השינויים שעוברים בשנה האחרונה על העסקים בארץ ובתל אביב בפרט, לא פסחו גם על אחת המסעדות הוותיקות והמוכרות ביותר – ג'ירף. במהלך חודש אוקטובר הקרוב ייסגר הסניף הראשון של ג'ירף ברחוב אבן גבירול, ויעבור דירה למתחם "לנדמרק" החדש בתל אביב, הממוקם בין שרונה מרקט לרחוב קפלן.
ג'ירף אבן גבירול נפתחה בשנת 1996 והייתה ממסעדות הנודלס הראשונות בעיר. אחריה קמו סניפים נוספים וג'ירף הפכה לרשת. מי שהקים אותה היה המסעדן הוותיק רימון בן יקיר, שמכר אותה לפני כשלוש שנים לקבוצת מימי ונונו. כיום הרשת מונה תשעה סניפים והעשירי ייפתח בקרוב. לאורך כל השנים היה הסניף באבן גבירול פופולרי ויציב, ושרד את כל התהפוכות ברחוב – עד עכשיו.
2 צפייה בגלריה
ג'ירף באבן גבירול
ג'ירף באבן גבירול
ג'ירף באבן גבירול
(צילום: אביעד הרמן)
"הרחוב שינה את הצבע שלו, זה כבר לא אותו אבן גבירול", אמר ל-ynet אביב מסה, מנכ"ל הרשת, "אנשים כבר לא עוברים שם כמו פעם וגם עבודות הרכבת חסמו את הגישה. אבן גבירול עבר כמה וכמה שיפוצים במהלך השנים, אבל הרחוב עצמו הלך ונחלש עם הזמן. יש מוסדות שמצליחים להחזיק שם מעמד, אבל זה מאתגר. העיר תל אביב הוכיחה שמרכזי העניין נעים וזזים כל הזמן, פעם שינקין היה לוהט, אחר כך פלורנטין וכן הלאה. לצערנו, רחוב אבן גבירול איבד בשנים האחרונות מזוהרו והנגישות אליו קשה. הקהל הקבוע שלנו התקשה להגיע לשם, ולקוחות מגיעים בעיקר ברגל או באופניים".
זה לא רק אבן גבירול, עבודות הרכבת הקלה נפרסות על כל תל אביב. אולי העתיד הוא דווקא במקומות מחוץ לעיר? "אם היינו מפסיקים להאמין בתל אביב אז היינו סוגרים לגמרי, אבל אנחנו לא סוגרים אלא עוברים דירה. אנחנו נשארים בתל אביב ומחזקים את הפוזיציה בעיר עם מסעדה גדולה יותר שבה נוכל לארח הרבה יותר לקוחות. יש לנו גם עוד סניף ברמת החייל. נכון שפתחנו סניף חדש בנס ציונה, בהוד השרון ובתחילת השנה נפתח גם באזור סביון, אבל אנחנו צומחים בצורה אחראית. תכננו את המעבר הזה מזמן, ואין לו קשר למחאה החברתית או למלחמה".
אז מה מתוכנן להיות בג'ירף החדשה בשרונה? "אנחנו עוברים למתחם לנדמרק, שהוא מתחם עסקים ומגורים גדול, יהיו בו בנייני עסקים וגם מגורים. קיבלנו הזדמנות להעביר את מסעדת ג'ירף הוותיקה למקום חדש שבו הטראפיק והנגישות יהיו טובים יותר. יש חניון גדול ואנחנו בתוך קומפלקס של מגורים ומשרדים שאליו יעברו חברות גדולות עם הרבה עובדים. עכשיו זה חסום אבל תוך כמה חודשים יהיה שם מרחב ציבורי יפהפה. זה מקום מרכזי והוא נגיש גם בכלי רכב וגם ברגל. ג'ירף החדשה תהיה מסעדת בילוי מבחינת הצבעים, התאורה והמוזיקה. אם עד עכשיו התייחסו לג'ירף כמשהו פונקציונלי בלבד, אז עכשיו היא תהיה גם מסעדה לערב ויהיה בה בר גדול וחדר פרטי. החיזוק של הבר ישליך על כל התפיסה של המסעדה כמקום בילוי. אגב, בכל המסעדות החדשות שלנו אנחנו מגדילים משמעותית את הבר ובונים חדרים פרטיים. המסעדה החדשה היא אותה ג'ירף ואותה רשת, התפריט יישאר כמו שהיה והמשלוחים ימשיכו כרגיל".
מה עם המנות האייקוניות כמו הפיליפינית, האפגנית והמלאזית? "המנות האייקוניות נשארות בתפריט, ולצידן נרשה לעצמנו להשתולל ולהכניס דברים עכשוויים כולל הרבה אוכל בידיים. הצעירים אוהבים את זה, ואת השרינג גם המבוגרים אוהבים. אנחנו שומרים על המנות המיתולוגיות כי לג'ירף יש מורשת ואנחנו מתייחסים למורשת הזאת בכבוד, רימון בן יקיר בנה עסק מפואר ומכובד".
2 צפייה בגלריה
ג'ירף
ג'ירף
"שומרים על המנות המיתולוגיות"
(צילום: יונתן בן חיים)
אגב הבעלים הקודמים של הרשת - היה בעבר ניסיון לא מוצלח לפתוח ג'ירף אלגנטית באזור שרונה ואחר כך במונטיפיורי. הניסיון הזה כשל. "הסניף של ג'ירף שפתחו אז בשרונה היה גרנדיוזי בשאיפה שלו, הם רצו לעשות פיין דייניג, היה למסעדה שם אחר ושף שהוביל את זה. מה שאנחנו עושים עכשיו זו יותר מתיחת פנים, אנחנו מותחים את העסק שיתאים גם לבילוי. ג'ירף כבר בת 28, היא יכולה להתלבש קצת יותר חגיגי בערב ואולי גם לקבל אופי אחר".