מה אוכלים באמסטרדם? מה לא: במשך שנים נחשבה העיר לשממה קולינרית, אבל בשנים האחרונות הרבה השתנה שם והיא כבר לא האמסטרדם שאין מה לאכול בה.
14 צפייה בגלריה
אמסטרדם
אמסטרדם
אף מילה על צ'יפס והרינג. אמסטרדם
(צילום: Shutterstock)
אם אתם מתכננים טיול חורפי לעיר התעלות והקופי שופס, יש כמה פנינים קולינריות שאתם חייבים להכיר: בתור מי שגרים בעיר בחמש השנים האחרונות וחיים ונושמים את הקולינריה המקומית, חבל לנו לראות תיירים שמגיעים לבקר כאן וחוזרים שוב ושוב לאותן מסעדות ומפספסים על הדרך חוויות קולינריות מיוחדות. שוב צלעות בקפה דה קלוס? אז זהו שלא.
איפה מגישים תפריט ירקות מופלא, איפה הפיצה הכי טעימה, איזו מסעדה איטלקית מומלצת, מה הסיפור של המסעדה הסינית ליד הדאם סקוואר שכולם מדברים עליה ואיפה מסעדת הבשר הכי טובה באמסטרדם? כדי שתוכלו להכיר מסעדות ובתי אוכל שבאמת שווה להכיר, ריכזנו עבורכם עשר המלצות למסעדות שאתם חייבים לבקר בהן באמסטרדם - כאלה שנמצאות מתחת לרדאר של התיירים, ועבור המקומיים הן פנינים של ממש. לפעמים מסעדה טובה יכולה לעשות את כל ההבדל ואם אתם באמת מוצאים אחת כזאת שאף אחד לא מכיר אז היא אפילו יכולה לעשות לכם את החופשה.

המקסיקנית: Bacalar

לפני הביקור הראשון שלנו במסעדה הזו ובמשך חודשים, Bacalar הגיעה לטופ רשימת המקומות שהיינו חייביים לבקר בהם. המקום פתוח רק בימי שישי, שבת וראשון ובדרך כלל אי אפשר להזמין מקומות חודש קדימה. זה לקח קצת זמן אבל בסוף עשינו זאת ומאז המסעדה התברגה בקלות לרשימת 10 המסעדות האהובות עלינו בעיר.
14 צפייה בגלריה
מסעדות באמסטרדם
מסעדות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
הוייב מדהים - כבר מהכניסה וכמעט מכל מקום במסעדה אפשר להציץ למטבח החצי פתוח ולראות את הקסמים שקורים שם. מומלץ לפתוח בקוקטייל מבין הקוקטיילים המושקעים והמדוייקים שמוגשים כאן. התפריט בנוי ברובו ממנות טאקו וטוסטדה שעליהן מונחים שרימפס, דגים, ירקות, סלסות חריפות, לשון עגל, בשר מפורק בבישול ארוך והרשימה ממשיכה.
בין המנות המומלצות: טאקו במילוי בשר עז בבישול ארוך ואת כל פיצוץ הטעמים הזה טובלים בקונסמה מדהים. וכמובן, אחד הקינוחים הטובים של השנה - פונדנט שוקולד על רוטב דובדבנים חמוץ-מתוק עם גלידת הורצ'טה מקסיקנית מבוססת אורז, עם פסיפלורה וצנוברים. לסיכום - אוכל מופלא, וייב מדהים, שירות כמו שצריך - כל מלצר ומלצרית מכירים את כל חומרי הגלם וגם יודעים להסביר עליהם בצורה כזו ברורה. ציון 10.
Chrysantenstraat 4 Amsterdam

