רוגלך, או רוגלה ביחיד, אותו מאפה שמרים מגולגל שהולך איתנו עוד מימי יהדות אירופה, הוא לא בדיוק המאפה הכי טרנדי שיש - בשנים האחרונות עקפו אותו בסיבוב הקרואסונים, הבריושים ושאר מאפי הפטיסרי המוקפדים והפוטוגנים. בדיוק בגלל זה הופתענו לגלות שדווקא לרוגלך הישן והטוב יש קהל מעריצים נאמן שמגיע מכל קצוות הארץ כדי לקנות אותו במיוחד, במקום קטן ומשפחתי ששם את הרוגלך בחזית.
אז מה הפך דווקא את הרוגלך למאכל מבוקש ששבר את הרשת? איך זה מתקשר לטרנד הפיסטוק שסוחף את המדינה? ולמה כל זה קורה בקונדיטוריה ותיקה בשוק מחנה יהודה בירושלים?
הכל התחיל לפני כמעט 40 שנה כשיוסף אוזרקו, שעבד מגיל צעיר במאפיות ולמד את רזי התחום, פתח את קונדיטורית מרציפן בשוק מחנה יהודה. המקום הקטן הלך ותפס תאוצה, שמו עבר מפה לאוזן, ויוסף ושושנה אשתו החלו למכור עוד ועוד מאפים וקינוחים - מעוגות קרם ועוגיות מכל הסוגים ועד בורקסים ומאפים מלוחים. אבל גולת הכותרת של המקום היתה ונשארה הרוגלך.
עם השנים שני בניו של אוזרקו, איציק ושלומי, נכנסו לניהול החנות והמפעל, והיצע הטעמים של הרוגלך המוכר הלך והתרחב - לא רק רוגלך שוקולד אלא גם קוקוס, פרג, שוקולד לבן, שוקולד אגוזים, ועכשיו גם החידוש האחרון בתחום הרוגלך - רוגלך פיסטוק ושוקולד לבן. "הרעיון לרוגלך פיסטוק הגיע מצוות העובדים שלנו", מספר איציק אוזרקו. "היה את גלידת הקרנץ' פיסטוק והם העלו רעיון שנעשה את זה בעצמנו במאפה".
בעקבות טירוף הפיסטוק ששטף את המדינה והבקשה של צוות העובדים, שלומי, שמנהל את המפעל ואחראי על פיתוח הטעמים של הקונדיטוריה, הגיע למחרת לחנות עם כמות של רוגלך פיסטוק שחוסלה כעבור שעה ומשם השאר היסטוריה, וגם היסטריה.
"איזו בחורה מדליקה העלתה פוסט מאוד מפרגן וככה זה התגלגל", משחזר אוזרקו את ההצלחה. "מתקשרים אלינו מכל הארץ ובאים במיוחד מחיפה, מנתניה, מתל אביב. יש איזה ילד חמוד שכבר ביום ראשון מוקדם מאוד בבוקר הוא בא לחנות ואומר 'אני חייב רוגלך פיסטוק'. נשים בהיריון מכל הארץ באות במיוחד בשביל הרוגלך פיסטוק. אנחנו אופים להן במיוחד והן מתרגשות וזה ממש עושה להן טוב".
יצאנו לבדוק את גלגול חייו של הרוגלך פיסטוק - מהמפעל, למדף בחנות ועד להיותו כוכב רשת, והאם הטעם מצדיק את ההייפ. צפו בסרטון שבראש הכתבה.