פרויקט נדל"ני במבנה היסטורי שהתחיל לפני עשור, הגיע בימים אלה לסיומו: קבוצת השותפים המחזיקה במסעדת "פו סושי" הפופולרית בתל אביב, ובמסעדות מוכרות נוספות באזור המרכז והשרון ("קיסו" בקריית אונו, "נוץ" ברמת השרון, "נישי" בנתניה, ו"סטודיו" במתחם צמרת בתל אביב), פתחה בימים אלה מסעדה אסייתית מושקעת, הממוקמת בקומת המסד של מלון בוטיק חדש, שייפתח בשבועות הקרובים, ברחוב ברנר במרכז תל אביב.
הבניין שבו שוכן המבנה הוא בניין היסטורי - בית ראשוני פועלי ציון - שנבנה בשנות החמישים של המאה הקודמת, ושימש בשנים האחרונות כספרייה ציבורית לספרים ביידיש. קבוצת "קיסו", שעד עכשיו החזיקה, כאמור, רק מסעדות, מונה את השותפים רותם טחן ונועם גבאי. בפרויקט המלון שותף גם ירון לוי, שהגיע מעולם התיירות, יחד עם איסתא נדל"ן.
1 צפייה בגלריה
INK סאן יאנג
INK סאן יאנג
מסעדת סאן יאנג במלון INK בתל אביב
(צילום: סיוון אסקיו)
השותפים, כך לפי שפורסם בתקשורת בזמן הקנייה, רכשו את הנכס לפני כעשר שנים במחיר של 8.8 מיליון שקלים. במשך כחמש שנים עדיין פעלה שם הספרייה, ובשנים האחרונות המקום היה בשלבי בנייה.
"הכל מתוכנן סביב המסעדה, ומשם התחילה כל האדריכלות של המלון", אמר ל-ynet רותם טחן, מבעלי המקום, "וזה הגיע מתוך דחף להתעסק בעולם הפנאי". טחן, התחיל את דרכו בעולם הברים, משם נכנס למסעדנות ועכשיו - למלונאות.
לא מלחיץ לפתוח עכשיו מיזם כזה? "יש חשש ויש גם אי וודאות, אבל אנחנו כבר שנים ארוכות בתוך הפרויקט, אז ממשיכים. גם כשנכנסנו לקיסו חששתי, ואנשים מסביבנו חשבו שאנחנו משוגעים כי לא היה שום דבר באזור, אבל אנחנו מפצחים מה הקהל רוצה וצריך, ולשם מכוונים. אנחנו מנסים להיות טובים ולא יקרים. אבל כרגע אני יכול להגיד שהבעיה הכי גדולה שלנו היא כוח אדם, זו תקופה קשה מבחינת עובדים בתחום הזה".
החל"ת נגמר, לא רואים את ההשפעה בשטח? "כנראה אנשים שעבדו במסעדנות כבר מצאו מקומות עבודה אחרים. חודש לפני סיום החל"ת אנשים היו אמורים להתחיל להביע התעניינות ואולי יש שינוי קל, אבל זה לא מספיק. אנחנו בעיקר עובדים בלהשיג כוח אדם".
אתם רואים את עצמכם מקימים מיזמים נוספים בתחום המלונאות או שזה פרויקט חד פעמי? "אם זה יצליח יגיעו עוד דברים בסגנון, אנחנו אוהבים לעשות ונהנים להגשים פנטזיות".
על המטבח של "סאן יאנג" האסייתית, הנמצאת מרחק קצר מרחוב שינקין המתחדש ומשוק הכרמל ורחוב אלנבי, הופקד השף אלעד פיניש, שעבד בעבר ב"יפו תל אביב" של חיים כהן. רוב המנות קטנות-בינוניות המתאימות לחלוקה, ויש גם מנות עיקריות ותפריט סושי מושקע. המטבח פתוח, אבל רחוק מספיק בשביל שלא יתפוס את כל תשומת הלב של האורחים. הבר כולל גם תפריט קוקטיילים, והוא נמצא בכניסה לחלל המסעדה, ויש גם חדר פרטי. אגב חלל - על אף שנראה שהחלל היה מאתגר אדריכלית, הצליחו לייצר בו אווירה שמתכתבת עם העיצוב והמוזיקה, כולל סקיי לייט הפונה לחצר האחורית.
אם ישוו אתכם לקבוצת "r2m" של רותי ברודו, מה תגיד? "רותי אלופה ואין ספק שהם מקצוענים. יש לי רק מילים טובות להגיד עליהם. אי אפשר להתווכח עם ההצלחה שלהם, אנחנו מסתכלים עליהם ומפרגנים להם, לדעתי מה שהם עושים מוצלח ומקצועי. יש מה ללמוד מהם".