הלטינית: Salmuera

למרות שהמסעדה פתוחה כבר לא מעט שנים, משום מה התיירים עדיין לא גילו אותה. כשנכנסים פנימה כבר בכניסה מקבלים תחושה שלפניכם ערב מדהים - הריחות של הלצ'ון (חזיר שנצלה על אש חיה במשך שמונה שעות), הרחשים של האנשים בשולחנות ועיצוב המסעדה לא משאירים יותר מידי ספקות, גם בישיבה בפנים וגם בחוץ תמיד יהיה לכם מעניין בעיניים.
14 צפייה בגלריה
מסעדות באמסטרדם
מסעדות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
מדובר במסעדה לטינית עם תפריט שיגרה אתכם לרצות להזמין הכל פעמיים. לפני האוכל, אל תפספסו את הקוקטיילים המדהימים והמורכבים - בטכניקות של התססות ושימוש בחומרי גלם שיעיפו אתכם באוויר. לא יודעים מה בא לכם לשתות? תפסו את אחד המלצרים המלומדים שיארגן לכם מפגש אחד על אחד עם המיקסולוג שיתפור לכם את הקוקטייל המדוייק לכם.
14 צפייה בגלריה
מסעדות באמסטרדם
מסעדות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
והאוכל? וואו. מאמפנדס בעבודת יד דרך מנות סביצ'ה, קאסדיות, סטייקים משובחים וה-לצ'ון האגדי. במקום מגישים קינוח אחד בלבד, כאילו שאומרים כאן, 'אנחנו יודעים מה טוב בשבילכם'. וכאן באמת יודעים מה הם עושים - נשאיר לכם את הקינוח המעולה שלהם כהפתעה.
Rozengracht 106 Amsterdam

הסינית: Oriental City

מקום שהפך למסעדת הבית שלנו. זו המסעדה שביקרנו בה כנראה הכי הרבה פעמים מאז שעברנו לאמסטרדם - בכל ביקור של חברים ומשפחה אנחנו שם, גם כי הם מבקשים אבל בעיקר בגלל שאנחנו רוצים.
14 צפייה בגלריה
מסעדות באמסטרדם
מסעדות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
דים-סאם זה שם המשחק כאן, ואם בדרום סין ארוחת הדים-סאם מוגשת כארוחת בוקר או בראנץ', כאן תוכלו ליהנות ממנה גם בשעות הערב. למרות המיקום המאוד מרכזי שלה - רק שלוש דקות הליכה מכיכר דאם, רוב הסועדים הם דווקא סינים, וזה אומר המון.
התפריט עצום אבל תעשו לעצמכם טובה ותתמקדו בתפריט הדים-סאם ובמיוחד בכיסונים המאודים והמטוגנים, שאותם מכינים מאפס בקומה השלישית של המסעדה במטבח ענקי המכיל כ-40 טבחים ועובדים. מהבצק דרך המילויים ועד הרטבים - הכל מוכן במקום בטכניקות אותנטיות ומופלאות. פנינה מקומית מהסוג שהולך ונעלם, לא לפספס.
Oudezijds Voorburgwal 177-179 Amsterdam

הפלמית: Rijsel

הפנינה החבויה הזו מסתתרת מעיניי התיירים בתוך בניין ישן ששימש בעבר כבית ספר ללימוד כלכלת הבית. לא נגזים אם נאמר שזו אחת המסעדות האהובה עלינו בעיר. העיצוב במקום מקפץ בין התעשייתי לבין שנות ה-60, השירות מעולה והאוכל נפלא. המקום מגדיר את עצמו כמסעדת רוטיסרי קלאסית, אבל בפועל המטבח הוא צרפתי עם קריצות פלמיות. המחירים נגישים ותפריט היינות מרשים וכמעט אין סופי. המנות מחוספסות בחלקן, אבל גם מדויקות והתפריט משתנה בתדירות גבוהה, כך שאף פעם לא משעמם פה.
14 צפייה בגלריה
מסעדות באמסטרדם
מסעדות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
כבר כמעט עשור שהמסעדה מכבבת בראש מצעדי רשימות כאלה ואחרות, אך זוהי לחלוטין אחת המסעדות המועדפות על המקומיים ובצדק. יש קסם לא קטן במקום. המפות לבנות אבל האווירה נעימה ולא מתחנפת, המטבח פתוח וכמעט מכל מקום במסעדה אפשר לראות את השף והטבחים מכינים את המנות. כל מנה מפתיעה ומיוחדת ונאמנה לחומרי הגלם העונתיים. בהחלט מקום שלא כדאי לפספס.
Marcusstraat 52 Amsterdam

