עדיאל (עדי) טויטו ז"ל, שנרצחה במסיבה ברעים, הייתה אחת מהמתמודדות הבולטות ופיינליסטית העונה השנייה של תוכנית הריאליטי "המטבח המנצח MKR". עדיאל עבדה ב"קאופמן וכהן", בית הקפה והמאפייה החדשה של השף חיים כהן בהרצליה, ובמקביל גם בישלה ארוחות שף פרטיות.
טויטו, בת 32 במותה, הייתה במסיבת הטבח ברעים, והקשר עם משפחתה נותק עוד באותו הבוקר. במשך מספר ימים היא נחשבה כנעדרת, אולם לאחר כשבוע משפחתה קיבלה את ההודעה הקשה על דבר הירצחה.
2 צפייה בגלריה
עדיאל טוויטו
עדיאל טוויטו
עדיאל טויטו ז"ל ובן זוגה בתוכנית, שלומי גוזלן
(צילום מסך, מתוך "המטבח המנצח")
"היא הייתה הדבר הכי חי שקיים", אמרה אחותה בצער, "היא תמיד עשתה טוב לאנשים, האכילה אותם. הייתה בה אהבת אדם, משפחה. היא הייתה סימן לחיים".
השף חיים כהן: "עדיאל הייתה נעדרת המון זמן עד שזיהו את הגופה שלה. פגשנו אותה בתקופה טובה של החיים שלה, היא הייתה שמחה, אהבה מאוד לעבוד במטבח, היא אהבה לארח וראית את זה בגישה שלה לאוכל ובנדיבות שלה"
טויטו התמודדה בריאליטי בהובלתם של השף חיים כהן והמסעדנית רותי ברודו, לצד בן זוגה לתחרות שלומי גוזלן, ויחד הם הגיעו לגמר התוכנית.
"איבדנו בנאדם מדהים שאין דברים כאלה", מספרת בכאב אורנה עמרני, חברה, קולגה ולקוחה של עדיאל שהזמינה אותה לבשל עבורה ארוחות פרטיות, "כל מה שהיא בישלה היה לה הכי חשוב מה אמא אילנה תגיד על זה. הייתה לה נשמה טהורה, היא הייתה נותנת המון בסתר. היא בישלה אצלי ארוחה לכבוד יום ההולדת ה-18 של הבת שלי, ולמרות שהבן שלי לא רצה לאכול עם החברות של הבת, עדיאל לא ויתרה לו והתעקשה שהוא יאכל גם. כזאת היא הייתה, כמו אמא. איבדנו דבר יקר, נשמה מקסימה".
מה את זוכרת מהאוכל שהיא בישלה? "היא הייתה אלופה. היו לה סיגרים עם אסאדו מפורק פיקנטי שאין דברים כאלה, היה את הסיר דגים של אמא אילנה, היא היתה מכינה בשר טרי איכותי על האש ומעולם לא חסכה על הלקוחות שלה. היו לה סלטים מיוחדים, כמו למשל חציל על האש עם רימונים שאין דברים כאלה וכמובן הקוקילידה המפורסמת שלה".
2 צפייה בגלריה
עדיאל טויטו
עדיאל טויטו
אחת הארוחות האחרונות של עדיאל טויטו ז"ל
(צילום: אורנה עמרני)
"לקח זמן עד שמצאו אותה", מספרת עמרני, "בזמן הזה הייתי מלאת תקווה שהיא בחיים ותחזור אלינו, אבל לצערי התבדיתי".
השף חיים כהן סיפר על עדיאל: "פגשנו את עדיאל בתוכנית והיא הגיעה לשלב האחרון. אחר כך היא הגיעה לעבוד ב'קאופן וכהן', והייתה טבחית בבית הקפה.
"עדיאל הייתה נעדרת המון זמן עד שזיהו את הגופה שלה. פגשנו אותה בתקופה טובה של החיים שלה, היא הייתה שמחה, אהבה מאוד לעבוד במטבח, היא אהבה לארח וראית את זה בגישה שלה לאוכל ובנדיבות שלה, היא אהבה לבשל לאנשים וראו את זה עליה".

הקוקילידה של עדיאל

קוקילידה
כשר
זמן הכנה
20 דקות
זמן כולל
60 דקות
דרגת קושי
קלה
כמות מצרכים
11
מצרכים
4
סועדים
לוח המרת מידות
סמנו והוסיפו מצרכים לרשימת הקניות
בחר הכל
1/2
ק"ג
קמח תופח
110
גר'
אבקת סוכר
200
גר'
טחינה גולמית
1/2 כוס
250
גר'
חמאה מומסת
1
שקית
סוכר וניל
1 כפית
100
גר'
שיבולת שועל
50
גר'
שקדים גרוסים
להגשה:
1
חבילה
גלידה
1
כוס
טחינה גולמית
חופן
פיסטוק קלוי וקצוץ
חופן
שערות חלבה
0
פריטים נוספו לרשימת הקניות
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
  2. מערבבים את מרכיבי העוגיות בידיים, מרדדים לעובי של כחצי ס"מ וקורצים עיגולים בעזרת רינג או כוס.
  3. אופים את העוגיות במשך 20 דקות ומניחים לצינון בטמפרטורת החדר.
  4. לאחר שהעוגיות התקררו, יוצרים "סנדביץ'" של עוגיות וגלידה ומכניסים למקפיא לכ-40 דקות.
  5. מצפים את צידי הקוקילידה בטחינה גולמית ובפירורי פיסטוק קלוי ומקשטים בשערות חלבה.