונים - ולשקשק הכול בכלי אטום. כל סרטון שלו נפתח במשפט, "לפעמים, אתה פשוט צריך לאכול מלפפון שלם", ואכן - לא מעט הלכו בעקבותיו והתחילו לאכול מלפפונים בכמויות. או לפחות לרכוש אותם.
@logagm

My fav cucumber recipe for real🐟🥒

♬ original sound - Logan

למעשה, הפופולריות של סלטי המלפפונים הובילה לעלייה כה משמעותית בביקוש למלפפונים, עד שאפילו גרמה למחסור באזורים מסוימים. באיסלנד, למשל, הרשתות והחקלאים המקומיים לא עמדו בביקוש - והמדפים נותרו ריקים.
@logagm

🚨super interesting grocery haul🚨

♬ original sound - Logan

מופיט כאמור משתמש במנדולינה לחיתוך, מה שגרם בין היתר לפציעות אצל אנשים שניסו את המתכונים שלו בבית.
@bechardgrave Viral cucumber trend turns into a visit to urgent care 🥲 #trendgonewrong #cucumber #cucumbersalad ♬ original sound - Bec Hardgrave

אחרי שהגיע למיליוני עוקבים ומיליוני צפיות בכל סרטון שלו - החלו לעלות תהיות - מה עומד מאחורי טירוף סביב ירק שנמצא בכל מטבח, אבל מעולם לא נחשב לכוכב בפני עצמו? ככל הנראה שום תאגיד ענק, אלא רק חיבתו של מופיט למלפפונים.
שיר צ'יפ אשכנזי, בלוגרית ויוצרת תוכן, הסבירה באולפן ynet את ההתלהבות: "אני חושבת שהוא הפך להיות ויראלי, כי הוא באמת אוהב מלפפון. הוא העלה תמונה שלו כילד אוכל בהפסקה בבית הספר מלפפון גדול. חשוב מאוד ברשת להיות אתה, להיות אותנטי, זה מה שאנשים מחפשים, זה מה שהוא עושה, וזה עובד לו".
היא עצמה הצטרפה לטרנד וגם הדגימה באולפן איך מכינים סלט מלפפונים מקומי - עם קצת התאמות למטבח הישראלי. ויש לה אזהרה אחת חשובה: זהירות על האצבעות.

במקום לחם - חמוצים

הסלטים הם טרנד האוכל המוביל של התקופה האחרונה, אבל המלפפון כבר כיכב השנה בטרנד אחר: סנדוויץ' ממלפפון חמוץ.
ברחבי טיקטוק התחילו להכין כריכים, ולהשתמש במלפפונים חמוצים במקום פרוסות לחם. בוחרים חמוצים גדולים ככל האפשר, חותכים ומרוקנים אותם קצת, ומכניסים בין שתי "פרוסות" כאלה נקניקים, רטבים וירקות.
@mckennaiseating

Homemade pickle sandwich recipe DUPE of the seven brother’s viral pickle sandwich ‼️

♬ original sound - mcKenna is eating
גם בישראל מכינים כריך כזה, והוא אפילו הגיע לבר הפיצות והכריכים "פנינו" בתל אביב - אם כי המחיר לא נמוך בכלל (כ-50 שקלים). ואיך הטעם? יש כאלה שלא מפסיקים לשבח, ויש כאלה שאומרים שהוא לא מלהיב, ואפילו לא משביע.