פיצרייה: Nnea

"פיצה היא לא פאסט-פוד"' זה המוטו של Nnea. אנחנו מתים על פיצה נפוליטנית דקיקה עם קראסט שמנמן ועבה, ולמרות שהחבר'ה פתחו את המקום רק ב-2019 הם הצליחו לצבור מספר מכובד של פרסים ועיטורים כמו "הפיצה הטובה ביותר באמסטרדם לשנת 2021" ולהגיע למקום השישי בתחרות 50 הפיצות הטובות ביותר באירופה לשנת 2021.
14 צפייה בגלריה
מסעדות באמסטרדם
מסעדות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
אנחנו תמיד מבקשים לשבת כאן על הבר, מרחק מטר מהפיציולו ומהקסמים שהוא עושה. תנור הפיצות שהמסעדה נבנתה סביבו נמצא במרחק קצרצר מהבר. כאן תקבלו את הפיצה ולידה מספריים מיוחדים לחיתוך מושלם. הבצק מותפח במשך 50 שעות והתוספות - וואו. בביקור האחרון שם הזמנו פיצה עם תמנון צרוב, סטרטצ'לה, עגבניות איטלקיות אדומות וצהובות, פטרוזיליה ולימון. היה מדהים, מדהים, מדהים.
Bilderdijkstraat 92 Amsterdam

פארם טו טייבל: De Kas

מתי בפעם האחרונה ישבתם במסעדת מישלן ויצאתם עם חשבון של 40 יורו בארוחת צהריים או 60 יורו לארוחת ערב? ועוד עם אוכל שנקטף בבוקר? השם De Kas שפירושו "החממה" בהולנדית, מרמז על הקונספט וכאן לקחו את המונח Farm to table הכי רחוק שאפשר. המסעדה ממוקמת בלב פארק ירוק במזרח העיר וצמודה לחממה שבה מגדלים את רוב הירקות שבהם משתמשים.
14 צפייה בגלריה
מסעדות באמסטרדם
מסעדות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
המסעדה מככבת לא מעט ברשימות של המסעדות הטובות בעיר כמעט בכל תחרות, ולפני מספר חודשים סוף סוף זכתה בכוכב המישלן הראשון שלה, שמצטרף לכוכב מישלן ירוק בזכות מודל הקיימות שמקדמים במקום.
אל תוותרו על סיבוב בחממה לפני שהאוכל מגיע לשולחן, שבה תוכלו להתרשם מהאוכל שעוד רגע יככב אצלכם בצלחת. התפריט עונתי, משתנה משבוע לשבוע ובמרכזו, כאמור, ירקות, למרות שהמסעדה לא מוגדרת כצמחונית ומגישה מנות של דגים ובשר. המסעדה מוארת ונעימה והכל ביחד יוצר חוויה שלא כדאי לפספס.
Kamerlingh Onneslaan 3 Amsterdam

היפנית: Yamazato

‏Yamazato היא מסעדה יפנית מסורתית שמתמחה במטבח Kaiseki ולמעשה היא מסעדת הקאיסקי הראשונה מחוץ ליפן שזכתה בכוכב מישלן. קאיסקי הוא מונח בן מאות שנים ומשמעותו ארוחה יפנית מסורתית והיא התחילה את דרכה כארוחה פשוטה שהיתה מוגשת בטקס תה. מאז המטבח התפתח והשתכלל למה שהוא היום. לארוחה שכזו ישנו תפריט מוגדר שמוגש לסועד והארוחה מוגשת כולה על מגש בודד אך מלא בכל טוב.
14 צפייה בגלריה
מסעדות באמסטרדם
מסעדות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
הקונספט של ארוחה מסורתית בא לידי ביטוי באופן הטיפול במנות והשימוש במרכיבים יפניים מסורתיים ועונתיים. הסגנון המינימליסטי מתבטא גם בטעמים העדינים של המנות ובאסתטיקה של הארוחה כולה שמוגשת לשולחן - פשוט חגיגה לעניים ולבלוטות הטעם. המסעדה שוכנת בתוך מלון Okura שבמרכז העיר שמתהדר בארבע מסעדות - שתיים מתוכן בעלות כוכבי מישלן.
14 צפייה בגלריה
מסעדות באמסטרדם
מסעדות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
בביקור יקבלו אתכם מלצריות לבושות בקימונו ויושיבו אתכם בשולחן שצופה אל הגינה היפנית שתגרום לכם לשכוח לרגע שאתם בכלל באמסטרדם. בלטו במיוחד המנות הבאות: הניגירי צלופח, שקשה להסביר במילים את התחושה והטעם העדין והנימוח של הדג - מנה שלחלוטין אסור לפספס; מנה נוספת שאנחנו ממליצים עליה היא רצועות בשר הואגיו עם המרקם והטעם שמעידים על הטיפול הכל כך עדין ומדויק של הנתח. עוד מנה שכיכבה אצלנו בארוחה היא מרק אטריות אודון ובקר שרצינו שלא יגמר לעולם. תחנת חובה באמסטרדם לחובבי הז'אנר היפני.
Ferdinand Bolstraat 333 Amsterdam

האמריקאית: Pendergast

במשך שנים חיפשנו מסעדת בשרים לא פחות ממושלמת, וכאן החבר'ה לקחו את זה אפילו צעד אחד קדימה. Pendergast היא מסעדה אמריקאית דרומית שבה מעשנים בשר משובח וגם מכינים מנות צד נפלאות.
14 צפייה בגלריה
מסעדות באמסטרדם
מסעדות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
התפריט מצומצם ומתאים לחלוקה וכך מתאפשר לטעום כמעט את כולו. מתי בפעם האחרונה יצא לכם לטעום זיתים עטופים בחלב חמאה ומטוגנים, לחי חזיר מעושנת ונימוחה, בריסקט חלומי שנמס בפה ‏וצוואר חזיר מפורק עם רוטב ברביקיו שמכינים במקום?
אם נשאר לכם מקום, ותאמינו לנו שאתם רוצים שישאר לכם מקום, אל תפספסו את אחד מהקינוחים, למשל את עוגת הגבינה בסגנון יורקי עם אגוזי מלך, ביסקוויטים וסירופ מייפל או את עוגת החמאה הלימונית סטייל סיינט לואיס. רמת הדיוק של עישון הבשר מדהימה, השירות מושלם וגם הוייב במקום. בלי הגזמה, מדובר במסעדת הבשרים המעושנים האהובה עלינו בעיר.
Groen van Prinstererstraat 14 Amsterdam

האיטלקית: Toscanini

תשכחו ממנות הפסטות המשעממות והבנאליות, כאן מנגישים את איטליה האמיתית לצלחת. המסעדה הזו לוקחת בענק בכל מה שקשור לחוויה איטלקית בעיר - ריחות הבישול האיטלקי שעוטפים את האורחים עם כניסתם למסעדה בשילוב עם האווירה החגיגית מיד גורמים לנחת רוח קלה.
14 צפייה בגלריה
מסעדות באמסטרדם
מסעדות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
העיצוב נעים מאוד, המטבח פתוח אל החלל המרכזי של המסעדה והשירות בדיוק כמו שאנחנו הישראלים אוהבים. האוכל טעים ומוקפד, ובשורה התחתונה זו מסעדה איטלקית אמיתית שבהחלט מספקת את הסחורה. שווה ביקור.
Lindengracht 75 Amsterdam

התאילנדית: Thai Thai Poppetje

מסעדה תאילנדית סופר כיפית שנפתחה ממש לא מזמן ואנחנו מתים על הוייב שיש בה וכמובן גם על האוכל. בנוסף, מגדלים כאן חלק מהירקות שמוצאים את דרכם אל המנות, והמקום קטן, צבעוני ושמח והשירות קליל ומהיר.
14 צפייה בגלריה
מסעדות באמסטרדם
מסעדות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
14 צפייה בגלריה
מסעדות באמסטרדם
מסעדות באמסטרדם
(צילום: גיא וענבל כץ Streat Bites)
אל תוותרו על ה-Laab Ped - סלט עוף מטוגן בסגנון מחוז איסאן עם בצלי שאלוט, נענע, כוסברה, בצלים ירוקים, רוטב דגים מותסס ורוטב אורז קלוי, וגם על ה-Pad Kee Mao Going - שרימפס ואטריות אורז מוקפצות עם פלפלים, בזיליקום תאילנדי ובצלי שאלוט. אם אתם לא ממש רעבים אז כדאי שתדעו שרק עוגת הקוקוס והסוכר החום שווה בעצמה ביקור במקום.
Van Speijkstraat 157HS Amsterdam
גיא וענבל כץ הם הבעלים של Streat Bites - חברה לסיורים קולינריים באמסטרדם.